آموزشی

دستبند آبکاری نقره | خواص درمانی نقره و طرح های آن

دستبند آبکاری نقره طرح النگو دولاین

برای خرید انواع مختلف دستبند آبکاری شده نقره، به بهترین وب سایتی که میتونستی رسیدی! اول بریم با هم اطلاعاتی در مورد این دستبند بدست بیاریم تا بتونه کمکی باشه برای انتخاب یه کار شیک، مجلسی و با دوام. حتی اگه دنبال خرید هم نباشی، این مقاله میتونه کمک بکنه تا از نقش ها و طرح های مختلف این نوع دستبند، شرایط ماندگاری و خواص درمانیش اطلاعات بیشتری بدست بیاری.

دستبند آبکاری نقره

دستبند آبکاری نقره نوعی از جواهرات است که از بدلیجات مختلف ساخته شده و آبکاری روی آن انجام می‌شود. آبکاری یک فرایند دستی است که در آن لایه‌ای از ماده‌ای مانند رنگ روی سطح فلز یا جواهر اعمال می‌شود تا ظاهر آن را تغییر داده و یا به نوعی محافظ و لایه پوششی عمل کند.

دستبند آبکاری نقره می‌تواند در طرح‌ها ی متنوعی تولید شود. این طرح‌ها ممکن است شامل الگوها، نقش‌ها، نقوش و یا طرح‌های هندسی باشند. طرح‌ها معمولاً به وسیله ابزارهای دستی یا ماشینی روی سطح دستبند نقره اعمال می‌شوند.

آبکاری نقره برای تزئین این دستبند‌ها استفاده شده و به آن زیبایی و استایل ویژه‌ای می‌بخشد. این نوع دستبند‌ها می‌توانند به عنوان جواهرات روزمره یا تزئینات مجلسی استفاده شوند و با هر لباسی استایل می‌شوند و جلوه و زیبایی خاصی به آن می‌بخشند.

 

دستبند آبکاری نقره طرح النگو سه لاین آویز دار

دستبند آبکاری نقره طرح النگو سه لاین آویز دار

 

تاریخچه نقره

تاریخ کشف و استخراج نقره حدوداً مربوط به 5000 سال پیش است. این فلز گرانبها ابتدا در حدود 3000 سال قبل از میلاد در آناتولی (ترکیه) استخراج شد. استخراج نقره به تمدن‌های اولیه در شرق نزدیک مانند یونان باستان کمک کرد تا شکوفا شوند. در حدود 1200 سال قبل از میلاد، مرکز تولید نقره به معادن لوریوم یونان منتقل شد و به این شکل امپراتوری‌های رو به‌ رشد منطقه قدرت گرفت و حتی ارز مورد نیاز آتن باستان را نیز از این طریق تأمین می‌کردند.

نقش های مختلف دستبند آبکاری نقره

همانطور که اشاره کریم، طرح های مختلفی روی دستبندها آبکاری شده نقره قابل اعمال هستند که برخی از آن ها را بررسی میکنیم:

  1. الگوها و نقش های هندسی: می‌توانید الگوها و نقوش هندسی مانند خطوط، مثلث ها، مستطیل ها، دایره‌ها و شبکه‌های هندسی به هم متصل و درهم گره خورده را انتخاب کرده و تهیه نمایید. این طرح‌ها به دستبند آبکاری نقره جلوه و زیبایی خاصی می‌بخشند.
  2. نقش های گل و گیاه: نقش های گل و گیاه مانند گل‌ها، برگ‌ها نیز برای دستبند آبکاری نقره بسیار محبوب هستند. این طرح‌ها به دستبند شما زیبایی چشم نواز خاصی می بخشند.
  3. نقوش معنوی و سمبلیک: در صورت تمایل، می‌توانید از نقوش و سمبل‌های معنوی مانند ستاره، ماه، آفتاب، نقوش اسلامی و سمبل‌های دینی استفاده کنید. این طرح‌ها به دستبند شما جنبه های معنوی و مذهبی می‌بخشند.
  4. طرح‌های مرتبط با آب: طرح‌های مرتبط با آب نیز برای دستبند آبکاری نقره بسیار زیبا هستند. می‌توانید از موج‌ها، قطرات آب، موجودات دریایی و سایر طرح‌های مرتبط با آب استفاده کنید.
  5. نقوش فرهنگی: اگر علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ هستید، می‌توانید از نقوش و طرح‌های فرهنگی مانند مصری، یونانی و رومی استفاده کنید.

دستبند آبکاری نقره طرح النگو دولاین

دستبند آبکاری نقره طرح النگو دولاین

رنگ بندی آبکاری نقره

رنگ طلایی و سفید از قدیم مورد توجه بوده است ولی در سال های اخیر استفاده از رنگ رزگلد نیز رواج گسترده ای پیدا کرده است که باعث تحولی در دنیای زیورآلات نیز شده است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. پس در حالت کلی رنگ های طلایی و سفید و رزگلد رنگ های اصلی برای آبکاری هستند که شدت و غلظت متفاوتی را نیز دارند.

 

بهترین نوع آبکاری نقره

پاسخ به اینکه بهترین نوع آبکاری نقره کدام است کار آسانی نیست چرا که معیار های مختلفی برای افراد وجود دارد. ممکن است کسی درخشش یک دستبند یا سرویس نقره از هر چیزی برای او مهمتر باشد در این صورت استفاده از آب رودیوم و آب طلا بدون روکش بهترین انتخاب خواهد بود ولی ممکن است شخصی دوام و طول عمر یک زیور نقره برای او مهمتر باشد که در این صورت می توان روکش هایی که لایه ای از لاک یا پلاستیک نانو دارند را بهترین نوع روکش نقره دانست. پس در حالت کلی  نمی توان یک نوع خاص را بهترین نوع آبکاری دانست.

 

ماندگاری آبکاری نقره

آبکاری نقره نیز مانند طلا بوده و دوام دائمی ندارد و به طور میانگین از 1 ماه تا چند ماه، متوسط ماندگاری آبکاری نقره است که این موضوع ارتباط مستقیم با نوع عرق شما و میزان اسیدی بودن آن دارد در نتیجه این محصولات نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. در نقره نیز مانند طلا، آبکاری اولیه دوام بیشتری نسبت به آبکاری های که بعدا جهت اصلاح صورت می پذیرد دارد.

دستبند آبکاری نقره طرح بنگل گره

دستبند آبکاری نقره طرح بنگل گره

تمیز کردن دستبند آبکاری نقره

برای تمیز کردن دستبند آبکاری نقره، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از پارچه نرم: با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز و البته ترجیحا سفید، به آرامی سطح دستبند آبکاری نقره را پاک کنید. این کار به تمیز کردن اثرات انگشت، گرد و غبار و لکه‌های سطحی کمک می‌کند. از پارچه‌های نرم استفاده کنید و از استفاده از پارچه‌های خشن یا سخت خودداری کنید تا خراشیدگی روی سطح دستبند ایجاد نشود.
  2. استفاده از محلول تمیز کننده خاص: می‌توانید از محلول‌های تمیز کننده خاص برای نقره استفاده کنید. این محلول‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های جواهرات یا فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید. قبل از استفاده، دستورالعمل‌های مورد استفاده را به دقت مطالعه کنید و به توصیه‌های تولید کننده محلول عمل کنید.
  3. استفاده از آب و صابون: می‌توانید دستبند آبکاری نقره را با آب و صابون ملایم شستشو دهید. ابتدا دستبند را با آب و صابون بشویید و سپس با آب داغ آن را بشویید. در نهایت، آن را با آب خنک بشویید و خشک کنید.
  4. استفاده از پاک کننده‌های خانگی: برخی از مواد خانگی مانند خمیر دندان یا سرکه سفید هم می‌توانند به تمیز کردن دستبند آبکاری نقره کمک کنند. با استفاده از این مواد، به آرامی روی سطح دستبند را مالش دهید و سپس با آب بشویید و خشک کنید.

 

خواص درمانی نقره

نقره بین تمام عناصر موجود بالاترین میزان رسانایی الکتریکی را دارد و همچنین در بین تمام فلزات بیشترین میزان رسانایی گرمایی را دارد. تاثیر نقره بر بدن بسیار زیاد می‌باشد و از گذشته تا امروز مورد استفاده همه انسان‌ها بوده است.

تاثیر نقره بر گردش خون

در زمان عصبانیت، گردش خون در بدن انسان زیاد شده به همین دلیل رنگ صورت افراد غالبا قرمز می شود. با استفاده از فلز نقره، نظم ارگانیسم و سوخت و ساز بدن تنظیم شده و موجب ایجاد آرامش در افراد می گردد پس میتوان گفت یکی از فواید نقره ایجاد آرامش است. به همین دلیل است که برای زنان و مردان با فشار خون بالا استفاده از زیورآلات نقره بسیار توصیه شده است.

تاثیر نقره بر بدن

آیا می‌دانید کدر شدن رنگ نقره در اثر چیست؟ زمانی که غده‌های بدن شما فعالیت منظم و خوبی ندارند و ترشح عرق و چربی روی پوست شما زیاد باشد، رنگ نقره را کدر و تیره می‌شود. اکنون شما باید به پزشک مراجعه کنید و از ایشان کمک بخواهید. اگر نقره شما به سرعت کدر نشد و تغییر رنگ نداد، یعنی ایراد غدد ندارید. درنتیجه ترشح چربی‌ها و عرق شما متعادل بوده و جای نگرانی نیست.

سایر خواص درمانی نقره

  • از مهم‌ترین خواص درمانی نقره، درمان و پیشگری از سرماخوردگی و آنفولانزا است. این کار با تقویت سیستم ایمنی بدن انجام می‌شود.
  • نقره به درمان سایر بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می‌کند.
  • رشد مجدد و کاملاً غیر منتظره بافت و استخوان انسان در محل عفونت‌ها از خواص درمانی نقره است.
  • التیام‌دهنده زخم‌ها و بیماری‌های پوستی است.
  • از خواص درمانی نقره می‌توان به جلوگیری و پیشگیری از ورود ویروس به بدن و همچنین مبارزه با ویروس‌های وارد شده به بدن اشاره کرد.

دستبند آبکاری نقره طرح بنگل نقش دار

دستبند آبکاری نقره طرح بنگل نقش دار

نقره فلز است یا نوعی سنگ طبیعی؟

نقره در واقع یک فلز است و به عنوان یک عنصر شیمیایی در جدول تناوبی قرار دارد. از این رو، نقره به طور عمومی به عنوان یک فلز شناخته می‌شود و نه به عنوان یک سنگ. در عمل، نقره از معدن‌های مختلف استخراج می‌شود و پس از فرآیندهایی مانند پالایش و آلیاژسازی، به شکل محصولات نقره‌ای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، نقره به صورت جواهرات، ظروف نقره‌ای، سکه‌ها، آینه‌ها و… استفاده می‌شود.

 

فروش دستبند آبکاری نقره

برای مشاهده انواع دستبند آبکاری نقره شیک، جذاب، ارزان قیمت و در طرح های مختلف از محصولات گالری زیورآلات نوا استایل دیدن بفرمایید.

ساخت دستبند آبکاری نقره سفارشی

برای سفارش ساخت دستبند آبکاری نقره در طرح و اندازه های سفارشی می توانید با سازندگان آن تماس حاصل نمایید. برای سهولت کار میتوانید در اینترنت جستجو کنید که معمولا وب سایت های زیادی این سفارشات را قبول کرده و می توانید از طریق آنها اقدام نمایید.

جمع بندی

زیورآلات از جنس نقره و دستبند آبکاری نقره، بسیار جذاب، سلامتی بخش و پرطرفدار مخصوصا بین خانم ها هستند. تسکین درد، ایجاد آرامش درونی، گردش خون و ضد افسردگی بودن همگی بخاطر تاثیر نقره بر بدن است. در گالری نوا استایل انواع زیورالات نقره در طرح‌های زیبا و متنوع وجود دارند. شما عزیزان می‌توانید از کالکشن های جدید گالری دیدن کرده و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *