آموزشی

انواع مدل‌های گردنبند با قفل تی

گردنبند-قفل-تی

زمانی که صحبت از طراحی و ساخت اکسسوری و زیورآلات می‌شود با گزینه‌های زیادی مواجه می‌شویم. گزینه‌هایی همچون انتخاب جنس فلز به کار رفته، رنگ، سایز و انتخاب‌های این چنینی. شاید در این میان کمتر کسی به فکر انتخاب قفل بیافتد، اما جالب است بدانیم که نوع قفل و انتخاب متناسب آن با مواردی همچون وزن، جنس و نوع اکسسوری، یکی از اِلمان‌های مهم در ساخت و طراحی زیورآلات به حساب می‌آید. یکی از قفل‌هایی که امروزه در ساخت زیورآلات، به خصوص گردنبند مورد استفاده قرار می‌گیرد، قفل تی است.

اهمیت قفل در ساخت یک گردنبند غیر قابل انکار است. ما در مقالات قبلی به انواع گردنبندها اشاره کردیم و تا حدودی درباره اهمیت وجود قفل مناسب در آنها صحبت کردیم. حال قصد داریم تا در این مقاله شما را با انواع مدل‌های گردنبند که با قفل تی طراحی شده‌اند، آشنا کنیم. اگر از علاقمندان به صنعت مد و فشن هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت یک قفل

همه ما از نقش و اهمیت اکسسوری، به ویژه گردنبند در استایل‌مان به خوبی باخبر هستیم. گردنبند یکی از آن دسته از مواردی‌ست که هم می‌توان همیشه آن را جزئی از استایل روزمره‌مان به حساب بیاوریم و هم در استایل‌های رسمی و نیمه رسمی از آن استفاده کنیم. با توجه به نقش پررنگ و غیرقابل انکار مد و فشن در زندگی‌مان، باید به این گزینه دقت داشته باشیم که حداقل‌های اصول مد را رعایت کنیم. هر چند که بارها به این نکته اشاره کردیم که نیاز نیست تا همانند مدل‌ها لباس بپوشیم و عینا از آنها پیروی نماییم، اما نیاز داریم تا قواعد دنیای مد را تا حدودی مد نظر داشته باشیم.

اگر شما هم از علاقمندان به این دنیای رنگارنگ و سرتاسر از ذوق هنر هستید، باید بدانید که مدتی‌ست گردنبندهایی که با قفل تی مزین شده‌اند بسیار ترند و روی مد هستند و تقریبا همه جا صحبت از آن‌هاست. از این رو قصد داریم تا در این باره اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذاریم و درباره انواع گردنبندها و قفل تی با شما صحبت کنیم. با ما تا انتها این مقاله همره باشید.

آشنایی با قفل تی

در دنیای اکسسوری‌ها، تمامی جزئیات با ظرافت و ذوق فراوانی طراحی می‌شوند، که قفل هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید تا قبل از خواندن این مقاله گمان می‌کردید که قفل‌ها یک یا دو نوع باشند، اما این چنین نیست. تقریبا بیش از 10 نوع قفل وجود دارد. که در ادامه به چند نمونه رایج اشاره می‌کنیم.

قفل خرچنگی یا طوطی

تقریبا همه ما با این نوع از قفل آشنا هستیم. قفل خرچنگی یا طوطی یکی از رایج‌ترین قفل‌ها در ساخت اکسسوری به شمار می‌آید و در ابعاد مختلفی تولید می‌شود. به دلیل شباهت شکل آن به پنجه خرچنگ و منقار طوطی، به این اسم معروف است. این قفل معمولا برای گردنبندها و دستبندهایی که وزن نسبتا بالایی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. گردنبند نقره کارتیه یک نمونه از اکسسوری‌هایی می‌باشد که با قفل طوطی ساخته شده است.

قفل حلقه فنری یا مودبر

قفل حلقه فنری یا همان قفل مودبر، شباهت بسیاری به قفل خرچنگی دارد، با این تفاوت که شکل آن به صورت دایره است و با حلقه‌های بزرگ به زنجیر وصل می‌شود. با بزرگتر شدن اندازه قفل، فنر به کار رفته در آن بزرگتر می‌شود. اکثر زیورآلات نقره نوا گالری با قفل مودبر ساخته شده‌اند.

قفل آسانسوری

می‌توان گفت که این نوع از قفل‌ها چند سالی‌ست که رواج پیدا کرده و در ساخت دستبند از آن استفاده می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این قفل می‌توان به تغییر سایز راحت آن اشاره کرد که به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن است. این نوع از قفل‌ها به ندرت خراب می‌شوند و معمولا در زیورآلات طلا و نقره کاربرد دارند. در گالری نوا استایل انواع دستبندهای بافت، هم با نقره و هم با استیل و در طرح‌های متنوع ساخته شده است که می‌توانید آن‌ها را در این گالری مشاهده فرمایید.

قفل حلقه و محور

قفل حلقه و محور که بیشتر با اسم قفل تی معروف است، این روزها در طراحی انواع اکسسوری ردی از خود به جای گذاشته. این قفل از یک حلقه دایره شکل و یک محور که شبیه حرف (T  ) می‌باشد، تشکیل شده است. قفل تی در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود و به دلیل زیبایی و شکیل بودن، از آن در بیشتر گردنبندها و دستبندها استفاده می‌کنند. نمونه‌ای از این محصولات، دستبند استیل کارتیر قفل تی می‌باشد.

انواع گردنبند با قفل تی

همانطور که اشاره کردیم مدتی‌ست که زیورآلاتی که با قفل حلقه و محور یا همان قفل تی طراحی شده‌اند، بسیار ترند شده و محبوبیت بالایی را در میان عاشقان اکسسوری در مدت زمان کوتاهی بدست آورده. اغلب زنجیرهای استفاده شده با این قفل، کارتیه و دیوید یورمن است. اما گاها در برخی از طراحی‌ها، شاهد ترکیب این نوع از قفل و زنجیر با سنگ هستیم. به این صورت که نیمی از گردنبند با زنجیر و نیمی دیگر با سنگ مزین شده است. گردنبند استیل کارتیر سنگ تی یک نمونه از این محصول است

گردنبند کارتیه

ما در مقالات قبلی مانند انواع گردنبند مردانه، زیورآلات کارتیر یا کارتیه و نکاتی درباره یکی از معروف‌ترین اکسسوری‌های؛ گردنبند کارتیر، به‌ طور کامل درباره این نوع از گردنبندها صحبت کردیم. اما در این مقاله نیز نیم نگاهی به آن خواهیم داشت.

این نوع از گردنبندها که از زنجیرهای یک اندازه طراحی شده‌اند، امروزه جایگاه ویژه‌ای در دنیای اکسسوری دارند. اما طراحان تصمیم گرفتند تا زنجیرهای کارتیه را با قفل تی مزین کنند و به زیبایی این کار بیفزایند. این نوع از زیورآلات، هم با استایل اسپورت و هم رسمی به راحتی ست می‌شود. گردنبند استیل کارتیر قفل تی یک نمونه از این زیورآلات زیبا می‌باشد.

گردنبند دیوید یورمن

اگر از علاقه‌مندان به دنیای مد و فشن باشید، قطعا بارها این اسم به گوش‌تان خورده. دیوید یورمن یک طراح آمریکایی‌ست و بنیان گذار برند لوکس و لاکچری یورمن است. یورمن اولین فردی بود که از جواهرات روی نقره استفاده کرد و آن را فقط محدود به طلا ندانست. او همچنین خالق بسیاری از تراش‌های جواهر می‌باشد.

گردنبند و دستبندهای یورمن، امروزه بخش جدا نشدنی از دنیای مد است. اتصال حلقه‌های بزرگ و کوچک در کنار هم و استفاده از قفل تی، زیبایی این زنجیرها را دو چندان کرده است. با توجه به طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند، شما می‌توانید آنها را با هر نوع سبک استایلی، استفاده کنید.

کلام آخر

ما سعی کردیم تا در این مقاله شما را با انواع گردنبندهای طراحی شده با قفل تی آشنا کنیم و همین طور اطلاعاتی درباره انواع قفل‌ها را با شما در میان بگذاریم. شاید با خواندن این مقاله شما هم برای خرید این نوع از گردنبندها ترغیب شده‌اید. ما در نوا گالری با استفاده از بهترین متریال و مناسب‌ترین قیمت این امکان را برای شما فراهم آوردیم تا یک خرید به یاد ماندنی را با ما تجربه کنید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *