آموزشی

آیا گردنبند مروارید با هر لباسی ست می‌شود؟

انواع-گردنبند-مروارید

همواره طبیعت برای ما معجزات فراوانی را به ارمغان آورده است. این هدایای ارزشمند در زمینه‌های مختلفی اعم از زیبایی و سلامت کاربرد بسیاری دارد. امروز قصد داریم تا در مورد یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین گوهرهای موجود، یعنی مروارید که با لقب «ملکه جواهرات» شناخته می‌شود، و با آن زیورآلات مختلفی، مانند گردنبند مروارید را می‌سازند، صحبت کنیم.

این جواهر ارزشمند که در سال‌های قبل از میلاد کشف شده است، در گذشته نیز یکی از پراستفاده‌ترین و پراهمیت‌ترین گوهر‌ها در پوشش افراد بوده. این گوهر به قدری ارزشمند بود که جولیوس سزار قانونی را تصویب کرد که در آن تنها افراد مربوط به حکومت اجازه استفاده از مروارید را داشتند. حتی در ایران باستان نیز از گردنبند مروارید استفاده فراوانی می‌شده. جالب است بدانید که گردنبند مروارید یک شاهدخت ایرانی که قدمت آن به 420 سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود.

حتی امروزه نیز گردنبندها و زیورآلات ساخته شده با مروارید نقش بسیار مهمی در ظاهر همه افراد دارند. فرقی هم ندارد که شاهزاده باشید یا یک فرد عادی، استفاده از گردنبند مروارید در پوشش‌تان جلوه‌ی بی‌نظیری را به شما می‌دهد. با این حال استفاده از آن اصول خود را داراست و در همین راستا ما در این مقاله سعی داریم که چندین روش برای ست کردن جواهرات مروارید را با شما به اشتراک بگذاریم.

مروارید چیست؟

مروارید یا دٌر، گوهری است که اکثرا سفید براق و شکلی کروی دارد. این گوهر از طریق برخی نرم‌ تنان دو کفه‌ای به خصوص صدف مروارید به دست می‌آید. مروارید طبیعی اکثرا رنگی سفید و یا استخوانی براق دارد که نور را بازتاب می‌دهند. با این حال مشخصات مروارید صرفاً به موارد فوق محدود نمی‌شود. بلکه با اشکال بیضی و یا دکمه‌ای نیز وجود دارند که تنوع اندازه آن‌ها فراوان است. تنوع رنگی آن نیز فقط سفید و طیف‌های مربوط به آن رنگ نمی‌باشد. بلکه این گوهر‌ها برخی اوقات رنگ‌هایی چون صورتی، سبز، زرد، آبی و حتی سیاه نیز یافت می‌شوند.

البته در کنار مدل‌های طبیعی، مرواریدهای مصنوعی نیز در بازار وجود دارند که انواع اشکال و جلوه‌ها را دارند. با این حال کیفیت و ظاهر و جلوه‌ی براق نوع طبیعی بسیار با نوع مصنوعی آن فرق دارد. به همین سبب در گالری نوا استایل از نوع پرورشی این سنگ‌های زیبا استفاده می‌شود.

مروارید اکثرا در صنایع زیورآلات و مد کاربرد و استفاده دارند. مطمئناً لباس‌ها و جواهرات بسیاری زیادی را از قبل مشاهده نموده‌اید که با مرواریدهایی ساخته شده باشند. اکثر این گوهرهای سفید رنگ سبک و حالتی کلاسیک را دارند. به همین سبب نیز در برخی جواهرات گران قیمت و یا حتی سلطنتی نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

بهترین روش ست کردن گردنبند مروارید

اکسسوری‌های ساخته شده از مروارید در میان خانم‌ها طرفداران فراوانی دارد. اما در هنگام استفاده از آن‌ها چندین نکته را به یاد داشته باشید. برای مثال از لباس‌های کلاسیک یا مینیمال کمک بگیرید و از پوشیدن تی‌شرت و شلوار جین همراه با زیورآلات مروارید خودداری نمایید. به طور کلی بهتر است این گوهر گرانبها را با لباسی هماهنگ کنید که ارزش و اصالت آن را حفظ کند.

گردنبند و زیورآلات مروارید مناسب چه سنی است؟

تقریبا می‌توان گفت که در جعبه جواهرات هر خانمی یک ست مروارید به راحتی یافت می‌شود. یکی از مزیت‌های این سنگ سفید، این است که محدودیت سنی خاصی ندارد. برای مثال گردنبند مروارید خوشه‌ای یکی از اکسسوری‌های محبوب در میان جوانان به شمار می‌آید. حتی گوشواره‌های مرواریدی از آن دسته از زیورآلاتی‌ست که علاوه بر زیبایی، با هر لباس و استایلی ست می‌شود و مورد پسند تمامی رده‌های سنی است.

جواهرات مروارید همه نوع سلیقه و بودجه‌ای را در یک طیف وسیع و گسترده پوشش می‌دهند. اما ست کردن گردنبند مروارید کاملا بستگی به طول آن دارد. برای مثال در دهه‌های گذشته گردنبند مروارید را با چندین بار چرخاندن دور گردن با یک لباس کلاسیک ست می‌کردند. اما امروزه گردنبندهای کوتاه مرواریدی مانند چوکرها و گردنبند پرنسسی در میان جوانان و نوجوانان بسیار پرطرفدار شده است. همچنین اگر مایل هستید که در مورد اندازه‌های گردنبند بیشتر بدانید، مقاله انواع مدل‌های گردنبند نقره را مطالعه فرمایید.

از چه زیورآلات دیگری می‌توان در کنار مروارید کمک گرفت؟

ما در مقاله تاثیر اکسسوری در استایل به طور کامل به نحوه ست کردن جواهرات با یک دیگر پرداختیم. اما نکته مهم اینجاست که ست کردن زیورآلات مرواریدی با سایر جواهرات تفاوت دارد و شاید تا حدودی چالش برانگیز است. چون که مروارید به تنهایی یک عنصر شاخص و متمایز به شمار می‌آید. به همین دلیل یک اشتباه کوچک در ست کردن این گوهر ارزشمند می‌تواند به کلی استایل شما را خراب کند.

از آنجایی که فرم و رنگ مروارید حس پاکی و سادگی را به ما القا می‌کند، نمی‌تواند به راحتی با هر نوع اکسسوری ترکیب شود. قرار گیری مروارید در کنار دیگر سنگ‌های قیمتی تراش دار، ظاهر زیبایی را ایجاد نمی‌کند و جلوه بصری خوبی ندارد. در نتیجه بهترین گزینه برای ست کردن با مروارید، استفاده از زیورآلات ساده است. برای مثال: پیشنهاد ما به شما استفاده از یک زنجیر ساده بدون آویز، مانند گردنبندهای مینیمال، و یا گوشواره‌های میخی ساده همراه با زیورآلات مروارید می‌باشد.

اگر علاقمند به ست کردن مروارید با یک سنگ ارزشمند هستید، بهترین گزینه برای شما از نظر شباهت، زیبایی و درخشندگی استفاده از سنگ الماس است. ترکیب این دو عنصر گرانبها در کنار یکدیگر جلوه بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای به جواهرات می‌دهد. اما به یاد داشته باشید تا هرگز جواهرات مروارید را با طلای رزگلد ست نکنید. این کار زیبایی گردنبند مروارید را به طور کلی از بین می‌برد. اما طلای سفید یا زرد همراه با مروارید، یک ترکیب چشم نواز و خوش‌ آیند را به شما هدیه می‌دهد.

چطور گردنبند مروارید را با انواع لباس‌ها ست کنیم؟

تا به این قسمت از مقاله در مورد نحوه قرار گیری مروارید در کنار جواهرات دیگر سخن گفتیم. اما در ادامه قصد داریم تا چندین نکته را در هنگام استایل کردن گردنبند مروارید با لباس به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

  • هیچ اجباری برای استفاده از گردنبند مروارید در کنار لباس‌هایی با رنگ روشن و ملیح نیست. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که ست کردن رنگ جواهرات با لباس فقط سفید را کاری مناسب می‌دانید، باید بگویم که در اشتباه هستید! بهترین گزینه رنگ لباس برای مروارید، استفاده از رنگ‌های تیره می‌باشد.
  • استفاده از رنگ صورتی، فیروزه‌ای و سبز مغز پسته‌ای سن شما را بالاتر از آنچه که هستید نشان می‌دهد. حال اگر گردنبند مروارید را با این رنگ‌ها ست کنید، این موضوع مشهود‌تر خواهد بود.
  • بر خلاف رنگ‌های بالا که سن شما را بیشتر نشان می‌دهد، رنگ‌های گرم و روشن به جوان‌تر دیده شدن شما کمک بسیاری می‌کند.
  • از آنجایی که مروارید یک سنگ شیک و خاص است، بهترین گزینه انتخاب لباس‌های رسمی می‌باشد.

چهار نکته در رابطه با مراقبت و نگهداری مروارید

گردنبند مروارید نیز همانند سایر زیورآلات با استفاده و گذشت زمان ممکن است کدر و تیره شوند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین چندین روش و راه را باید برای نگهداری و تمیز کردن آن به خاطر بسپارید:

1.برای تمیزی جواهرات ساخته شده با مروارید، از یک دستمال نخی نرم و تمیز کمک بگیرید.

2.بهتر است برای جلوگیری از ساییدگی دانه‌های مروارید هر چند سال یکبار آن را نزد جواهرساز ببرید تا آن را باز و دوباره سر هم آورد.

3.حتما برای نگهداری از مروارید‌ها، از یک جعبه جداگانه استفاده کنید و آن را به دور از جواهرات دیگر، به ‌خصوص سنگ‌های قیمتی، قرار دهید. زیرا مروارید بسیار حساس است و به راحتی توسط سنگ‌های دیگر دچار خط و خش می‌شود.

4.از یک محلول آب و صابون رقیق برای شستشوی مروارید استفاده کنید و سپس آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم تا درباره مروارید و نکات مهمی که مربوط به این سنگ قیمتی و ارزشمند است با شما صحبت کنیم. نکاتی همچون روش ست کردن گردنبند مروارید، ترکیب آن با جواهرات دیگر و چگونگی مراقبت و نگهداری از آن را به شما آموزش دادیم.

ما در گالری نوا استایل با در نظر گرفتن اکثریت سلایق و با ترکیب فلز درخشان و زیبای استیل در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و ترکیب آن با مروارید، دست به خلق گردنبند‌، دستبند و گوشواره‌ و حتی انگشتر مرواریدی بی‌نظیری زده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به بخش مروارید و یا صفحه گردنبند نقره از تمامی طرح‌های متنوع دیدن فرمایید.

لطفا این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

تألیف و تنظیم: اشکان جمالی، المیرا حسن‌زاده، حامد بلوچی، کیانا معتمد

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *