آموزشی

معروف‌ترین برندهای جواهرات در دنیا

برند-های-معروف

از ابتدای کشف سنگ‌های قیمتی و به کارگیری آن‌ها در ساخت زیورآلات، استفاده از آن‌ها نشان دهنده موقعیت اجتماعی افراد و حتی اصالت خانوادگی‌شان بوده است. همچنین در گذشته در بعضی از کشورها، فقط درباریان و افراد سلطنتی حق استفاده از برخی از سنگ‌های گرانبها همچون الماس را داشتند. اما با عبور از آن دوران و ظهور تکنولوژی‌های نوین، امروزه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که برندهای جواهرات متنوعی متولد شده‌اند و علاقه‌مندان فارغ از هر طبقه اجتماعی که دارند می‌توانند خیلی راحت به سراغ خرید و از استفاده از آن‌ها بروند.

از آنجایی که جواهرات در دسته بندی کالاهای لوکس قرار می‌گیرد، دور از انتظار نیست که قیمت بالایی نیز داشته باشند. اما نکته جالب اینجاست که حتی قیمت بالای این محصولات هم نمی‌تواند دلیلی برای کمبود متقاضیان خرید در این بازار شود. طبق گزارشات نشریه‌ای در امریکا (Statista.com)؛ میزان فروش جواهرات طی سال 2020 در این کشور، 33.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است و بنا بر گزارشات همین نشریه، میزان فروش برندهای جواهرات از سال 1992 تا 2020 بیش از 100% افزایش داشته است. این رقم نشانگر اهمیت و محبوبیت جواهرات می‌باشد. آیا شما هم جزء علاقه‌مندان به جواهرات، آن هم از برندهای جواهرات مشهور و مختلف هستید؟ آیا این برندها را می‌شناسید؟ توصیه داریم در ادامه این مقاله با ما همراه شوید؛ زیرا که قصد داریم چندین برند معروف جواهرات را به شما معرفی کنیم.

معرفی انواع برندهای جواهرات

امروزه برندهای مختلف بسیار زیادی در سطح دنیا وجود دارد که به صورت حرفه‌ای در زمینه طراحی و تولید جواهرات لوکس فعالیت می‌کنند. بسیاری از این برندها علاوه بر طراحی و تولید جواهرات، در زمینه‌های دیگر مانند طراحی لباس، عطر، فشن و . . . فعالیت قابل توجهی دارند. با این حال برندهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، با توجه به معروفیت آن‌ها در زمینه تولید و فروش جواهرات انتخاب شده‌اند. با برخی از این برندهای جواهرات در ادامه آشنا می‌شویم.

1.تیفانی اند کو (Tiffany & Co)

در ابتدای این لیست می‌خواهیم تا برند جواهر تیفانی اَند کو را به شما معرفی کنیم که یکی از پرفروش‌ترین برندهای جواهرات و طلا در دنیا می‌باشد. این شرکت جواهر سازی در سال 1837 توسط چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ تاسیس شد. اما نکته جالب اینجاست که آن‌ها در ابتدا با فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر شروع به کار کردند. اما امروزه به عنوان یکی از تولید کنندگان معروف و محبوب در زمینه طلا و جواهرات در دنیا به شمار می‌آیند و علاوه بر آن، محصولات متنوع بسیاری را تولید می‌کنند. مشهورترین تولیدات آن‌ها، زیورآلات طلا، زیورآلات و ظروف ساخته شده با نقره استرلینگ و جواهرات با الماس‌های گران قیمت می‌باشد. البته غیر از این‌ها، محصولات دیگری مانند ظروف چینی، نوشت افزار، ساعت و . . . نیز تولید می‌کنند که طرفداران بسیاری دارند.

این برند از گذشته تا کنون، به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی و یک برند تولید کننده کالاهای لوکس شناخته می‌شد که جواهراتی بسیار گران قیمتی را تولید می‌کرد. با این حال کمپانی تیفانی اند کو در سال 1990 به علت بحران اقتصادی سال 1990 تا 1991، راهبرد ارزان فروشی را پیش گرفت و تبلیغاتی را با عنوان ((تیفانی می‌تواند برا همه قابل خرید باشد)) منتشر کرد و حلقه ازدواج‌های ساخته شده با الماس را با قیمتی ارزان‌تر، در حدود 850 دلار، ارائه نمود. حتی امروزه نیز پرطرفدارترین اکسسوری این برند، حلقه ازدواج الماس تیفانی می‌باشد.

هنرمندان نامی زیادی، همچون آدری هپبورن، ریس وایترسپون و الیزابت تیلور از این برند استفاده کرده‌اند. همچنین آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، جواهرات ساخته شده از مروارید برند تیفانی را برای همسر خود سفارش داد. جواهرات پرچمدار این برند از 15.500 تا 15 میلیون دلار قیمت دارند.

2.بولگاری (Bvlgary)

اگر از علاقه‌مندان به دنیای جواهرات باشید، بی شک بارها نام برند بولگاری را شنیده‌اید. این برند لوکس و زیبا به دلیل استفاده از سنگ‌های گرانبهای رنگی و تراش فوق‌العاده الماس، در میان برندهای جواهرات مختلف در دنیا، بسیار شناخته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های برند بولگاری در طراحی جواهرات، تلفیق مدرنیته و سنتی می‌باشد. همچنین این برند لاکچری به استفاده از سنگ‌های درشت و برش کابوسن بسیار معروف است.

برند بولگاری در سال 1879 توسط «سوتیریوس وولگاریس» در شهر رم تاسیس شد. خانواده وولگاریس ابتدا در شهر اپیروس یونان شروع به فعالیت در زمینه نقره کاری کردند و سپس به سمت تولید جواهرات گران قیمت روی آوردند. آن‌ها با طراحی زیورآلاتی که از ترکیب سبک اسلامی و بیزانتین الهام گرفته است، محصولات منحصر به فرد خود را تولید کردند و جای خود را در عرصه محکم کرد. نام این برند، بولگاری، برگرفته شده از نام خانوادگی سازنده این برند می‌باشد اما به صورت لاتین سنتی (BVLGARI) نوشته می‌شود که همین سبک نوشتاری، همانند مار افعی بولگاری، به نماد آن تبدیل شده است.

محدوده قیمتی جواهرات این برند از 1000 دلار تا 12 میلیون دلار است. الیزابت تیلور، کایرا ناتالی و مونیکا ویتی از جمله هنرمندان معروفی هستند که از این برند جواهرات استفاده کرده‌اند. بولگاری در طراحی جواهرات خود از سر مار استفاده می‌کند، که می‌توان آن را نماد این برند خاص دانست.

3.کارتیه (Cartier)

در میان برندهای جواهرات معروف، کارتیه با سابقه طولانی و درخشانی که دارد، در جایگاه 59امین برند برتر دنیا قرار دارد. این برند فرانسوی در سال 1847 توسط لوئی فرانچسکو کارتیه در پاریس تاسیس شد و امروزه در سراسر دنیا فروشگاه‌های معتبر دارد. مشهورترین محصولات این شرکت، جواهرات، ساعت‌های لوکس و اکسسوری‌های چرم می‌باشد اما با این حال در صنعت فشن با تولید لباس‌ها و سایر اقلام مربوط به آن به یکی از مهم‌ترین برندهای صاحب سبک در زمینه مد و فشن تبدیل شده است.

این برند علاوه بر طراحی و تولید جواهرات برای عموم جامعه، ساخت جواهرات سلطنتی را نیز در کارنامه خود دارد. کارتیه به قدری در طراحی جواهرات، منحصر به فرد و باشکوه درخشید که توانست خود را با عنوانی همچون «پادشاه جواهرسازان» بر سر زبان‌ها بیندازد. نماد اصلی این برند پلنگ است که می‌توان آن را به وفور در طراحی جواهرات و ساعت مشاهده کرد. در مورد این برند و فرق آن با زنجیر کارتیر در مقاله «زیورآلات کارتیر یا کارتیه؟» به طور مفصل شرح داده شده است.

جواهرات این برند از 1000 دلار تا 10 میلیون دلار قیمت گذاری شده است و افرادی همچون اندی وارهول، تام کروز، آنجلینا جولی، زَک افرون، کیت میدلتون از جمله هنرمندانی هستند که از این برند لوکس استفاده می‌کنند.

4.شوپارد (Chopard)

در میان لیست معروفترین برندهای جواهرات دنیا، برند شوپارد جایگاه ویژه‌ای دارد. این برند سوئیسی برای اولین بار در سال 1860 توسط لوئیس شوپارد 24 ساله در سوئیس تاسیس شد. ساعت و جواهرات طراحی شده توسط این برند، زبان زد خاص و عام است و هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

توجه ویژه به جزئیات کوچک و الماس‌های متحرک در یک قاب شیشه‌ای که دور آن با طلای 18 عیار پوشیده شده است، به نوعی امضای این برند سوئیسی لاکچری محسوب می‌شود. شوپارد از سال 1999 یکی از حامیان مالی جشنواره کن بوده و افراد مشهوری چون خاویر باردم، کولین فرث، کیت وینسلت و پنلوپه کروز از این برند لوکس برای زیبا‌تر شدن استایل خود کمک می‌گیرند. قیمت پایه جواهرات شوپارد از 2000 دلار تا 16 میلیون دلار می‌باشد.

 

5.هری وینستون (Harry Winston)

بدون شک هری وینستون در بین معروف‌ترین برندهای جواهرات دنیا جزء اشرافی‌ترین و لاکچری‌ترین برندها می‌باشد. بنیان گذار این برند گران قیمت یعنی «هری وینستون» از همان ابتدا به دلیل شغل پدرش با دنیای جواهرات آشنایی داشت. هری به قدری عاشق این صنعت بود که اولین خانه جواهر خود را در سال 1932 در آمریکا تاسیس کرد و بعد از مدتی، به یکی از مشهورترین و لوکس‌ترین تولید کنندگان و طراحان جواهرات تبدیل شد. البته این کمپانی در سال 2013 توسط یکی دیگر از برندهای جواهرات که ساعت‌های مچی لوکس آن را همه می‌شناسند، یعنی شرکت ساعت سازی گروه سواچ (Swatch Group)، از سوئیس، خریداری شد.

علاوه بر طراحی و ساخت جواهرات، هری وینستن جمع کننده و کلکسیونر سنگ‌های قیمتی بود. او برای بدست آوردن زیباترین سنگ‌های جهان، سفرهای بسیاری کرد و ماحصل یک از این سفرها خرید یکی از مشهورترین الماس‌ها یعنی «الماس امید» شد. سایر سنگ‌های زینتی معروفی که او جمع آوری کرده بود، الماس بریولت هند، الماس دیپ دِن زرد رنگ و الماس گراف پینک صورتی رنگ می‌باشد. در مقاله «کاربرد سنگ الماس و انواع آن» در مورد این سنگ‌های زینتی به طور مفصلی شرح داده شده است که اگر مایل می‌باشید بیشتر در مورد آن بدانید، حتما آن را مطالعه فرمایید.

به دلیل طراحی بی‌نظیر و کیفیت مثال زدنی جواهرات ساخت شده توسط هری وینستون، او توانست عنوان «پادشاه الماس‌ها» و «جواهر ساز ستاره‌ها» را از آن خود کند. الماس‌ها همیشه پای ثابت طراحی‌های هری بوده‌اند. از همین رو هنرمندانی همچون جنیفر لوپز، مدونا، جولی اندروز و ناتالی پورتمن از طرفداران این برند لوکس می‌باشند. قیمت جواهرات هری وینستون از 4000 دلار تا 20 میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

6.گراف (Graff)

یکی دیگر از برندهای جواهرات دنیا که در میان ثروتمندان از محبوبیت کم نظیری برخودار است، بی‌شک برند گراف می‌باشد. شاید در سال 1960 زمانی که لورنس گراف این کمپانی را تاسیس کرد، هرگز نمی‌دانست که برند جواهرات او روزی به یکی از لوکس‌ترین و پرطرفدارترین شرکت‌های جواهر سازی دنیا تبدیل شود.

به کار گیری از سنگ‌های الماس درشت در کنار کیفیت فوق‌العاده، جواهرات این برند بریتانیایی را متمایز و خاص می‌سازد. یکی از معروف‌ترین جواهرات این برند، می‌توان به گراف پینک که یک الماس 20 قیراطی صورتی‌ست، اشاره کرد. قیمت جواهرات گراف از 1400 دلار تا 46 میلون دلار متغیر است و ثروتمندانی همچون پرنسس دایانا، شاهدخت موناکو، ملانیا ترامپ و LMFAO از این برند لوکس و اشرافی استفاده می‌کنند.

7.لوئی ویتون (Louis Vuitton)

مطمئنا کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که نام این برند را نشنیده باشد و یا یک محصولی با نماد LV را نداشته باشد. برند لویی ویتون محبوب‌ترین شرکت در میان برندهای جواهرات می‌باشد و از سال 2006 تا سال 2012 به عنوان ارزشمند‌ترین برند کالاهای لوکس نام گذاری شد. این کمپانی فرانسوی در سال 1854 توسط فردی به نام لوئی ویتون تاسیس شد و از زمان پیدایش آن تا به امروز، محصولاتی مانند کیف‌های زنانه لوکس، محصولات چرم، جواهرات لوکس، ساعت مچی، کتاب، سررسید و . . . را تولید می‌کند.

جالب است بدانید که این کمپانی بیشتر با محصولات چرمی‌اش در جهان معروف است و در زمان تاسیس، ساک‌ها و کیف‌های چرمی تولید می‌کرد. در سال 2001 بود که این برند وارد عرصه جواهرات شد و از آن زمان به یکی از برندهای جواهرات معروف در دنیا تبدیل شد. حتی خواننده مشهور آمریکایی، فَرِل ویلیامز (Pharrel Williams)، با همکاری با برند لوئی ویتون سری جواهرات بلَسون را طراحی کرد.

این برند علاوه بر تاثیر گذاری در صنعت مد و فشن، در طول تاریخ نیز تاثیراتی داشته است. در زمان جنگ جهانی دوم، هنگامی که آلمان، فرانسه را اشغال کرد، خانواده ویتون با نازی‌ها همکاری و به آن‌ها کمک می‌کردند و از همین طریق نیز در آن زمان ثروت فراوانی را کسب نمودند. این کمپانی در سال 1987 با برندهای موئت و هنسی، که تولید کنندگان مشروبات الکلی هستند، ترکیب و به یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های قرن تبدیل شد. نام این شرکت ال وی ام اچ (LVMH) می‌باشد و بزرگترین پیشران عرصه مد و فشن است. این هلدینگ حتی برندهای جواهرات بزرگی همچون تیفانی اند کو و بولگاری را خریداری کرده است!

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم تا هفت مورد از برترین برندهای جواهرات دنیا را به شما معرفی کنیم. همگی این برندها در میان اقشار مرفه و ثروتمندان طرفدارن بسیار زیادی دارند و جز محبوب‌ترین کمپانی‌های جواهر سازی دنیا می‌باشند. هرکدام از این برندهای جواهرات با سبک طراحی منحصر به فردشان در عرصه مد جایگاه ویژه‌ای را پیدا کردند و به همین علت امروزه به عنوان بزرگ‌ترین قطب‌های فشن شناخته شده‌اند. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

تألیف و تنظیم: اشکان جمالی، المیرا حسن‌زاده، طارق کریمیان

لطفا این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *