آموزشی

آموزش درست کردن قفل گوشواره

درست کردن قفل گوشواره

قفل گوشواره‌ها معمولا با یک روش یکسان برای تمامی گوشواره‌ها ساخته می‌شود که معمولا روش مناسبی نیست. چرا که بعضی از افراد ممکن است لاله گوش بزرگتر یا کوچکتری داشته باشند که این باعث می‌شود گوشواره به درستی روی گوش ننشیند و قفل آن گوش شما را آزرده کند. یا شاید حتی، به دلیل عدم تسلط به قفل گوشواره که پشت گوش است و خارج از دید، فشار بیش از حد باعث شود قفل از بین رود یا اینکه، کمی آسیب ببیند. برای درست کردن قفل گوشواره با ادامه این مقاله همراه باشید.

نحوه درست کردن قفل گوشواره

قبل از آموزش درست کردن قفل گوشواره بهتر است ابتدا، انواع قفل‌ها را بشناسید تا بدانید که هر قفل به چه صورتی قابل تعمیر است تا هنگام خرید گوشواره استیل میخی یا یک گوشواره آویز با قفل متفاوت بدانید که هر کدام به چه صورتی قابل تعمیر است و در صورت بروز مشکل دچار استرس نشوید و قبل از هرگونه پیشامدی از بروز آن جلوگیری کنید.انواع قفل گوشواره به صورت قفل اهرمی و قفل حلقه ای یا قفل فرانسوی و قفل فشاری، قفل لولایی و قفل امگا است. پس باید یک دم باریک، چسب یا انبردست تهیه کنید تا با کمک آن بتوانید مشکل قفل گوشواره هایتان را رفع کنید.

درست کردن قفل گوشواره با قفل لولایی

آموزش تعمیر قفل گوشواره

قفل‌های لولایی معمولا به کمک یک پیچ کوچک دو سر قفل را به هم مرتبط می‌کنند. برای درست کردن قفل گوشواره هایی که قفل لولایی دارند، یک پیچ گوشتی کوچک تهیه کنید. اگر گوشواره لاله گوش شما را اذیت می‌کند، به راحتی پیچ را متناسب با اندازه گوشتان شل یا سفت کنید.برای این کار از انگشت اشاره یا انگشت شست خود کمک بگیرید و تا قسمت U شکل را به بیرون خم کنید. با این کار قفل از جای اولیه دور شده و کمی شل می‌شود و شما می‌توانید مشکل پیش آمده را رفع کنید.

برای سفت کردن قفل هم می‌توانید قسمت خارجی حالت U شکل گوشواره را به داخل تا جایی فشار دهید که مشکل قفل رفع شود.بنابراین، با این آموزش ساده، هنگام خرید گوشواره زنانه نقره با قفل لولایی در صورت بروز مشکل، خودتان به صورت خودکفا می‌توانید قفل را تعمیر کنید.

درست کردن قفل گوشواره آویزی

هنگام خرید گوشواره نقره آویز به قفل آن دقت کنید. قفل گوشواره‌های آویزی معمولا به صورت یک حلقه است که به فرم U از داخل گوش عبور می‌کند و روی لاله گوش سوار می‌شود و امکان افتادن را تقریبا غیر ممکن می‌کند.

این قفل‌ها ممکن است در طول زمان کمی شل شوند. با یک دم باریک کوچک می‌توانید آن‌ها را کمی سفت کنید. اما، حواستان باشد که خیلی فشار وارد نکنید. چرا که فشار بیش از حد ممکن است باعث شکستن قفل گوشواره شما شود.

این قفل‌ها گاهی به فرم قفل اهرمی هستند و در انتها برای محکم شدن گوشواره روی گوش، داخل یک حلقه فرو می‌روند. هنگام خرید گوشواره استیل آویز به این نکته دقت کنید که حلقه آن به درستی تعبیه شده باشد و مشکلی نداشته باشد. چرا که معمولا قسمت حلقه آن ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد که اگر شل شده باشد، می‌توانید آن را با دم باریک سفت کنید. در صورت شکستن هم باید آن را جوش بدهید که بهتر است به دست تعمیر کاری زبر دست بسپارید.

درست کردن قفل گوشواره میخی

درست کردن قفل گوشواره

خوب است بدانیم که چطور درست کردن قفل گوشواره میخی خود، داستان جداگانه‌ای دارد. اگر هنگام خرید گوشواره نقره میخی دقت کرده باشید، می‌بینید که این قفل‌ها به چند صورت وجود دارند. بعضی‌ها به فرم پروانه‌ای هستند که با یک فشار کوچک در قسمت سوزنی گوشواره میخی فرو می‌روند. این قفل‌ها معمولا خراب نمی‌شوند. مگر اینکه به سبب لغزنده و کوچک بودن، سر بخورند و گم شوند که باید جایگزین شوند.

نوع دیگر مانند پروانه‌ای است. با این تفاوت که به صورت پیچشی باید در قسمت پشتی گوشواره بنشیند که به آن قفل پیچشی گفته می‌شود. برای درست کردن قفل گوشواره میخی در صورتی که شکسته باشد، می‌توانید با کمک کمی چسب قطعات جدا شده را به هم بچسبانید و در صورت جدی‌تر بودن مشکل، آن را به متخصص تعمیر زیورآلات تحویل بدهید.

آموزش ساخت گوشواره میخی

تنوع در نوع گوشواره‌های میخی بسیار گسترده است که اگر بخواهیم همه آن‌ها را بررسی کنیم، زمان زیادی می‌برد. پس یک مدل ساده که به وسایل خاصی احتیاج ندارد را انتخاب کردیم تا آن را آموزش دهیم.

برای این کار می‌توانید از دو سنگ قیمتی یا دو مروارید بسیار کوچک که یک حفره روی آن تعبیه شده است، سیمی که سختی متوسطی داشته باشد، قفل پروانه‌ای و دم باریک و انبردست استفاده کنید. ابتدا، سیم را درون حفره روی سنگ یا مروارید قرار دهید. سپس، آن را به دور سنگ یا مروارید دو دور بپیچید. و انتهای سیم را درست مانند میخ در گوشواره میخی با دم باریک شکل دهید. به اندازه یک بند انگشت فاصله آن را با دم باریک قطع کنید.

حال، با انبر دست، قسمت بریده شده را چند بار به آرامی بپیچانید تا انتهای آن محکم شود و برای اینکه تیز و برنده نباشد، انتهای آن را با سوهان صاف کنید. حال گوشواره میخی مورد نظر آماده است و می‌توانید آن را با هر لباسی که دوست دارید ست کنید.

جمع‌بندی

میدانیم که آموزش ترمیم قفل گوشواره با توجه به اینکه چه قفلی روی گوشواره مورد نظر شما تعبیه شده است متفاوت خواهد بود. بعضی تنها با یک دم باریک و کمی فشار به بدنه قفل قابل درست شدن هستند. بعضی دیگر نیاز دارند تا با یک جوشکاری کوچک دوباره به کار بیفتند. برای این حالت، بهتر است کار به تعمیرکار زیورآلات بسپارید و اجازه دهید تا مشکل شما در دستان افراد حرفه‌ای حل شود.

هنگام خرید گوشواره زنانه استیل آویز یا میخی به قفل آن و اندازه لاله گوش خود توجه کنید تا گوشواره‌ای را انتخاب کنید که متناسب با اندازه گوش شما باشد و قفل آن محکم و با کیفیت باشد و زود از بین نرود. در صورتی که در دسته آدم‌های فعال هستید و در کار تعمیر دستی دارید، می‌توانید از این ویژگی در درست کردن قفل گوشواره استفاده کنید.

منبع:

www.eternalcollection.co.uk

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *