آموزشی

چگونه سایز انگشتر کسی که می‌خواهیم به او هدیه دهیم را پیدا کنیم؟

پیدا-کردن-اندازه-انگشتر-برای-هدیه

غافلگیری عزیزی با یک هدیه و کادو می‌تواند عملی بسیار خوشایند و جذاب باشد. غافلگیر کردن معمولاً با هدیه و با مناسبتی همراه است. یکی از کادوهای بسیار دوست‌داشتنی که هم آقایان و هم خانم‌ها به‌شدت آن را می‌پسندند، انگشتر است! این اکسسوری زیبا در مناسبت‌های بسیار به کار می‌آید. به‌عنوان کادوی روز مرد، روز زن، روز تولد و یا به عنوان یک یادگاری برای درخواست ازدواج، انگشتر کادویی محبوب است. تا اینجای کار همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما زمانی که برای خرید انگشتر بروید، متوجه اشکالی بزرگ خواهید شد؛ سایز انگشتر فرد موردنظر را نمی‌دانید! اگر انگشتری که می‌خرید تنگ باشد، به‌خصوص برای خانم‌ها ناخوشایند است که نتوانند آن را به دست کنند، اما نگران نباشید! در این مقاله قصد ما آموزش نحوه به‌دست‌آوردن سایز انگشتر یک فرد است. بدون این که او متوجه شود و تمامی نقشه‌ها برای غافلگیری نقش بر آب شود! پس با ما همراه باشید!

چه انگشتری بخریم؟

قبل از هر چیزی لازم است اشاره کنیم شاید یک انگشتر پشت ویترین در نگاه اول به چشم شما زیبا باشد، اما ممکن است در دست‌های شخصی که می‌خواهید برایش انگشتر را تهیه نمایید، زیبا جلوه نکند. برای مثال اگر او دست‌هایی پُر دارد، بهتر است از انگشترهای ضخیم‌تر و با نگین‌های درشت استفاده کنید. در صورت کوتاه بودن انگشت‌ها، رکاب انگشتر پهن مناسب او نیست و به طور عکس اگر دست‌های ظریفی دارد انگشترهای ظریف با نگین کاری‌ها و تراش‌های ظریف مناسب اوست. پس قبل از خرید انگشتر به دست‌های طرف مقابل خوب توجه کنید.

 برای افراد جوان، انگشترهای ظریف با نگین‌های کوچک انتخاب کنید چون که پوستی صاف و یک دست دارند. با این که انگشترهای باریک برای افراد با سن و سالی بالا هم مناسب می‌باشد، بهتر است که به علت چین‌ها و چروک‌های اندک بر روی دستانشان، انگشترهای ضخیم با نگین‌های درشت مناسب است.

برای خرید انگشتر به رنگ آن نیز توجه کنید. اگر رنگ دست آن شخص در تناژ گرم است، جواهرات زردرنگ و اگر سرد است، زیورآلات سفید برای او مناسب است. نحوه تشخیص تناژ رنگ پوست را قبلاً در مقالة نقش دستبند کارتیه در استایل توضیح داده‌ایم.

روش‌های پیداکردن سایز انگشتر فرد دیگر

در روش‌های زیر سعی می‌کنیم تا به شما آموزش دهیم بدون سؤال پرسیدن مستقیم از فرد، سایز انگشتری او را به دست آورید. بدون شک این راهکارها شما را در خرید انگشتر مناسب یاری خواهند داد.

اندازه انگشتر به وسیله خط کش

همان طور که در مقاله چگونه سایز انگشتر مناسب خود را پیدا کنیم؟ اشاره شده است، راحت‌ترین روش استفاده از خطکش و یا متر خیاطی برای پیدا کردن این عدد خاص است. شما برای این روش به یک خطکش، انگشتر فرد مورد نظر و مقداری زمان نیاز دارید.

انگشتر مورد نظر را کنار یک خط‌کش قرار دهید و بعد به اندازه گیری قطر داخلی حلقه بپردازید. دقت داشته باشید که حتما قطر داخلی انگشتر را محاسبه کنید. چون که قطر بیرونی به دور انگشتان قرار نمی‌گیرد. برای این کار اول کمانه چپ انگشتر را با نقطه صفر خط‌کش مماس نمایید. این عمل باید به صورتی انجام شود که عدد صفر خط‌کش از کمانه دایره داخلی حلقه شروع شود. در وحله‌ی بعد، خط بین کمانه‌ی داخلی چپ تا کمانه مقابل را محاسبه نمایید.

سایز انگشتر را بر اساس قد و وزن طرف مقابل انتخاب کنید!

در کشور ما ایران متوسط قد زنان 160 و متوسط قد مردان 180 است. معمولاً برای زنانی با این قد، سایز انگشتر 16 تا 17 و برای مردانی با قد اشاره شده، سایز انگشتر 19 تا 21 مناسب است. البته این معیار کافی نیست. چرا که ممکن است دو فرد هر دو قد 160 داشته باشند و سایز انگشتر یکی 16 و دیگری 18 باشد! دلیل این اختلاف ممکن است تفاوت وزن، استخوان بندی و سایر عوامل فیزیکی مربوط به بدن افراد باشد. به عنوان مثال هر چه فرد درشت اندام‌تر و سنگین وزن‌تر باشد، سایز انگشتر او بالاتر رفته و هرچه ظریف و لاغرتر باشد سایز انگشترش پایین می‌آید. پس در انتخاب کادو به هر دو فاکتور قد و وزن دقت کنید تا به‌صورت حدودی انگشتر با سایز مناسب بخرید.

از یک متخصص کمک بگیرید!

یکی از انگشترهای فردی که قصد خرید هدیه برایش دارید، به‌صورت پنهانی بردارید. باید توجه کنید از انگشترهایی که به‌صورت روزانه استفاده می‌کند برندارید چون که ممکن است شک کند. انگشتری که برداشته‌اید پیش جواهرفروش ببرید. او با استفاده از میله‌ای که دارد سایز انگشتر را به شما خواهد گفت. ریسک این روش زیاد است و ممکن است قبل از این که انگشتر را به‌جای اصلی‌اش برگردانید، او متوجه نبود انگشتر شود.

همچنین ممکن است نتوانید آن را به‌جای قبلی آن بازگردانید. برای بهبود این روش می‌توانید انگشتر را به‌سرعت در یک قالب صابون جامد فرو کنید تا جای آن به طور مشخصی روی صابون بماند. بعد انگشتر را سریع به محل قبلی خود برگردانید و قالب صابون را به طلافروشی ببرید. جواهرفروش با دیدن اندازة حلقه روی صابون هم می‌تواند سایز انگشتر را به‌خوبی اندازه بگیرد.

از انگشت خودتان استفاده کنید!

در زمانی که همسر یا شریک عاطفی یا هر فرد دیگری که قصد خرید انگشتر برایش دارید، حواسش پرت مسئله دیگری است انگشترش را بردارید و در یکی از انگشتان خود بیاندازید. محلی که انگشتر در انگشت شما جای گرفت را به یاد داشته باشید و سریع علامت بزنید. سپس هنگام خرید انگشتر توجه کنید انگشتری که مورد پسندتان واقع شده، در همان محل از انگشت شما جای گیرد. در این صورت می‌توانید سایز انگشتر او را به دست بیاورید. می‌توانید به‌جای سریع برداشتن انگشتر، موضوعی مثل مقایسه انگشت‌هایتان را بهانه کنید تا خودش انگشتر را به شما بدهد! قبل از آن، خودتان انگشترتان را از دست درآورده به او بدهید تا در انگشت بیندازد. به این صورت ممکن است شک کند، پس اگر آن فرد در انتظار سورپرایز است یا به این مسائل بسیار توجه دارد از این کار بپرهیزید.

از دوستان یا خانواده کمک بگیرید.

ممکن است قبل از شما کسی از خانواده یا دوستان برای او انگشتر خریده و سایز انگشتر او را داشته باشد. همچنین اگر او از سایز انگشتر فرد مورد نظر به طور غیرمستقیم سؤال کند ممکن است شک برانگیز نباشد. هم چنین خانواده با راحتی بیشتری به سایر انگشترهای او دسترسی دارند تا برای شما بیاورند یا در قالب صابون جامد بفشارند!

یک عملیات زیرکانه!

اگر فرد موردنظر شما خواب سنگینی دارد، هنگام خواب یک نخ را به‌آرامی به‌طوری‌که چندان تنگ یا چندان آزاد نباشد دور انگشت حلقة او بپیچید. جایی که نخ یک دایره کامل را تشکیل داد علامت بزنید. سپس طول سر نخ تا محل علامت را اندازه بگیرید. این عدد محیط انگشت اوست. با استفاده از جدول‌های تعیین سایز انگشتر می‌توانید سایز او را پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله روش‌هایی برای پیداکردن سایز انگشتر فرد دیگر برای شما توضیح داده شد. امیدواریم بتوانید انگشتری با سایز مناسب برای مقصود خود خریداری کنید. اگر بین دو سایز مردد ماندید، سایز بزرگ‌تر را بردارید. زیرا انگشترهای بزرگ به‌راحتی کوچک می‌شوند. البته انگشترهای کوچک نیز قابلیت بزرگ‌شدن دارند اما ممکن است کمی به حلقة آن‌ها آسیب برسد. ما در گالری نوا استایل برای شما عزیزان انگشترهای متعددی فراهم کرده‌ایم که باسلیقه خود برای عزیزانتان تهیه کنید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *