آموزشی

انواع مدل‌های گردنبند نقره

انواع-گردنبند-نقره

نقره فلز جذاب و سفید رنگی‌ست که امروزه در ساخت انواع اکسسوری از آن استفاده می‌شود و می‌توان گفت که طرفداران بیشماری را به خود اختصاص داده است. نقره به دلیل نرمی و انعطاف‌پذیری که دارد به یکی از محبوب‌ترین فلزها در میان طراحان  اکسسوری و جواهرات تبدیل شده است. گردنبند نقره یکی از آن دسته از اکسسوری‌هایی‌ست که در بین خانم‌ها و آقایان طرفداران بسیار زیادی دارد. زیورآلات نقره و به خصوص انواع مدل‌های گردنبند نقره امروزه در میان عاشقان مد و استایل بسیار پرطرفدار است و استفاده از این اکسسوری در استایل رسمی و غیررسمی شما تاثیر بسزایی دارد.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که، قسمت قابل توجهی از مخاطبان بازار اکسسوری و زیورآلات را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. شاید طلا همچنان یکی از محبوب‌ترین فلزات در ساخت زیورآلات باشد، اما به دلیل قیمت بالا، شرایط اقتصادی و همچنین تا حدودی تغییر سلایق نوجوانان، دیگر همچون گذشته محبوبیت ندارد. ما در مقالات قبلی، مانند مقاله قیمت نقره و دستبند نقره کارتیه و خواصی که برای بدن دارد! به نقره و هر آنچه که نیاز است تا درباره آن بدانید، اشاره کردیم. اما در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع مدل‌های گردنبند نقره، نحوه ست کردن و نکات مهمی که در هنگام خریدن یک گردنبند نقره باید به آن دقت داشته باشید، صحبت کنیم.

نکات مهمی در خرید گردنبند نقره

گردنبند، از آن دسته از زیورآلاتی‌ست که هم خانم‌ها و هم آقایان در استایل روزانه خود از آن استفاده می‌کنند و از محبوبیت بالایی برخوردار است. با توجه به تنوع در طراحی و نوع مدل‌های گردنبند نقره موجود در بازار، بد نیست تا نگاهی به انواع آن‌ها و نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، بپردازیم.

اندازه گردنبند

فرقی نمی‌کند که جنس آن از طلا، نقره و یا استیل باشد، یکی از اولین نکاتی که باید در هنگام خرید گردنبند به آن توجه کنید؛ اندازه آن است. شاید تنها راه اطمینان از اندازه مناسب و میزان بلندی و کوتاهی یک گردنبند، پوشیدن آن باشد. در این صورت بدون هیچ شک و شبهه‌ای می‌توانید آن را خریداری کنید. اما اگر به هر دلیلی قادر به انجام این کار نیستید، کافی‌ست تا زنجیر را کاملا باز نمایید و روی یک سطح صاف قرار دهید و با استفاده از یک خط کش طول آن را اندازه بگیرید.

نکته دیگری که بهتر است از آن غافل نشوید، اصول استفاده از آن می‌باشد. توجه به اندازه گردن بسیار مهم است، اگر گردن پر و کوتاهی دارید، سعی کنید تا از گردنبند نازک و کوتاه، مانند گردنبند مینیمال باکسی، استفاده کنید. هیچ وقت از چندین گردنبند یک سایز استفاده نکنید.

استحکام قفل گردنبند

 تقریبا همه ما برای یکبار هم که شده، باز شدن ناگهانی گردنبند و افتادن آن را تجربه کرده‌ایم. اگر خیلی خوش شانس باشیم در همان لحظه متوجه می‌شویم، اگر نه که متاسفانه امکان دارد برای همیشه آن را از دست بدهیم. به همین دلیل قفل گردنبند یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی‌ست که در هنگام خرید، باید به آن توجه کرد. البته این موضوع فقط برای گردنبند نیست، شما برای خرید دستبند و پابند نیز باید به این نکته توجه داشته باشید. در نتیجه در هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید تا گردنبند نقره شما از قفل محکمی برخوردار باشد. در مورد قفل گردنبند، در مقاله انواع مدل‌های گردنبند با قفل تی بیشتر شرح داده شده است.

جنس گردنبند

 یکی دیگر از نکات مهم در خرید گردنبند، انتخاب جنس آن می‌باشد. این گزینه ارتباط مستقیمی با بودجه و سلیقه شما دارد. شما برای خرید انواع مدل‌های گردنبند نقره، طلا و هر جنس دیگری از آن باید به نکاتی‌ همچون جنس، سایز و کیفیت آن توجه کنید.

گردنبند طلا

 همانطور که می‌دانید، طلا ارزشمندترین فلز در تهیه اکسسوری می‌باشد. این فلز محبوب و گران قیمت بسیار بادوام و مقاوم است و می‌توان خرید آن را نوعی سرمایه گذاری در نظر گرفت. زیور آلات از جنس طلا در سه رنگ زرد، سفید و رزگلد در بازار موجود است. البته این تنوع رنگی به آبکاری طلا مربوط می‌شود که در مقاله آبکاری و آبکاری طلا چیست در مورد این موضوع کامل توضیح داده شده است.

گردنبند نقره

می‌توان گفت که بعد از طلا، نقره یکی دیگر از پرطرفدارترین فلزها در تهیه و تولید اکسسوری می‌باشد. با توجه به زیبایی و درخشندگی این فلز دوست داشتنی، در کنار قیمت مناسبی که دارد، جای خود را به خوبی در دل هواداران اکسسوری باز کرده است.

انواع گردنبند

قبل‌تر اشاره کردیم که گردنبندها از نظر طول و نوع زنجیر دارای انواع مختلفی هستند. برای اینکه یک خرید راحت و دلچسب داشته باشید، ما شما را با انواع آن آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

گردنبند پرنسسی

 به گردنبندهایی که دقیقا روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرند و مناسب انواع لباس‌ها هستند، گردنبند پرنسسی می‌گویند. اندازه این نوع از گردنبندها تقریبا چیزی حدود 43 تا 48 سانتی متر می‌باشد. گردنبند طرح دو بال یک نمونه از گردنبندهای پرنسسی می‌باشد.

گردنبند شال گردنی یا طوق

این نوع از گردنبندها که با نام گردنبند چوکر بیشتر آن را می‌شناسیم، امروزه به شدت ترند و مد شده‌اند و در بین جوانان و نوجوانان طرفداران بی‌شماری دارند. چوکرها معمولا با انواع لباس‌ها ست می‌شوند اما اکثرا از آن‌ها با استایل‌های اسپورت استفاده می‌شود. چوکرها معمولا بین 38 تا 42 سانتی متر طول دارند. گردنبند استیل کارتیر قفل تی نمونه‌ای از این نوع گردنبند می‌باشد.

گردنبند یقه‌ای

حتما بارها واژه «گلوبند» را شنیده‌اید. گلوبندها همان گردنبند یقه‌ای هستند که در قدیم بیشتر به این نام معروف بوده‌اند. هنگامی که لباسی با یقه باز می‌پوشید، بهتر است از این گردنبند استفاده کنید. طول این گردنبندها معمولا بین 33 تا 38 سانتی متر است. در برخی موارد به این نوع گردنبند چوکر نیز می‌گویند. برای نمونه می‌توان به گردنبند استیل چوکر اسب تک شاخ اشاره کرد.

گردنبند اپرا

گردنبند اپرا یا همان رولباسی، که معمولا اندازه طول آن‌ها چیزی حدود 61 تا 90 سانتی متر است، بیشتر مناسب استفاده برای لباس‌های شب و یقه بسته می‌باشد. گردنبند استیل اشکی نگین آبی یک گردنبند اپرا می‌باشد که به خوبی با استایل‌های پاییزی مانند یقه اسکی هماهنگ می‌شود.

گردنبند ریسمانی

می‌توان گفت که اندازه این نوع گردنبند از سایر انواع آن بیشتر است و اندازه بلندی دارد. اندازه طول این گردنبند گاها تا 150 سانتی متر نیز می‌رسد. بهتر است از آنها در استایل‌های رسمی استفاده شود.

گردنبند متینی

نام دیگر گردنبند متینی، جشنی‌ست و معمولا بین سینه و استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. این نوع از گردنبندها هم مناسب استایل رسمی و هم غیررسمی می‌باشند. طول این گردنبند بین 50 تا 61 سانتی متر است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع مدل‌های گردنبند نقره و نکاتی که باید در حین خرید به آن توجه داشته باشید، آشنا کنیم. ما در نوا گالری با طراحی و تولید انواع مدل‌های گردنبند نقره باکیفیت این اطمینان را به شما می‌دهیم که یک خرید راحت و عالی را با ما تجربه کنید و یک استایل بی‌نظیر را برای خود خلق کنید. برای مشاهده مدل‌های گردنبند نقره نوا گالری، به صفحه‌ی گردنبند نقره و یا دسته گردنبندها نگاهی بیندازید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *