آموزشی

مهم‌ترین راه‌های افزایش طول عمر زیورآلات

افزایش طول عمر بدلیجات

زیورآلات بخش مهمی از استایل شما را تشکیل می‌دهند و ارزش ویژه‌ای دارند. چه این زیور به خرید انگشتر نقره زنانه اختصاص پیدا کند، چه یک دستبند استیل یا طلا و مانند آن باشد که هدیه گرفته‌اید، نحوه مراقبت از آن‌ها کار پر اهمیتی است. برای افزایش طول عمر بدلیجات مختلی که دارید روش‌های متعددی وجود دارد که با صرف وقت و دقت کافی می‌توانید به بهترین نحوه از زیورآلات خود مراقبت کنید.

برای خرید گوشواره زنانه استیل یا انواع زیورآلات مردانه و زنانه، استیل و نقره می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نوا استایل مراجعه کنید و از محصولات با کیفیت، متنوع و با قیمت مناسب آن دیدن کنید. این فروشگاه خدمات ارسال فوری را برای ساکنین تهران فراهم می‌کند.

روش های نگهداری بدلیجات

چگونه از بدلیجات نگهداری کنیم؟

شاید هنگام خرید گوشواره زنانه نقره، این موضوع به ذهن شما خطور کند که چگونه می‌توانید این نوع زیورآلات را به بهترین شکل نگهداری کنید که طول عمر آن‌ها افزایش پیدا کند. به خصوص که فلز نقره فلز حساس و نازپرورده‌ای است و شرایط نگهداری آن با یک محصول استیل کمی متفاوت‌تر است.

یکی از مهم ‌ترین راه ‌های افزایش طول عمر زیورآلات این است که ابتدا، بدانید که چه مواردی ممکن است باعث ایجاد اخلال در افزایش طول عمر بدلیجات شما می‌شود و این موارد را از بدلیجات خود دور نگه دارید. یا می‌توان گفت، اگر به صورت روزمره از زیورآلات خود استفاده می‌کنید، ممکن است کدر شود، خط و خش روی آن ایجاد شود یا برعکس، اگر آن را دیر به دیر استفاده کنید، ممکن است سیاه شود.

بدلیجات خود را تمیز و خشک نگه دارید

یکی از روش های افزایش طول عمر بدلیجات این است که آن‌ها را همواره تمیز نگهداری کنید. یعنی، زیورآلات بر اثر استفاده مداوم و تماس با پوست ممکن است چربی پوست را به خود جذب کنند و این چربی در طول زمان ظاهر آن زیور خاص را تغییر دهد. برای پیشگیری از این اتفاق، می‌توانید به این شیوه عمل کنید. بسیاری از زیورآلات با آب گرم و مقدار کم و ملایمی از صابون مایع به راحتی تمیز می‌شوند. پس می‌توانید آن‌ها را با این دو ماده ساده و در دسترس بشویید. اما،

• دقت کنید که برای خشک کردن بدلیجات خود، از پارچه‌ای ظریف استفاده کنید که خط و خشی روی زیور شما ایجاد نکند.
• از استفاده از مواد شوینده‌ای که مخصوص شست‌وشوی زیورآلات نیست جدا خودداری کنید. چرا که این شوینده‌ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی قوی باشند که در صورت تماس با زیورآلات مختلف، به آن‌ها آسیب برسانند.
• سعی کنید، ظرفی از ترکیب آب گرم و صابون مایع درست کنید و زیورآلات خود را درون آن قرار دهید و در آن ظرف شروع به شست‌وشو کنید. این کار باعث می‌شود قطعات ریز گوشواره یا دستبند یا حتی آویز گردنبند شما گم نشود و در صورت جدا شدن از بدنه، قابل رویت باشد.

افزایش طول عمر بدلیجات، هنگام ورزش و در استخر از زیورآلات استفاده نکنید

کلر موجود در استخر و رطوبت و حتی میزان Ph تعرق بدن شما ممکن است به زیورآلات به خصوص بدلیجات آسیب وارد کند و باعث تغییر رنگ آن‌ها شود. بنابراین، برای پاسخ به این سوال که چگونه از تغییر رنگ بدلیجات جلوگیری کنیم، باید گفت که هنگام رفتن به استخر، از پوشیدن زیورآلات پرهیز کنید. هنگام ورزش کردن که بدن شروع به تولید عرق بیشتری می‌کند، بدلیجات خود را نپوشید تا تغییر رنگ ندهد.

زیورآلات خود را به درستی نگهداری کنید

نگهداری از بدلیجات

زیورآلات نقره یکی از محصولاتی است که اگر با هوا در تماس باشد، با سولفور موجود در هوا واکنش نشان می‌دهد و سیاه و کدر می‌شود. به همین دلیل، باید جعبه‌ای را برای نگهداری انتخاب کنید که در برابر عبور هوا مقاوم باشد.این موضوع را هنگام خرید دستبند مردانه و زنانه نقره و سایر محصولات نقره باید مد نظر قرار داد. به همین دلیل برای افزایش طول عمر بدلیجات مهمی مانند نقره، باید از جعبه وکییوم شده استفاده کنید.

از تماس بدلیجات با لوسیون و عطر خودداری کنید

فلزات مختلف، انواع مروارید و جواهرات رنگی به مواد شیمیایی حساس هستند. این مواد شیمیایی می‌تواند حتی شامل کرم‌ها و مواد محافظتی پوست هم باشد. در این حالت، چگونه از بدلیجات نگهداری کنیم؟

قبل از اینکه از هر نوع عطر و اسپری و مواد آرایشی استفاده کنید، دقت کنید که هیچ گونه اکسسوری نپوشیده باشید. اگر بدلیجات شما به هر دلیلی، در تماس با هرگونه از این مواد قرار گرفت، سریع آن را بشویید و با یک پارچه تمیز و لطیف خشک کنید. اگر هم از هر نوع عطر و اسپری استفاده کردید، صبر کنید تا پوست شما خشک شود و سپس، از زیورآلات مختلف استفاده کنید.

هنگام خرید زیورآلات دقت کنید

هنگام خرید گوشواره استیل میخی یا خرید دستبند نقره یا انگشتر استیل یا هر چیز زیورآلات دیگری سعی کنید نحوه نگهداری و مراقبت از آن را از فروشنده بپرسید. یا اینکه به گارانتی آن توجه کنید. اینکه انگشتر گارانتی شکستگی، خمیدگی را پوشش دهد و در صورت خدشه دار شدن سنگ یا نگین انگشتر، آن را تغییر دهد.

در مورد گردنبند و دستبند دقت کنید که گارانتی آن شامل تعمیر و تعویض دانه‌های زنجیر باشد و در مورد ساعت نیز، گارنتی آن شامل تعویض تمامی قطعاتش باشد. البته، باید گفت که معمولا زیورآلات اصل و گران قیمت بیشتر شامل گارانتی هستند تا انواع بدلیجات. اما، بعضی از فروشگاه‌ها حتی برای بدلیجات نیز گارانتی لحاظ می‌کنند.

بدلیجات خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید

تمیز کردن بدلیجات

میدانیم که روش های نگهداری بدلیجات با توجه به متعلقات آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. به‌طور مثال، وجود انواع سنگ یا مهره‌ها نوع نگهداری متفاوتی نسبت خود فلز پایه آن خواهد داشت. سنگ‌ها هنگامی‌که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، تغییر رنگ می‌دهند و صدمه می‌بینند.

برای افزایش طول عمر بدلیجات هر زیور را به نوبت استفاده کنید

خاصیت بعضی از بدلیجات این است که نباید آن‌ها را هر روز استفاده کرد. استفاده هر روزه از طول عمر آن‌ها کم می‌کند و برای افزایش طول عمر بدلیجات باید به آن‌ها استراحت دهید و از دیگر زیورآلات خود استفاده کنید.

زیورآلات مختلف را به درستی دسته‌بندی کنید

روش های نگهداری از بدلیجات

فلزات مختلف نباید کنار هم قرار بگیرند. این کار باعث افزایش طول عمر بدلیجات می‌شود. به‌طور مثال، زیورآلات طلا را کنار زیورآلات نقره قرار ندهید. یا حداقل، هر کدام را درون کیفی پارچه‌ای به‌طور مجزا قرار داده و آن‌ها را درون یک جعبه وکییوم شده بگذارید. فلزات مختلف هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند، ممکن است باعث خوردگی شده و فلز دیگری را از بین ببرند.

برای افزایش طول عمر بدلیجات به زیورآلات خود رسیدگی کنید

سعی کنید در انتهای روز حتما زیورآلات خود را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. می‌توانید از یک دستمال مخصوص برای تمیز کردن بدلیجات خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود، تمامی رطوبت، خاک و چربی‌های بدن از روی زیورآلات به خوبی پاک شود. این کار به افزایش طول عمر بدلیجات شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

از خمیر دندان برای تمیزکردن و از بین بردن سیاهی و حالت کدر شدگی زیورآلاتتان استفاده نکنید. اگرچه، این ماده در ابتدای امر بسیار خوب عمل می‌کند و کدر شدگی زیورآلات را از بین می‌برد. اما، در طول زمان به ساختار زیورآلات آسیب وارد می‌کند.

نکاتی برای افزایش طول عمر بدلیجات مانند فلز نقره

تمیز کردن بدلیجات نقره

فلز نقره ممکن است بعد از مدتی برق و جلای اولیه را از دست بدهد یا کدر و سیاه شود. بهترین اقدام این است که زیورآلات نقره خود را با آب گرم و صابون بشویید و با آب سرد آبکشی کنید. سپس، دوباره آن را با آب گرم و کمی جوش شیرین بشویید. سپس، به آرامی زیور مورد نظر را بشویید تا جلای اولیه را پیدا کند. به این شیوه می‌توانید به افزایش طول عمر بدلیجات نقره بیافزایید.

نکاتی برای افزایش طول عمر فلز طلا

طلا در هر رنگ آن، فلزی گرانبها محسوب می‌شود. اما، به مرور زمان ممکن است جلای اولیه‌اش را از دست بدهد و به اندازه روز اول زیبا و تمیز به نظر نرسد. برای افزایش طول عمر طلا می‌توانید این کارها را انجام دهید.

• برای جلوگیری از کدر شدن طلا می‌توانید نوار ضد لکی را داخل جعبه طلای خود قرار دهید. این نوار مانع از انجام فرایند اکسیداسیون می‌شود و طول عمر زیورآلات طلای شما را افزایش می‌دهد.
• برای جلوگیری از تغییر رنگ طلا باید ابتدا بدانید که چه عواملی این تغییر را روی طلا ایجاد می‌کنند و باعث کاهش طول عمر زیورآلات طلای شما می‌شود. چربی بدن و مواد آرایشی در طول زمان باعث تغییر رنگ طلا می‌شوند. برای تمیز کردن طلا، از یک ظرف آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. طلا را درون ظرف بگذارید و با یک مسواک نرم آن را بشویید و در نهایت با یک پارچه ظریف طلا را خشک کنید.

جمع‌بندی

برای افزایش طول عمر بدلیجات، همانطور که در بالا اشاره شد، روش‌های مختلفی وجود دارد. بهترین کار این است که هنگام خرید زیورآلات مختلف، از فروشنده در مورد نحوه نگهداری بهتر زیورآلاتی که خریدید بپرسید. چرا که، آن‌ها طبق اطلاعات و تجربه‌ای که دارند، بهتر می‌توانند به شما در این جهت کمک کنند.

سپس، می‌توانید با پاک کردن با یک دستمال مناسب یا شست‌وشو با آب گرم و کمی مایع ظرفشویی بااعث افزایش طول عمر بدلیجات و حتی زیورآلات گران قیمت خود شوید. فرقی ندارد که طلا باشد یا انگشتری حاوی سنگ قیمتی یا بدلیجاتی با قیمت کم، همگی برای افزایش طول عمر بدلیجات و زیورآلات اصل و استفاده بیشتر نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارند.

منبع:

thefashiontag.com

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *