آموزشی

روش های تعیین سایز انگشتر

روش های تعیین سایز انگشتر

ما اصولا در موارد خاصی احتیاج داریم تا بدانیم که سایز انگشتر طرف مقابل یا حتی خودمان چه قدر است. هنگامی که می خواهیم یک انگشتر نقره زنانه یا نوع مردانه آن را به صورت اینترنتی تهیه کنیم، دانستن اندازه درست انگشت‌ها مهم است. تا بتوانیم خریدی داشته باشیم که دقیقا هم اندازه انگشت ما باشد. یا گاهی تصمیم می‌گیریم برای تولد همسر، برادر یا دوست خود یک انگشتر مردانه تهیه کنیم. چون این خرید همراه با سورپرایز کردن فرد مقابل است، نمی توان خود فرد را برای خرید به صورت حضوری به بیرون برد. اگر بخواهید به صورت آنلاین خرید کنید، معمولا فروشگاه های مختلف درست مانند فروشگاه نوا استایل روش های تعیین سایز انگشتر را در کنار خرید انگشتر ارائه می دهد. روش های تعیین سایز انگشتر که در ادامه معرفی می کنیم، به ما در این مسیر کمک بیشتری می‌کنند.

روش های تعیین سایز انگشتر، به کمک نخ

روش های تعیین سایز انگشتر

می‌ توانید یک نخ را به دور انگشتتان بپیجید و مطابق با اندازه آن سفارش دهید. کافی است که نخ را در یک نقطه شروع قرار دهید. سپس، در انتها به آن نقطه برسید.

  • برای اندازه گیری دور انگشت از نوار اندازه گیری استفاده نمایید اگر به نوار دسترسی ندارید از چسب کاغذی و یا نخ با ضخامت بیش از 0.5 میلی متر کمک بگیرید . (دقت کنید  که نخ های خیلی نازک سایز انگشت رو دقیق نشان نمی دهند ، پس حتما از نخ های ضخیم تر استفاده نمایید)
  • جایی که نوار یا نخ همدیگر رو قطع میکنند با خودکار علامت بزنید.
  • نوار یا نخ رو از جایی که علامت داره روی خط کش قرار داده و سایزش رو به میلی متر به دست بیارید.

بعد از تعیین اندازه به این روش، می توانید انگشتر مورد نظرتان را از فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان بخرید. اعضای خانواده یا دوستانتان را به این روش شگفت زده کنید.

روش های تعیین سایز انگشتر، با کمک اپلیکیشن

به کمک اپلیکیشن سایز انگشتر می توانید به خرید اینترنتی انگشتر بپردازید. اپلیکیشنی چون Ring Sizer  یا اپ های دیگری که در بازار موجود است را می توانید انتخاب کنید.

  •  اپلیکیشن Ring Sizer  را از طریقApp Store  یا Google Play  دانلود و نصب نمایید.
  •  انگشتری که سایز انگشتتون هست رو انتخاب کنید.
  • قطر داخلی انگشتر را مماس با حلقه که در تصویر هست قرار می دهیم.
  •  عددی که اپلیکیشن به ما میده قطر داخلی انگشتر هست.

روش های تعیین سایز انگشتر، به کمک خط کش یا متر

اندازه داخلی انگشتر

اندازه انگشت های مختلف باهم متفاوت است. می‌توانید سایز انگشتر با متر یا خط کش را نیز تجربه کنید. برای اندازه گیری انگشتر با خط کش، به روش زیر اقدام کنید.

  • ابتدا مقداری از چسب را با قیچی ببرید.
  • چسب بریده شده را به سر نوار کاغذ یا نخ بچسبانید.
  • چسب سر کاغذ را به انگشتتان بچسبانید و نوار کاغذ یا نخ را به دور انگشت مورد نظر بتابانید تا مثل یک حلقه کاغذ به دور انگشتتان قرار بگیرد.
  • حال، نقطه اتصال دو طرف کاغذ به انگشتتان را با خودکار علامت بزنید (درست همان جا که سر کاغذ به هم می‌رسد).
  • در این مرحله، کاغذ را روی یک سطح صاف قرار بدید.
  • با استفاده از خط کش، از سر کاغذ تا علامتی که با خودکار روی کاغذ زدید را به دقت اندازه گیری کنید.
  • عدد به دست آمده را با جدولی که در بالا به آن اشاره شد، سایز انگشتر را مطابقت دهید.

روش های تعیین سایز انگشتر، به کمک حلقه تشخیص سایز

حلقه تشخیص سایز یکی از ابزارهایی است که معمولا جواهرسازان از آن در تعیین اندازه انگشتر استفاده می کنند. این روش معمولا برای فردی که در خانه تصمیم می گیرد یک انگشتر تهیه کند مناسب نیست. چرا که در خانه معمولا تنها ابزارهای دم دستی وجود دارد که به کمک آن بتوان اندازه انگشتر را سنجید. ابزارهای تخصصی معمولا در خانه ها در دسترس نیست.

روش های تعیین سایز انگشتر، به صورت کلی

  1. استفاده از سایزگیری حرفه‌ای: بهترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به جواهر فروشی یا طلافروشی است. این فروشندگان معمولاً دستگاه‌های سایزگیری دقیقی دارند که با قرار دادن انگشتر در آن‌ها، سایز مورد نیاز را تعیین می‌کنند.
  2. استفاده از انگشتر سایزدهی: اگر قبلاً یک انگشتر سایزدهی در انگشت خود داشته باشید، می‌توانید از آن برای تعیین سایز انگشتر جدید استفاده کنید. می‌توانید انگشتر را روی نقطه‌ای روی کاغذ بگذارید و دور آن را با خودکار بکشید. سپس اندازه طول کشیده شده را اندازه‌گیری کنید و با استفاده از جدول سایزهای انگشتر، سایز جدید را مشخص کنید.
  3. استفاده از روش خانگی: می‌توانید از روش‌های خانگی برای تعیین سایز انگشتر استفاده کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از نخ است. برشی از نخ را دور انگشت خود بپیچید و نقطه تلاقی را روی نخ مشخص کنید. سپس طول نخ را اندازه‌گیری کنید و با استفاده از جدول سایزهای انگشتر، سایز مورد نظر را تعیین کنید.
  4. استفاده از روش آزمایشی: می‌توانید انگشتری با سایزی تقریبی بپوشید و سپس به تجربه خود بر اساس راحتی و جا به جایی آن در انگشت، سایز صحیح را تعیین کنید.

مهم است بدانید که سایز انگشتر ممکن است با گذر زمان تغییر کند، به خصوص در صورت افزایش وزن یا کاهش وزن بدن. همچنین در هواهای گرم و سرد نیز اندازه انگشتان تغییر می‌کند. بنابراین، بهتر است سایز انگشتر را در شرایط مختلف و به طور دوره‌ای بررسی کنید و در صورت نیاز، سایز را تعویض کنید.

جمع بندی نهایی

انتخاب صحیح اندازه انگشت برای خرید یک انگشتر مناسب که دقیقا سایز شما باشد مهم است. به این طریق، دیگر لازم نیست خریدی را انجام دهید که مشکل ایجاد کند. یعنی بعد از خرید و اندازه نبودن، محصول را دوباره پس بفرستید تا اندازه مناسب شما را دوباره با پست بفرستند. در این میان روش های تعیین سایز انگشتر مختلفی وجود دارد که در بالا به تعدادی از آن‌ ها اشاره کردیم. در بین این روش ها انتخاب سایز انگشتر انلاین نسبت به سایر روش ها دقت بسیار کمتری دارد. اما، اندازه‌ های داده شده در جدول نیز مقدار قابل اعتمادی است که می توانید با کمک آن اندازه انگشتر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *