آموزشی

دستبند نقره کارتیه و خواصی که برای بدن دارد!

دستبند-نقره-کارتیه-خواص

اگر از خانم‌ها بپرسید چه هدیه‌ای را بیشتر از همه دوست دارند؛ تقریبا 90 درصد آنها می‌گویند؛ زیورآلات و جواهرات! خب فکر نمی‌کنید همین مسئله عاملی باشد تا برای خرید روز مادر، ولنتاین و هر مناسبت دیگری به سراغ خرید زیورآلاتی نظیر دستبند نقره کارتیه بروید؟ چه بسا که امروزه این قبیل از دستبندها بسیار باب شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است!

در واقع نقره از گذشته تاکنون جزء آن دسته از فلزاتی بوده که هیچگاه کنار گذاشته نشده و جایگاه خاصی در طراحی و ساخت زیورآلات دارد! نقره فلزی پرطرفدار، خوشرنگ و البته پرخاصیت است که نه تنها ظاهری زیبا و بسیار شیک را برای ما فراهم می‌آورد بلکه با خاصیت‌های فراوانش ما را از بیماری‌ها و مشکلات دور نگه می‌دارد! در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که نقره احساس آرامش را به فرد القا می‌کند و چه بسا که اصلا همین آرامش، ما را به سمت خرید این دسته از زیورآلات می‌کشاند!

اما سوال اینجاست؛ آیا تاثیر نقره بر بدن صرفا در القای آرامش است؟ قطعا «نه»! در ادامه این مقاله قصد داریم در این زمینه توضیحات بیشتری را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

چرا بدن به نقره نیاز دارد؟

اجازه دهید سریع بریم سر اصل ماجرا! نقره توانایی دفع بیش از 650 نوع میکروب را دارد و عملکردی بسیار موثرتر از صدها ماده ضدعفونی کننده دارد! مطمئنا متعجب شده‌اید! نقره به راحتی می‌تواند در ترمیم پوست نقشی موثر ایفا کند. حتی به شکل استخوان‌ها سروسامان ببخشد.

نقره کمک می‌کند تا انرژی بیشتری در بدن ما انباشته شود و تمایلات کسالت‌آور از بدنمان دور شود. به این ترتیب با استفاده از زیورآلات و اکسسوری‌های نقره و همچنین دستبند نقره کارتیه؛ احساس قدرت و تازگی در ما شکل می‌گیرد. حتی متمرکز کردن افکار نیز از جمله مواردی‌ست که نقره در آن نقش دارد.

هر چند که نقره به مرور زمان کمی به سمت کدر شدن می‌رود؛ اما نگران نباشید راهکارهایی برای رفع آن وجود دارد که می‌توانید در مقاله‌ای تحت عنوان آیا انگشتر نقره کارتیه سیاه می‌شود؟ مطالعه کنید. اما عجله نکنید؛ خواص و فواید نقره برای بدن به همین جا ختم نمی‌شود. در ادامه توضیحات بیشتری را شرح خواهیم داد.

خواص نقره برای بدن

اگر تصمیم به خرید دستبند نقره کارتیه گرفته‌اید؛ آیا صرفا به جنبه زیبایی آن توجه کرده‌اید یا به بُعد فواید آن هم نظری انداخته‌اید؟ بیایید در این بخش بیشتر با فواید نقره آشنا شوید.

بهبود گردش خون

تاکنون تجربه این اتفاق که از فرط عصبانیت صورتتان قرمز شود را داشته‌اید؟ خب حتما متعجب خواهید شد اگر بگوییم با در دست داشتن دستبند کارتیه نقره این مسئله برطرف خواهد شد. در واقع با کمک فلز نقره سوخت و ساز و همچنین متابولیسم بدن تنظیم می‌شود و آرامش را به فرد القا می‌کند.

به همین دلیل است که به مردان و زنان در سنین بالا که از فشار خون رنج می‌برند توصیه می‌شود از زیورآلاتی از جنس نقره استفاده کنند.

تسکین درد

ذرات ریز موجود در فلز نقره به واسطه در دست داشتن دستبند نقره کارتیه به مرور زمان جذب شده و اثر درمانی خود یعنی تسکین دردها را پیاده‌سازی می‌کنند. همین مسئله را باید عاملی برای افزایش روزافزون محبوبیت دستبندهای نقره بدانید.

بهبود فعالیت غدد

اگر غدد درونی بدن‌تان فعالیت خوبی نداشته باشند و مواد ترشحی غده چربی روی پوست دچار اختلال شده باشد؛ دستبند نقره کارتیه به این تغییرات واکنش نشان می‌دهد و به مرور زمان رو به سیاهی می‌رود. در واقع اینجا شما باید این هشدار را از جانب فلز نقره دریافت کنید که سلامتی شما در خطر است و به سراغ راهی برای درمان بروید. جالب اینجاست که اگر رنگ نقره به سمت سفیدی برود حاکی از بروز مشکل در کلیه شماست! و یا اگر اکسسوری نقره شما پس از استفاده در طولانی مدت دارای رنگ آبی شود، نشانه‌ی مقدار بالای سدیم در ترشحات پوستی است! سدیم با نقره واکنش نشان داده و به رنگ آبی تبدیل می‌شود.

به راستی که نقره چقدر هیجان‌انگیز و شگفت‌انگیز است!

اگر نگاهی به تاریخ ایران بیاندازید، متوجه می‌شوید که استفاده از فلزاتی مانند مس و نقره بسیار باب بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل آن دور شدن بیماری‌ها از افراد بوده است! حتی ابوعلی سینا نیز توصیه‌های فراوانی را در خصوص استفاده از این فلزات ارائه داده است.

فلزی محبوب از گذشته تا به امروز!

قبل از اینکه آنتی بیوتیک‌ها کشف شوند یا حتی درمانی برای بیماری‌هایی نظیر صرع معرفی شود؛ پزشکانی در نواحی استوایی با قرار دادن نقره بر روی پوست، از آن به عنوان عامل ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریایی استفاده می‌کردند. از طرفی نیترات موجود در نقره به درمان التهاب و تورم چشم نوزادان تازه متولد شده می‌پرداخت. سولفادیازین نقره نیز در درمان سوختگی بسیار کارآمد بوده است.

تمامی این موارد نشان می‌دهد که فلزاتی نظیر نقره تا چه اندازه در روش‌های درمانی تاثیرگذار بوده و شما با خرید دستبند نقره کارتیه چه فوایدی را می‌توانید دریافت کنید. می‌توانید نمونه‌هایی از دستبند کارتیه نقره را در گالری نوا  و یا صفحه‌ی گردنبند نقره مشاهده کنید.

هر چند که برخی از متخصصین بر این عقیده‌اند وجود ذرات کلوییدی نقره میتواند مضر باشد اما تحقیقات نشان داد که نقره کلوییدی سالم و بی‌خطر است. در نهایت باید گفت؛ استفاده از فلزاتی نظیر نقره نه تنها هیچ مشکلی را به وجود نمی‌آورد بلکه برای سلامتی مفید است.

و در آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم در خصوص فواید نقره صحبت کنیم. اینکه فلز نقره تا چه اندازه در سلامتی ما تاثیرگذار است و در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود. چه بسا که اکثریت افراد اصلا تاکنون در خصوص فوایدی که نقره بر روی سلامتی و بدن انسان‌ها دارد چیزی نشنیده‌اید و صرفا به جنبه زیبایی آن توجه کرده‌اند.

البته نباید این مسئله را نادیده گرفت که فلز نقره زیبایی چشم‌نوازی دارد و استفاده از آن در هر موقعیتی می‌تواند چشم‌ها را به سمت خود جذب نماید. در واقع شما با خرید دستبند نقره کارتیه با یک تیر چند نشان زده‌اید. اینکه یک دستبند نقره کارتیه را در دست انداخته‌اید؛ از زیبایی آن بهره‌مند می‌شوید و خواص و فوایدی را برای بدن خود فراهم می‌آورید.

برای مشاهده نمونه‌ای از این دستبند نقره کارتیه میتوانید به گالری نوا مراجعه کنید. علاوه بر آن اگر در مورد زیورآلات کارتیه بیشتر مایل هستید بدانید حتما مقاله زیورآلات کارتیر یا کارتیه را مطالعه فرمایید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *