آموزشی

نقش دستبند کارتیه در استایل

انواع-دستبند-کارتیه

استایل و تیپ شما، هرچند با بهترین لباس‌ها شکل گرفته باشد، بدون اکسسوری‌ها به کمال نمی‌رسد. یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌ها نزد آقایان و خانم‌ها که از قدیم موردتوجه بوده، دستبند است. قدیمی‌ترین دستبندی که یافت شده، مربوط به سی و هفت هزار سال قبل از میلاد است. این موضوع به شما نشان می‌دهد بشر از ابتدای زندگی خود چه میزان به این اکسسوری جذاب علاقه داشته است. امروزه نیز برندهای زیادی به ساخت و تولید دستبند زنانه و مردانه پرداخته‌اند و انواع دستبندها و سبک‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین این طرح‌ها طرح دستبند کارتیه است. در این مقاله قصد داریم که به بررسی نقش دستبند کارتیه در استایل بپردازیم. برای بررسی این طرح خاص و انواع مدل‌های دستبندهای کارتیر، همراه ما باشید.

برند کارتیه و زنجیر کارتیر

برند کارتیه یکی از کمپانی‌های مشهور و معروف در عرصه تولید و ارائه انواع جواهرات می‌باشد. این کمپانی در کشور فرانسه تاسیس شده است و در طول تاریخ زیورآلات و جواهرات بسیار خاص و معروفی تولید کرده است.

نماد جواهرات کارتیه پلنگ است. شاید برای شما جالب باشد که چرا این نماد وارد این برند شیک شده است. لوئیس کارتیه، یک جاسیگاری با نماد پلنگ به دوست خود جیمی توسنت هدیه کرد. توسنت وارد تیم طراحان کارتیه شد و سال 1917 این پلنگ را وارد طرح‌های این برند کرد. کارتیه هم چنین اولین برندی بود که از پلاتین در زیورآلات خود استفاده کرد. البته برند کارتیه دیگر تحت تسلط خانواده کارتیه قرار ندارد و توسط یک شرکت سوئیسی خریداری شده است.

برند کارتیه همواره موردتوجه خانواده‌های سلطنتی واقع بوده است. این برند توسط یکی از پادشاهان به نام پادشاه جواهرفروشان دست یافته است. هم اکنون دفتر مرکزی آن در شهر پاریس است اما بیش از 200 فروشگاه در بیش از 100 کشور جهان دارد.

کارتیر چیست؟

احتمالاً شما در کنار کارتیه، نام کارتیر را هم شنیده‌اید. همانگونه که پیشتر گفته شد کارتیه نام یک شرکت تولید کننده جواهرات است اما کارتیر در کشور ایران نام طرحی از زنجیر است که متشکل از حلقه‌های مسطح و پهن می‌باشند. نام اصلی این زنجیرها، زنجیر‌های کورب (Curb Chain) است که به معنی زنجیر هویزه می‌باشد. علت این نام گذاری شباهت این گونه زنجیر به هویزه اسب است.

و اما تلفظ کدام کلمه درست می‌باشد؟ کارتیه یا کارتیر؟ برند کارتیه از اساس متعلق به شهر پاریس است. کارتیه در زبان فرانسوی cartier نوشته می‌شود. فرانسوی‌ها در زبان خود r آخر را تلفظ نمی‌کنند، پس تلفظ درست آن کارتیه است. برای اطلاعات بیشتر در مورد برند کارتیه، می‌توانید به مقالة زیورآلات کارتیر یا کارتیه در سایت ما مراجعه کنید.

دستبندهای کمپانی کارتیه

این شرکت به غیر از جواهرات سلطنتی، اکسسوری و زیورآلات جذابی برای عموم مردم نیز تولید نموده است. در این بخش به معرفی برخی از دستبندهای این برند محبوب جهانی می‌پردازیم.

دستبند عشق کارتیه

دستبند النگو عشق یا  L⊝Ve  که موردعلاقه عشاق اروپایی بود و هست، در دهه هفتاد میلادی معرفی و در سال 2006 به‌عنوان موفق‌ترین مجموعه در تاریخ کارتیه شناخته شد. خط افقی وسط حرف انگلیسی O به نحوة قفل‌کردن این دستبند اشاره دارد. این النگو در گالری نوا استایل در سه رنگ طلایی و نقره‌ای و رزگلد موجود می‌باشد.

دستبند Juste un Clou

این دستبند به شکل یک میخ است که دور دست شما می‌پیچد. این دستبند به طور معمول در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و رزگلد و در سه سایز تولید می‌شود. می‌توانید از این دستبند النگویی به‌صورت تکی یا چندتایی استفاده کنید.

دستبند Panthere

این دستبند با نماد مشهور پلنگ، از معروف‌ترین دستبندهای کارتیه است. این نماد توسط یکی از طراحان معروف وارد زیورآلات کارتیه شده است.

انواع دستبند کارتیه

دستبند، انگشتر و گردنبندهای کارتیر معمولاً از زنجیرهای ساده و شیکی تشکیل می‌شوند. این زنجیرها به زیبایی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و اشکال زیادی می‌سازند. دستبند کارتیه در عین سادگی دارای تنوع است. برای این که بدانید هر دستبندی را با چه استایلی بپوشید، باید در خصوص انواع دستبند کارتیه اطلاع داشته باشید. در این بخش به برخی دستبندهای پرطرفدار طراحی شده با زنجیر کارتیر می‌پردازیم.

دستبند زنجیری کارتیر

این دستبند که از زنجیر ساده کارتیر ساخته شده است، از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین طرح‌های ساخته شده هم در میان آقایان و هم بانوان می‌باشد. این اکسسوری در انواع جنس‌ها، مانند استیل و نقره، و زنگ‌ها مانند طلایی و نقره‌ای ساخته می‌شود. برای مشاهده این طرح می‌توانید از دستبند استیل کارتیر طلایی و یا گردنبند نقره دیدن فرمایید.

دستبند کارتیر فیگارو

زنجیرهای فیگارو به گونه‌ای از نجیر گفته می‌شود که یک حلقه‌ی بلند در میان حلقه‌ها قرار دارد. دستبند کارتیر فیگارو نیز از چنین طراحی پیروی می‌کند جلوه‌ی خاصی را به نمایش می‌گذارد.

دستبند کارتیر ترکیبی

از ترکیب زنجیرهای کارتیر با انواع پلاک‌ها، نگین‌ها، مرواریدها و . . . طرح‌های زیبای فراوانی تولید می‌شود. نمونه‌ای از این طرح‌ها معروف دستبند استیل کارتیر خورشید می‌باشد.

ست‌کردن دستبند کارتیه با انواع استایل‌ها

برای ست‌کردن دستبند کارتیه با استایل خود، نکاتی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال موقعیت مهمانی‌ای که در آن حضور خواهید یافت مهم است. فهمیدن این که شما در آن مهمانی چه نقشی دارید و چه افراد دیگری در مهمانی هستند باعث تصمیم‌گیری بهتر خواهد شد. برای مثال در یک مهمانی صمیمانه، پوشیدن یک دستبند اسپورت مانند دستبند عشق کارتیه مناسب است. درعین‌حال دستبند زنجیری با استایل‌های رسمی و اداری تناسب برقرار می‌کند و زیبایی می‌بخشد.

اگر خواهان سبک مینیمال در لباس پوشیدن خود هستید، دستبند میخی کارتیه برای شما یک معجزه به‌حساب خواهد آمد. درعین‌حال دستبند فیگارو برای استایل شلوغ و مجلسی مناسب است.

تاثیر رنگ در استایل

نکته بعدی در انتخاب دستبند کارتیه مناسب استایل شما، رنگ لباستان است. سعی کنید به نمودار رنگ‌ها نگاه کنید و دستبندی انتخاب کنید که رنگ مکمل لباس شما را داشته باشد. رنگ جواهرات روی دستبند نیز علاوه بر رنگ بدنه دستبند اهمیت دارند.

رنگ پوست شما در انتخاب دستبند مناسبتان اهمیت به خصوصی دارد. برای رنگ پوست سرد، بهتر است از دستبندهایی با رنگ‌های سرد مثل نقره‌ای و سفید استفاده کنید. در مقابل اگر رنگ پوست گرمی دارید، رزگلد و طلایی انتخاب‌های مناسبی برای رنگ دستبند کارتیه دلخواه شما خواهند بود.

ست کردن چند اکسسوری

تناسب اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. برای مثال دستبند کارتیه خود را با گردنبند کارتیه ست کنید. برای یافتن اطلاعات بیشتر در خصوص گردنبند کارتیه به مقالة نکاتی دربارة یکی از معروف‌ترین اکسسوری‌ها، گردنبند کارتیر در وب‌سایت ما مراجعه کنید.

توجه کنید که درصورتی‌که تمام اکسسوری‌های خود را درخشان و برجسته انتخاب کنید، ظاهرتان ظرافت خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین اگر از دستبند کارتیه با ضخامت بالا استفاده می‌کنید، سعی کنید انگشتر ظریف انتخاب کنید یا اگر گردنبند پر زرق ‌و برقی دارید، از یکی از دستبندهای ظریف کارتیه استفاده کنید.

در نهایت جواهرات شما بیانگر شخصیتی است که قصد دارید از خود به نمایش بگذارید، بنابراین در انتخاب دستبند خود دقت کنید که چه حسی از دیدن همان اکسسوری با استایل موردنظر در فرد دیگر دریافت می‌کنید؟ آیا این حس برای شما مطلوب است؟

دستبند مردانه کارتیه

اگر می‌اندیشید کارتیه تنها به تولید اکسسوری برای زنان اقدام کرده سخت اشتباه می‌کنید. بین آقایانی که به دستبند علاقه دارند، دستبند عشق، دستبند زنجیری ساده‌ی کارتیه و دستبند میخی جای خود را به‌خوبی بازکرده‌اند.

اگر جزو آقایانی هستید که به دنبال خرید دستبند ست هستید، پیشنهاد ما برای شما خرید دستبند عشق به‌صورت جفت با پارتنرتان است. این دستبند تقریباً با هر استایلی ست می‌شود و رنگ‌های مختلفی دارد. هم چنین تاریخچه‌ی رمانتیک استفاده‌ی عاشقان اروپایی از این دستبند، نمایانگر احساسات شما خواهد بود.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *