آموزشی

تاثیر اکسسوری در استایل

انواع-اکسسوری

 

امروزه مد و فشن به یک بخش جداناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. مد چنان تغییر و تاثیری بر استایل و ظاهر ما دارد که می‌تواند تحسین همگان از هر قشر و سلیقه‌ای را برانگیزد. البته در اینجا منظور ما این نیست که همانند سوپراستارها و سوپرمدل‌های معروف لباس بپوشید! کمی با اجزای مختلف پوشش و استایل خود بازی کنید. به این ترتیب به یک استایل منحصر به فرد از خود دست پیدا خواهید کرد. کافیست بدانید چطور لباس‌هایتان را انتخاب کرده و یا اینکه کدام اکسسوری‌ تناسب چشم‌نوازی را با استایل شما رقم خواهند زد.

تاکنون به این فکر نموده‌اید؛ اکسسوری‌ها خود به تنهایی چه تاثیری بر استایل شما دارند؟! در دنیای مد امروز، تنها لباس‌ها به عنوان نقش اصلی شناخته نمی‌شوند، بلکه اکسسوری‌ها هم یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را عهده‌دار شده‌اند.  اگر می‌خواهید در مورد اهمیت اکسسوری‌ها و تاثیری که در استایل دارند بیشتر بدانید، توصیه ما این است که حتما در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. نکاتی را ذکر خواهیم کرد که طی سال‌ها تجربه و فعالیت در این عرصه بدست آورده‌ایم.

انواع اکسسوری:

ابتدا جایز است که انواع اکسسوری‌ها را معرفی کنیم. به طور کلی انواع مختلفی از اکسسوری وجود دارد. اما به گونه‌ی کلی آنها را به دو دسته تقسیم بندی می‌کنیم. این دسته‌ها عبارتند از:

1- اکسسوری‌های پوشیدنی: این گونه آیتم‌ها مستقیما بخشی از استایل و پوشش شما می‌شوند. مانند دستمال سر، کراوات، کلاه، دستکش، زیورآلات، ساعت و موارد دیگر. زیورآلات و بدلیجات هم اکثرا در این دسته قرار می‌گیرند. همانند گردنبند کارتیر.

2-اکسسوری‌های حمل کردنی: از قبیل کیف، عینک آفتابی، چتر، بادبزن، جا کلیدی و مواردی از این دست است. تا حد امکان سعی کنید رنگ‌های آن متفاوت باشد تا به زیبایی استایل شما بیافزاید. در ادامه باید اشاره داشت که زیورآلات و بدلیجات در این دسته نیز نقشی پررنگ دارند. به عنوان نمونه یک کیف زنانه که بندهایی از زنجیرهای کارتیر دارد.

 

تاثیر زیورآلات بر هر شخص

همان گونه که گفته شد، زیورآلات و اکسسوری‌ها بر پوشش و ظاهر هر شخص تاثیر فراوانی دارد و داشتن یک استایل خوب می‌تواند جلوه‌ی شما را در پیش همگان جذاب و نظر آنان را جلب کند. این تاثیر می‌تواند به چند گونه باشد:

 

اکسسوری و بیان شخصیت

برای بیان و نشان دادن این که چه کسی هستید، اکسسوری‌ها می‎توانند دوست خوب شما باشند و به شما در این راه کمک می‌کنند. اکسسوری‌هایی مانند: گردنبند، گوشواره، دستبند، ساعت و ده‌ها آیتم دیگر که می‎توانند بر استایل و سلیقه شخصی شما تاکید داشته باشند و امضاء شما در استایل‌تان تلقی شود. به عنوان مثال گردنبند گربه به استایل شما حالتی فانتزی می‌دهد که اکثر اکسسوری‌های فانتزی نشانه خلاقیت می‌باشد.

 

خلق یک ظاهر جدید و متفاوت

خرید لباس آن هم بطور مداوم مطمئنا هیچگاه ایده خوبی برای ساخت یک استایل جدید نیست! اما نگران نباشید؛ می‌توانید با استفاده از اکسسوری‌های شیک و مد روز، لباس‌های تکراری را به سبک‌های متفاوت و در موقعیت‌های مختلف استایل کنید.

باور کنید یا نه، اکسسوری‎ها به اندازه لباس شما می‌توانند مهم باشند، با کمک آنها شما می‌توانید به یک لباس ساده، ظاهر بسیار شیک و گران قیمت دهید.

 

قوانین مهم استفاده از اکسسوری

قبل از استفاده اکسسوری در استایل‌تان، باید به چند نکته توجه داشته باشید. به ظاهر کوچک و گاها بزرگ آنها نگاه نکنید. همین چیزهای کوچک و زیبا می‌توانند نقش بسیار مهمی در استایل شما ایفا کنند. اما همانطور که اشاره شد؛ باید بدانید از چه مدل اکسسوری در لباس پوشیدن استفاده کنید. ما به شما در این راه کمک خواهیم کرد.

 

اکسسوری طلایی یا نقره‌ای؟

اولین نکته‌ای که باید در انتخاب آن دقت کنید رنگ پوستتان است. معمولا تناژ رنگ پوست به سه دسته سرد، گرم و خنثی تقسیم می‌شود. در زیر نور طبیعی خورشید قرار بگیرید و به رنگ رگ‌های مچ دستتان نگاه کنید. اگر به سبزی متمایل می‌باشد، پوست شما گرم است. اگر به آبی مایل می‌باشد، تناژ پوستی شما سرد است و اگر نمی‌توانید تشخیص دهید، رنگ پوست شما خنثی است.

برای تناژ پوستی سرد بهترین انتخاب استفاده از اکسسوری نقره‌ای و سفید، مانند دستبند استیل کارتیر نقره‌ای، می‌باشد. اگر رنگ پوست گرمی دارید، بهتر است از زیورآلات طلایی، مانند گوشواره استیل سنجاقک استفاده نمایید و اما اگر رنگ پوست خنثی‌ای دارید؛ شما می‌توانید از هر دو رنگ استفاده نمایید.

در ادامه باید گفت که آبکاری در رنگ بدلیجات تاثیر بسیاری دارد. به عنوان نمونه اگر در آبکاری انجام شده از فلز طلای کمتری استفاده شده باشد، مطمئنا رنگ طلایی اون محصول کمتر خواهد بود. در مورد آبکاری در مقاله آبکاری و آبکاری طلا چیست برای شما عزیزان بیشتر شرح داده شده است.

 

چه اکسسوری با چه لباسی

یکی از اشتباهاتی که ممکن است هر فردی در انتخاب اکسسوری انجام دهد، انتخاب زیورآلات شلوغ برای لباس‌های شلوغ است. اگر لباس شما گلدوزی یا سنگدوزی شده باشد و یا پارچه لباس طرح دار باشد، استفاده از زیورآلات طرح دار و شلوغ گزینه مناسبی نیست و بهترین گزینه استفاده از اکسسوری ساده و ظریف، مانند گردنبند استیل زنجیر توپی، است. اما اگر لباس ساده به تن دارید، می‎توانید به راحتی از چیزهای بزرگ در استایل خودتان استفاده کنید.

 

روی یک یا دو ناحیه تمرکز کنید

برای اینکه شبیه تابلو اعلانات نشوید! بهتر است از دو ناحیه برای پوشیدن اکسسوری استفاده نمایید که ترجیحا با فاصله از هم باشند. به طور مثال می‎توانید در ناحیه کمر و سینه، انگشت‌ها و گردن و مچ دست و گوش استفاده نمایید. باید دقت داشته باشید؛ اگر از گردنبند بزرگ استفاده می‌کنید، بهتر است آیتم دیگر خیلی مشهود و چشم گیر نباشد.

 

رعایت کردن تناسب

هنگام استفاده از اکسسوری همیشه در نظر داشته باشید که تناسب را رعایت کنید. اگر تناسب را رعایت نکنید، استایل شما شیک نخواهد بود. برای مثال اگر مچ دست بزرگی دارید، دستبند کوچک برای شما مناسب نیست و بلعکس، اگر مچ دست ظریفی دارید بهتر است از دستبند و النگوهای بزرگ و زیاد استفاده نکنید. اگر تناسب را در استایل کردن رعایت کنید، به راحتی می‌توانید ایده‌های زیبایی خلق کنید.

 

چه گوشواره‌ای برای چه فرم گوشی؟

تقریبا اکثر خانم‌ها از گوشواره استفاده می‌کنند. اما باید در هنگام استفاده از گوشواره‌ها کمی دقت داشته باشید. اگر لاله گوشتان متوسط است می‌توانید با خیال راحت از هر سایز گوشواره استفاده کنید، اما اگر لاله گوش کوچکی دارید گزینه مناسب برای شما گوشواره ظریف و یا گوشواره‌های مینیمال است. گوشواره های بزرگ برای گوش‌هایی با لاله بزرگ مناسب است.

 

کدام گردنبند، کدام گردن؟

اولین قدم، توجه به اندازه گردن است. فرم گردن خود را می‌شناسید؟ فرم گردن می‌تواند پُر، کوتاه و البته نازک باشد. جالب اینجاست که با توجه به فرم گردن خود باید انتخاب گردنبند مناسبی داشته باشیم. به عنوان مثال گردن‌های کشیده ممنوعیتی ندارند و حق انتخاب زیادی پیش روی آنها قرار دارد. اما گردن‌های پُر و حتی کوتاه، باید به سراغ گردنبندهای نازک و کوتاه بروند.

به عنوان نمونه اگر گردنی پر و یا کوتاه دارید و مایل هستید که از گردنبندهای کارتیر استفاده نمایید، می‌توانید از گردنبندهای کارتیر فیگارو که بافت کشیده‌ای دارند استفاده فرمایید. ولی اگر دارای گردنی کشیده می‌باشید، حتما به شما گردنبند چوکر کارتیر را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نیز مایل می‌باشید که بیشتر در مورد محصولات کارتیر بدانید حتما از مقاله نکاتی درباره یکی ازمعروف‌ترین اکسسوری‌ها؛ گردنبند کارتیر دیدن فرمایید.

 

و در آخر

دانستن این نکات کمک می‌کند تا خیلی راحت اکسسوری مناسبی را برای بدن خود انتخاب کنید و خیلی راحت آن را با لباس‌هایتان هماهنگ نمایید. گالری نوا استایل در این مسیر تلاش کرده تا نکات بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار دهد و از طرفی می‎تواند در این راه گزینه خوبی برای خرید کردن و به روز بودن شما باشد! اگر سوالی در این خصوص ذهن شما را به خود مشغول کرده می‌توانید به بخش تماس باما مراجعه فرمایید. کارشناسان ما به تمامی سوال‌های شما پاسخ خواهند داد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *