آموزشی

نکاتی درباره یکی ازمعروف‌ترین اکسسوری‌ها؛ گردنبند کارتیر

گردنبند-کارتیر

گردنبندها را شاید بتوان اولین اکسسوری دانست که بشر برای زیبایی از آن استفاده کرد. از گذشته تا کنون گردنبند یکی از مهم‌ترین زیورآلات استفاده شده توسط خانم‌ها و آقایون بوده است که نقش مهمی در کامل کردن استایل افراد دارد. گردنبند یکی از آن زیورآلاتی است که در اولین نگاه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این اکسسوری زیبا و تاثیر گذار انواع گوناگونی دارد که هر کدام با استایل‌ها یا با فرم گردن و صورت جور می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم تا با انواع گردنبند از جمله گردنبند کارتیر که برخی به آن گردنبند کارتیه نیز می‌گویند، بیشتر آشنا شویم و درباره ست کردن آن‌ها و نکات استفاده از گردنبندهای گوناگون، بیشتر بدانیم.

انواع گردنبند

1.گردنبند آویزدار

این مدل گردنبند را شاید بتوان پرکاربردترین نوع در میان تمام گردنبندها دانست. این مدل از اکسسوری جذاب شامل یک زنجیر و یک آویز است. آویزها انواع گوناگونی دارند و از اسم تا حروف، اشکال مختلف مانند قلب یا ستاره و یا سنگ‌های زینتی متنوع هستند. این نوع از گردنبند برای انواع استایل‌ها مناسب است.

گردنبند لاکت

نوعی گردنبند آویزی است که در داخل آن معمولا عکس و یا شی به عنوان یادبود قرار می‌گیرد. این مدل از گردنبندها معمولا علاوه بر زیبایی، برای صاحب آن ارزش معنوی نیز دارند و ممکن است از نسلی به نسل دیگر هدیه داده شود. طول زنجیر لاکت‌ها متغیر است و همراه آن می‌توان یک گردنبد کوتاه مانند چوکر ست کرد.

2.گردنبند چوکر و یا طوق

چوکر یا طوق از همه انواع دیگر گردنبندها، طول کوتاه‌تری دارد و به دور گردن به طور چسبان قرار می‌گیرد. این نوع از گردنبند از جنس‌های گوناگونی مانند نقره، استیل و یا چرم ساخته می‌شوند و استایل امروزی و زیبایی برای خانم‌ها رقم می‌زند. طوق با همه لباس‌ها جور در می‌آید اما با لباس‌های یقه گرد و یا لباس‌های دکلته، ترکیب زیبا و چشم‌نوازی را برای فرد ایجاد می‌کند. گردنبند چوکر کارتیر با اندازه طوق و طول کوتاه نیز نمای بسیار زیبایی به استایل شما می‌دهد.

3.گردنبند مهره‌ای یا مرواریدی

این مدل از گردنبند تماما از مهره و یا مروارید ساخته شده و مهره‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند. مهره‌های بزرگ در وسط گردنبند قرار می‌گیرند و هر چه به سمت کناره گردنبند پیش می‌رویم، مهره‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. این گردنبندها از فیروزه، مروارید و یا سنگ‌های قیمتی دیگر ساخته می‌شوند. مدل مرواریدی این گردنبندها حالت کلاسیک دارند و به استایل شما وقار و زیبایی دوچندانی می‌بخشند.

4.زنجیرهای تک

زنجیرها انواع و مدل‌های مختلفی دارند و بسیار متنوع هستند. زنجیرها در طرح‌های ماری، جعبه‌ای، گندمی، شبکه‌ای، رولو، ریسمانی و یا کابلی در بازار موجود هستند و به علات ظاهر ساده و شیک، با هر لباسی جور می‌شوند.

5.گردنبند کارتیر

این مدل از گردنبند در سال‌های اخیر به دلیل استایل زیبا و مینیمال، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این مدل به خصوص مدل‌هایی که از استیل ساخته شده‌اند، جزئی جدانشدنی از ترندهای گردنبند سال 2021 بوده‌اند. گردنبند کارتیر یا گردنبند کارتیه مدلی از زنجیر کلفت و یا ظریف بافته شده بیشتر از جنس استیل است که در مدل‌های توپر و یا کوبیده و در ضخامت‌ها و اندازه‌های گوناگون ساخته و عرضه می‌شود. در ادامه درباره این مدل از گردنبند یا همان گردنبند کارتیر بیشتر خواهیم دانست.

درباره گردنبند کارتیر

کمپانی کارتیر یک برند سوئیسی تولیدکننده محصولات و اکسسوری‌های لوکس است. این برند یکی از نام‌آورترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده طلا و جواهرات در سطح جهانی است که تولیدات و محصولات آن طرفداران بی‌شماری دارد. این برند بیش از همه محصولات خود بر روی تولید و عرضه طرح‌های تک و شیک گردنبند، انگشتر، دستبند و ساعت‌های لوکس تمرکز می‌کند.

زنجیر بافت گردنبند کارتیر یکی از پرآوازه‌ترین و معروف‌ترین گردنبندهای طلای این برند است. برخی تصور می‌کنند کارتیر نام مدل این گردنبندها است، در حالی که کارتیر نام برندی است که در ابتدا این طرح بافت زنجیر را ابداع نمود. این طرح به دلیل ساده و در عین حال شیک بودن با هر استایل و لباسی جور است و می‌تواند با سلیقه افراد گوناگون جور شود. انواع این گردنبند در طرح‌ها و اندازه‌های متفاوت برای زنان و مردان در سراسر جهان به فروش می‌رسد. امروزه این گردنبند در انواع استیل نیز به فروش می‌رسد که می‌توان آن را با قیمتی بسیار مناسب تر از طلا تهیه کرد.

باید اضافه کرد که بافت زنجیر کارتیر صرفا فقط در تولید گردنبند به کار نمی‌رود. بلکه با این زنجیر انواع دستبند، انگشتر و سایر اکسسوری‌ها ساخته می‌شود. البته باید اشاره داشت که استفاده از انگشترهای کارتیر ممکن است کمی پیچیده باشد. از آنجایی که این انگشترها با زنجیر تولید می‌شوند ممکن است در یافتن سایز متناسب به دشواری بر بخورید. با این حال برای یافتن سایز دقیق انگشتر راهی موجود می‌باشد که در مقاله چگونه سایز انگشتر مناسب خود را پیدا کنیم  اشاره شده است.

انواع گردنبند‌های کارتیر

گردنبند کارتیر امروزه در انواع مدل‌ها در اندازه‌ها و وزن‌های متفاوتی عرضه می‌شود. یکی از مهم‌ترین تقسیم‌بندی‌های گردنبند کارتیر توپر بودن و یا توخالی بودن این زنجیر است. مدل توپر، استحکام و دوام بیشتری دارد اما وزن بالایی دارد و ممکن است قیمت بالایی نیز داشته باشد. از لحاظ ظاهری نیز این مدل از گردنبند، انواع گوناگونی دارد:

1.گردنبند کارتیر ساده

این مدل از گردنبند کارتیر محبوب‌ترین در میان مدل‌های دیگر است و در طول‌ها و ضخامت‌های گوناگون عرضه می‌شود. این مدل هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. کارتیر ساده هم برای مناسبت‌ها و مجالس و هم برای استفاده روزانه و دائمی مناسب است زیرا هم استحکام بالایی دارد و هم با همه استایل‌ها جور در می‌آید. این مدل از گردنبند به صورت سرویس هم راه با دستبند و انگشتر نیز انتخاب مناسب و شیکی است و یک استایل شیک و مینیمال و در عین حال چشمگیر و لاکچری را برای شما می‌سازد.

2.گردنبند کارتیر ترکیبی

 در این مدل از گردنبند، زنجیر بافت کارتیر با عناصر دیگر مانند دیگر مدل‌های زنجیر، آویز، قفل و … ترکیب شده است. استفاده از المان‌های دیگر همراه با مدل کارتیر، استایل زیبا و چشم نوازی را به وجود آورده است. به عنوان نمونه در دستبند کارتیر خورشید از زنجیر کارتیر، پلاک خورشید و زنجیر توپدار استفاده شده است.

هنگام انتخاب گردنبند به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رنگ گردنبند انتخابی را با توجه به رنگ پوست خود، برگزینید. اگر پوست گندمی و گرم دارید، استیل زرد و یا رزگلد برای شما مناسب‌تر است و جلوه درخشانی روی پوست شما  ایجاد خواهد کرد. اما اگر پوست سفید و یا سرد دارید از استیل سفید و یا نقره به عنوان گردنبند استفاده کنید.

علاوه بر مدل لباس، نوع و حالت چهره نیز در انتخاب نوع گردنبند موثر است. اگر صورت گرد و پهنی دارید، بهتر است از چوکر و یا طوق استفاده نکنید زیرا صورت شما را پهن‌تر نشان می‌دهد. در صورتی که صورت بیضی دارید، همه مدل‌های گردنبند با هر طولی برای استایل شما مناسب است. اما اگر صورت کشیده‌ای دارید و دوست دارید صورت شما پهن‌تر به نظر برسد، بهتر است از گردنبندهای چوکر و یا با طول کوتاه‌تر مانند 40 تا 45 سانتی‌متری استفاده کنید.

گردنبند کارتیر به دلیل ساده و مینیمال بودن با همه نوع استایل و یا لباسی جور درمی‌آید. اما برای انتخاب طول آن بهتر است به مدل لباس و یا فرم صورت خود بیشتر توجه کنید.

با این حال همانند گردنبند کارتیه، دستبند و انگشترهای کارتیر نیز می‌تواند با توجه به طرح و مدل آن‌ها استایل شما را زیباتر کنند. ولی برای ایجاد یک استایل جذاب، همانند نکاتی که پیشتر برای گردنبند ذکر شد، به برخی نکات توجه نمود. اگر مایل می‌باشید که بیشتر در مورد این نکات بدانید، حتما مقاله تاثیر اکسسوری در استایل فرمایید.

لطفا این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *