آموزشی

چگونه سایز انگشتر مناسب خود را پیدا کنیم؟

چگونه سایز انگشتر مناسب خود را پیدا کنیم

 

حتما در بسیاری از مواقع که تمایل داشتید انگشتر تهیه کنید، با مشکلاتی رو به رو شدید. به طور مثال شک داشتید سایز انگشتر مناسبتان چه اندازه‌ای می‌باشد؟ و اینکه آیا انگشتر مورد نظر مناسب انگشتتان هست یا خیر؟ معمولاً اندازه سایز انگشتر موضوعیست که به طور شایع فراموش می‌کنیم و در زمان تهیه انگشتر به صورت آنلاین از خرید آن منصرف می‌شویم. با این حال در مواقع خرید حضوری شاید بشود با کمک فروشنده سایز را پیدا کرد و نهایتاً دفعه بعدی که می‌خواهید به آنجا مراجعه کنید سایزتان را بدانید. اما امان از موقعی که خریدمان اینترنتی باشد! آگاهی از سایز انگشتر به خصوص در هنگام خرید انگشتر سفارشی، نقره و طلا موضوعی پر اهمیت است.

 

مطمئناً تا حالا برای اکثر ما ها اتفاق افتاده که انگشتری را تهیه کردیم که بزرگتر یا کوچکتر از انگشتمان بوده و با عذاب های مختلفی مواجه شدیم! (حداقل یک بار انگشتمان مانند لبو قرمز شده!). در زمان خرید یک انگشتر دو موضوع به ذهن ما خطور می‌کند. کیفیت آبکاری و سایز انگشتر. در این مقاله می خواهیم چندیدن روش رو به شما دوستان عزیز آموزش بدیم که کاملاً و بدون هیچگونه دردسری اندازه انگشتتان را پیدا نمایید و در خرید های بعدی با خیال راحت و هیچ تردیدی انگشتر مورد نظرتان را خریداری کنید و از آن لذت ببرید. البته اگر مایل می‌باشید که درباره آبکاری زیورآلات بیشتر بدانید، حتما از مقاله آبکاری و آبکاری طلا چیست؟ دیدن فرمایید.

 

 

مناسب‌ترین زمان برای اندازه گیری

پیش از اینکه شروع کنیم، بهتر است در نظر داشته باشیم که عموماً بدن انسان در طی زمان تغییر می‌کند. برخی از این تغییرات جزئی می‎‌توانند اختلال در محاسباتمان ایجاد کنند. اندازه‌گیری انگشت برای خرید انگشتر باید با دقت بالا و ریزبینی صورت گیرد. به عنوان مثال: گرما، حرکات سنگین و حمام گرم، باعث این می‌شود که انگشتانمان متورم شوند. در زمان سرما و خواب منقبض‌تر از حالت معمول می‌شوند. بنابراین مهم است که در زمان و حالتی مناسب اقدام به اندازه‌گیری کنیم.

 

اندازه‌گیری با انگشتر و خط‌کش

این روش ساده‌ترین روش برای پیدا کردن سایز انگشت می‌باشد. در این روش شما به چیزی جز یک انگشتر و خط‌کش نیازی ندارید.

ابتدا یک انگشتر که اندازه‌ی دلخواه شما می‌باشد را در نظر گرفته، سپس در کنار یک خط‌کش قرار دهید. در مرحله‌ی بعد به محاسبه قطر داخلی آن بپردازید. ابتدا کمانه چپ انگشتر را با نقطه صفر خط‌کش مماس نمایید. دقت نمایید که این عمل به صورتی انجام گردد که عدد صفر خط‌کش از کمانه دایره داخلی حلقه شروع شود. در وحله‌ی بعد، از کمانه‌ی داخلی چپ تا کمانه مقابل محاسبه نمایید. این کار رابه گونه‌ای انجام دهید که قطر دایره داخلی محاسبه گردد.

لازم به ذکر می‌باشد که در اکثر مواقع همراهان گرامی قطر خارجی حلقه را اندازه‌گیری می‌نمایند که این موجب وقوع خطا در نتیجه اندازه‌گیری می‌شود. زیرا که اندازه‌گیری قطر دایره بیرونی، علاوه بر محیط داخلی، ضخامت حلقه را نیز دربر می‌گیرد. برای یافتن اندازه صحیح لازم است که صرفا قطر محیط داخلی حلقه را محاسبه نمود.

 

یافتن نتیجه به کمک راهنما

پس از محاسبه، به یک راهنما سایز انگشتر رجوع کنید. سپس با توجه به عدد به دست آمده، مطابق تصویر زیر اندازه مورد نظرتان را بیابید. برخی اوقات حتی بدون کمک راهنما نیز امکان یافتن اندازه‌ی انگشترتان وجود دارد. بدین صورت که اگر عدد به دست آمده 17 باشد در نتیجه سایز شما 7 است. در وبسایت گالری نوا انواع سایزها برای تمامی انگشترها موجود است. با این حال در صورت تمایل به سفارش از گالری نُوا تنها کافیست اندازه‌ی قطر داخل حلقه را به همکاران ما اعلام نمایید. همکاران ما انگشتر مناسب دستتان را برایتان ارسال می‌نمایند. در این صورت نیاز به مراجعه به راهنما نخواهد بود.

 

اندازه گیری با نخ

معمولاً از این روش در صورت عدم وجود انگشتر متناسب استفاده می‌شود. متاسفانه این روش همانند روش اول با دقت نیست اما باز مرحمی‌ست بر زخممان.

در این روش ابتدا یک نخ یا هر جسم نخ مانندی را بردارید و سپس با آن حلقه‌ای به دور انگشتتان بزنید. دقت کنید که نخ را به گونه‌ای دور انگشت مد نظرتان بپچید که اندازه انگشتتان باشد.اگر که به آن فشار اضافی وارد کنید در اینصورت انگشتر دلخواهتان را تنگ‌تر از سایز عادی سفارش خواهید‌ داد. پس از حلقه زدن نخ به دور انگشت، نقطه تقاطع آن‌ها را بریده یا علامت بزنید. بعد از آن نخ را در‌کنار خط‌کش بگذارید. به گونه‌ای که ابتدای نخ با ابتدای خط‌کش مماس باشد، سپس طول نخ را محاسبه نمایید.

 

پس از یافتن اندازه، به چارت سایز رجوع کنید و با توجه به عدد به دست‌آمده، سایز مد نظرتان را بیابید.نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که چارت سایز اندازه‌گیری با نخ، با چارتی که در روش قبل از آن استفاده می‌شد متفاوت است. ولی اگر باز هم قصد داشتید که از گالری نوا انگشترتان را تهیه کنید، همان اندازه طول نخ را نیز اعلام کنید، ما انگشتر متناسبتان را برایتان ارسال می‌کنیم.

 

چارت سایز انگشتر

و اما پیش از آنکه سراغ روش بعدی برویم، باید به این سوال پاسخ دهیم که چارت سایز چیست؟ چارت سایز جدولی است که به طور عموم در سراسر جهان از آن برای پیدا کردن سایز انگشتر استفاده می‌شود. برای تبدیل طول قطر یا نخ به عدد دقیق سایز، یک سری محاسبات که کمی پچیده هستند، نیاز است. به علت کم بودن تنوع سایز انگشت انسان، تمامی حالات سایز انگشت محاسبه شده و در جدولی موسوم به چارت سایز قرار گرفته‌است. واحد اندازه‌گیری آن‌ها معمولا استاندارد کشور آمریکاست و در بقیه نقاط جهان، از جمله ایران، از آن‌ها استفاده می‌کنند. در صورت عدم تطابق واحد اندازه‌گیری، از چارت هایی با واحد اینچ و . . .استفاده می‌کنند.

نحوه‌ی استفاده از آن‌ها، هماگونه که بالاتر شرح دادیم، پیدا کردن سایز به کمک محاسبه کردن طول قطر یا طول نخ انجام می‌شود. اما در روش اول حالت دیگری هم می‌شود از چارت استفاده کرد. به این گونه که چارت را در مقیاس مناسب پرینت بگیرید و انگشتر را بر روی طرح‌های نمونه‌ای که بالای هر سایز هست (حتما باید از چارت شکل دار استفاده کرد)، منطبق کنید و سایز درست را بیابید. پیشنهاد می‌کنیم که از همان محاسبه قطر حلقه استفاده کنید چون ممکن است هم دردسر ساز باشد و علاوه بر آن دقت آن پایین تر از حالت اول است.

 

رینگ سایزر

در روش آخر به رینگ سایزر رجوع می‌کنیم. اما رینگ سایزر جیست؟ رینگ ‌سایزر ابزاری صرفاً برای اندازه‌گیری سایز انگشت است که با بالاترین دقت عدد مورد‌ نظر را به شما اعلام می‌کند. این ابزار مانند متری است که به طور حلقه‌ای ساخته شده است. به گونه‌ای که در سر آن حفره‌ای است که انتهای سایزر از داخل حفره رد می‌شود و حلقه‌ای را ایجاد می‌کند. برای اندازه‌گیری آن را به دور انگشت‌خود گذاشته و به اندازه کافی تنگ کنید. با خواندن عدد های درج شده بر آن سایز انگشتتان را پیدا کنید.

استفاده از این ابزار روش روز‌مره‌ای نیست. چون‌که قطعاً اکثر افراد یکی از این رینگ سایزرها را گوشه اتاقشان ندارند که از آن استفاده کنند. بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از دو روش اول سایز انگشتتان را پیدا کنید. در صورت هرگونه سوال یا مشکلی، تیم ما آماده کمک و همراهی شماست.

 

سخن پایانی

انگشتر یکی از پرکاربردترین اکسسوری‌ها در درست کردن استایل هرکس می‌باشد. علاوه بر کامل کردن استایل، انگشتر یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای انواع مناسبت‌ها، از جمله روز مادر، می‌باشد. بنابراین دانستن سایز انگشتان یک موضوع مهم می‌باشد. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده و دفعات بعدی برای خرید انگشتر از آن بهره ببرید. تیم نوا به شما کمک می‌کند که با توجه به سلیقه منحصر به فردتان، با کیفیت ترین محصولات را تهیه و از زیبایی خود لذت ببرید.

 

لطفا این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *