آموزشی

انواع مختلف دستبند زنانه

انواع-دستبند-زنانه

اگر نیم نگاهی به دنیای مد و فشن بیندازید، متوجه می‌شوید که هر ساله علاوه بر لباس‌های جدید، اکسسوری‌های ترند و مد روز نیز در این دنیای پر زرق و برق حرفی برای گفتن دارند. در این میان بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین زیورآلات دستبند زنانه است.

از دیر باز، دستبندها همواره یکی از رایج‌ترین زیورآلات مورد استفاده در میان زنان و مردان بوده است. در آن زمان علاقه‌مندان به ساخت این اکسسوری، از متریالی همچون صدف، فلزات پایه و عاج حیوانات استفاده می‌کردند. اما امروزه با توجه به پیشرفت صنعت جواهر سازی و فراوانی متریال مصرفی در این زمینه، طراحان در ساخت دستبند از مواردی مانند: سنگ، پلاستیک، چرم و … کمک می‌گیرند.  

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع دستبند زنانه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی انواع دستبند زنانه

بدون شک در جعبه جواهر هر خانمی وجود یک دستبند حتمی‌ست. دستبندها از آن دسته از زیورآلاتی هستند که حتی با یک ظاهر ظریف و ساده مچ دست را با زیبایی هر چه تمام‌تر نمایان می‌کنند. این اکسسوری‌ جذاب را می‌توان به راحتی با ساعت، انگشتر و حتی لاک ناخن ست کرد. اما برای این کار نیاز به دانستن چند ترفند کوچک دارید که ما در ادامه آن‌ها را به شما خواهیم گفت.

برای خرید یک دستبند زنانه ایده‌آل شما باید به فاکتورهای زیادی دقت داشته باشید. یکی از این موارد، قفل دستبند است. ما در مقاله‌ای به طور جداگانه تحت عنوان «انواع مدل‌های گردنبند با قفل تی» در مورد اهمیت قفل در اکسسوری و انواع آن به صورت کامل صحبت کردیم. حال می‌دانیم که به جز قفل خرچنگی، که رایج‌ترین قفل در ساخت اکسسوری‌ست، قفل‌های نظیر قفل تی، قفل فنری، قفل آسانسوری، قفل دکمه‌ای، قفل تاشو و قفل پیچی این روزها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما فارغ از نوع قفل، قصد داریم تا در ادامه انواع گوناگون دستبند زنانه را به شما معرفی کنیم.

دستبند النگویی

تمامی خانم‌ها برای یک بار هم که شده از بانگل و یا النگو بدون قفل استفاده کرده‌اند و حتما در زمان درآوردن النگو از دست بی‌شک با کاری دشوار و اذیت کننده رو به رو شده‌اند. خوشبختانه دستبند‌های النگویی این مشکل را برطرف نموده است. شکل ظاهری آن‌ها کاملا شبیه به النگو می‌باشد، با این تفاوت که در ساخت آن‌ها از قفل لولایی و قفل دکمه‌ای استفاده می‌شود و همین امر باعث شده تا به راحتی بتوان آن را از دست خارج کرد و یا دوباره در دست بیاندازید. نمونه‌ای از این دستبند، دستبند استیل النگو کارتیر می‌باشد.

 دستبند چارم یا افسون

افسون، شانس و اقبال، همگی این‌ها نام‌های دیگر دستبند چارم محسوب می‌شوند. این نوع از دستبندها، همان دستبند زنجیری هستند که یک آویز، طلسم یا دیگر موارد تزیینی به آن‌ها وصل می‌شود. دستبندهای افسون قدمت دیرینه دارند و طبق افسانه‌ها خطرات و اتفاقات بد را دور کرده و شانس می‌آورند.

یکی از برندها معروفی که این نوع از دستبندها را به زیباترین شکل طراحی و تولید می‌کند، برند پاندورا است. شما می‌توانید در ابتدا خود دستبند زنانه را خریداری نمایید و سپس آویزها را به صورت جداگانه به آن اضافه کنید. البته باید دقت داشته باشید که دستبندهای پلاک‌دار با توجه به ظاهری که دارند، ممکن است به عنوان یک دستبند چارم شناخته شود اما با تمام شباهتی که دارد نوعی متفاوت محسوب می‌شود.

دستبند کاف

به این نوع از دستبندها پلیسی و باز نیز می‌گویند. معمولا دستبندهای کاف ضخیم و عریض هستند، اما امروزه نمونه‌های باریک و ظریف آن نیز طراحی می‌شود. این نوع از دستبندها به دلیل نداشتن هیچ قفل یا گیره‌ای به راحتی  قابلیت اندازه شدن با مچ دست را دارند و انعطاف پذیری آن‌ها نسبت به سایر دستبندها بیشتر است.

همانند دستبند النگویی، پوشیدن و درآوردن دستبند کاف به راحتی آب خوردن است. فقط کافی‌ست قسمت باز دستبند را کمی باز کنید و دور مچ دست قرار دهید. معمولا دو سر باز این نوع از دستبندها با نگین یا مروارید مزین می‌شود که زیبایی کار را دو چندان می‌کند.

دستبند تنیس

اگر بخواهیم یک دستبند زنانه شیک و با کلاس را معرفی کنیم، بدون تردید، دستبند تنیس این تعاریف را از آن خود می‌کند. برای ساخت این دستبند از یک ردیف سنگ الماس که سوار بر روی پایه‎‌های چنگکی است، استفاده می‌شود.

همانطور که گفتیم، ماهیت دستبند تنیس سنگ الماس است. اما این روزها در ساخت آن از دیگر سنگ‌های تزیینی همچون کوبیک، زیرکونیا، نگین و … استفاده می‌شود که به طبع قیمت پایین‌تری نسبت به سنگ الماس دارد.

دستبند مرواریدی

یکی دیگر از دستبندهای محبوب زنانه، دستبند مرواریدی است. همانطور که از نام آن پیداست، در ساخت آن از مروارید استفاده شده و گاها برای زیبایی بیشتر از پلاک و آویز طلا استفاده می‌شود. این گوهر گرانبها و زیبا ظاهر بسیار شیک و با کلاسی دارد و شما می‌توانید آن را با هر نوع استایلی ست کنید.

رایج‌ترین رنگ مروارید، سفید براق است، اما همانطور که می‌دانید این هدیه طبیعت در رنگ‌ها و سایز‌های متنوعی در بازار وجود دارد، از سفید صدفی گرفته تا مروارید سیاه. گالری نوا استایل یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه طراحی و تولید انواع زیورآلات می‌باشد. در این گالری انواع زیورآلات مرواریدی طراحی و ارائه شده است که تمامی سلایق را در بر می‌گیرد. اگر مایل می‌باشد که از این طرح‌ها دیدن فرمایید، به دسته دستبند مروارید مراجعه نمایید.

دستبند چرم

چند سالی‌ست که این نوع از دستبند‌ها به شدت مد شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ترکیب چرم و پلاک طلا، نقره، استیل و . . . در کنار یک دیگر زیبایی دستبند زنانه را دو چندان می‌کند. این دستبندها می‌تواند یک یا دو بار دور مچ بسته شوند. برای نمونه‌ای از این مدل دستبند می‌توان به دستبند نقره چرم گوزن اشاره کرد. دستبند چرمی یک انتخاب شیک و مناسب برای استایل‌های روزانه شما است.

دستبند زنجیری یا کارتیه

این نوع از دستبند بدون شک یکی از محبوب‌ترین دستبند‌ها در میان خانم‌ها و آقایان است. دستبند کارتیه از آن دسته از دستبندهایی است که هرگز کهنه نمی‌شود و از مد نمی‌افتد. شما می‌توانید به راحتی آن را در مراسمات رسمی یا به صورت روزانه استفاده کنید. در مقالات «نقش دستبند کارتیه در استایل»، «مدل‌های انگشتر کارتیه» و «زیورآلات کارتیر یا کارتیه» درباره این زنجیر جذاب صحبت شده است.

همچنین اگر مایل می‌باشید که دستبندهای طرح کارتیر را مشاهده نمایید به دسته دستبند استیل کارتیر و یا صفحه‌ی گردنبند نقره مراجعه نمایید و از طرح‌های متنوع این دستبند شیک دیدن فرمایید.

دستبند مهره‌ای

هر یک از ما کم و بیش اطلاعاتی در مورد سنگ‌ها و خواص آن‌ها داریم. از همین رو چند سالی‎‌ست که افراد زیادی به دلیل خواص و جذب انرژی مثبت، از این سنگ‌ها در ساخت زیورآلات، از جمله دستبند استفاده می‌کنند. قیمت دستبند مهره‌ای با توجه به سنگ به کار رفته در آن متفاوت است.

 این نوع از دستبندها در رنگ‌ها و اشکال مختلفی در بازار موجود است. شما می‌توانید علاوه بر آویز‌های طلا و نقره به آن مهره‌های فلزی نیز اضافه کنید. همچنین استفاده از آن‌ها در کنار ساعت بسیار شیک و زیبا دیده می‌شود. برای مشاهده طرح‌های متنوع این مدل از دستبند به دسته دستبند سنگ مراجعه نمایید.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله معرفی انواع دستبند زنانه و توضیحات کوتاهی درباره نحوه استفاده و هماهنگ کردن آن‌ها در استایل بوده است. اگر علاقه به خرید انواع زیورآلات از جمله دستبند دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی به فروشگاه اینترنتی گالری نوا استایل بیاندازید.

تألیف و تنظیم: اشکان جمالی، المیرا حسن‌زاده، حامد بلوچی، کیانا معتمد

لطفا این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *