آموزشی

انواع دستبند مردانه

انواع-دستبند-مردانه

شاید تصور کنید که استفاده از زیورآلات فقط برای بانوان باشد. البته که در گذشته استفاده از اکسسوری‌هایی مانند دستبند، تنها به بانوان اختصاص داشت. اما امروزه آقایانی که به شیک‌پوشی خود اهمیت می‌دهند به دنبال استفاده از اکسسوری‌های مناسب در استایل خود هستند. البته در کشورهایی مانند یونان و روم باستان و هم چنین در کتیبه‌های ایرانی، دیده می‌شود که مردان از اکسسوری‌هایی برای تزئین ریش و لباس و دست و گردن خود استفاده کرده‌اند. یکی از زیباترین اکسسوری‌های مردانه که باعث شکیل‌تر شدن استایل شما خواهد شد، دستبند مردانه است.

 دستبند مردانه امروزه در انواع و جنس‌ها و طرح‌ها تولید می‌شود و هر یک از آقایان با توجه به نوع پوشش خود اعم از رسمی، غیر رسمی، مینیمال، مدرن، کژوال، اسپورت و … به انتخاب دستبند مردانه مناسب خود می‌پردازند. هدف این مقاله معرفی و توضیح در مورد انواع دستبندهای مردانه می‌باشد تا به شما کمک کند با شناخت بهتر این اکسسوری جذاب، بر زیبایی پوشش خود بیفزایید.

انواع دستبند مردانه

دستبند مردانه در انواع سبک‌ها، جنس‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است. معمولاً این دستبندها بر اساس جنسشان دسته‌بندی می‌شوند. هر یک از این انواع، برای استایل خاصی مناسب می‌باشند. در ادامه شما را با انواع رایج دستبند مردانه آشنا می‌کنیم.

دستبند مردانه چرم

این نوع اکسسوری بسیار مورد علاقه جوانان و نوجوانان است. دستبند چرم معمولاً با انواع سبک‌های لباس‌ها و استایل‌ها هماهنگ می‌شود. به عنوان مثال دستبندهای چرم کلاسیک با استایل رسمی و دستبندهای چرم فانتزی و اسپورت با استایل‌های غیررسمی هماهنگ می‌شود. البته که باید اشاره کرد این گونه دستبند در طرح‌های کلاسیک مورد پسند افراد با سن بالاتر نیز می‌باشد.

 این نوع دستبند گاهی با قطعه‌هایی از طلا، نقره و یا استیل به شکل پلاک، پلاک‌های کلمه‌ای مانند نام شما و یا تصاویری مانند فروهر یا هر تصویر دلخواه دیگری زینت داده می‌شود. می‌توانید طرح‌‎های این دستبند نیز انواع محتلفی دارد. می‌توانند چرم ساده مانند دستبند چرم قفل ساده باشند و یا طرحی با بافت چرمی مانند دستبند چرم کمربندی بلند طراحی شده باشند. قیمت این دستبند به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع چرم به کار رفته، استفاده یا عدم استفاده از طلا و نقره و جنس قفل دستبند بستگی دارد.

نکات نگهداری از دستبند چرم

  1. دستبند چرم خود را در معرض رطوبت قرار ندهید.
  2. از اسپری کردن ادکلن و عطر روی دستبند خودداری کنید.
  3. از قراردادن دستبند زیر نور خورشید به شکل مستقیم و طولانی خودداری کنید.
  4. گرد و غبار باعث از بین رفتن چرم می‌شود.
  5. از برخورد اشیای تیز با دستبند خودداری کنید.

دستبند مردانه نقره

نقره در کنار طلا یکی از فلزات ارزشمند و شکیل در صنعت جواهر سازی می‌باشند. علت محبوبیت نقره در استایل آقایان علاوه بر ظاهر زیبا و شیک آن، قیمت مناسب این فلز نسبت به طلا می‌باشد. بسیاری از آقایان نیر به دلیل ناپسند بودن استفاده از طلا در دین اسلام، به جای طلا به استفاده از نقره روی آورده‌اند. نقره علاوه بر زیبایی دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است. اگر مایل هستید که بیشتر در مورد خواص نقره بدانید، مقاله دستبند کارتیر و خواصی که برای بدن دارد را مطالعه فرمایید و اگر مایل می‌باشید که طرح‌های مختلف این نوع دستبند را مشاهده نمایید به صفحه‌ی گردنبند نقره مراجعه نمایید.

 عیار نقره معمولاً 925، 900 و 800 می باشد. اما معنای این اعداد چیست؟ این اعداد درصد استفاده از نقره در دستبند را مشخص می کنند. برای مثال عیار 925 برای یک دستبند یعنی در ساخت این دستبند 92.5 درصد نقره استفاده شده است که بالاترین درصد خلوص محصولات زینتی نقره است.

راهکارهای تشخیص اصل یا تقلبی بودن نقره

یکی از موضوعاتی که در مورد دستبندهای نقره مردانه ذهن را مشغول می‌کند، تقلبی و یا اصل بودن جنس نقره است. برای تشخیص اصل بودن نقره یا تقلبی بودن آن راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  1. نقره را در نزدیکی یک آهنربا بگیرید. نقره واقعی جذب آهنربا نخواهد شد و یا میل اندکی به سمت آن نشان خواهد داد.
  2. یخ را روی نقره اصل و نقره تقلبی بگذارید. نقره باعث می‌شود یخ زودتر ذوب شود.
  3. این روش کمی حرفه‌ای‌تر است و توسط کارشناسان انجام می‌شود. بخشی از نقره را خراش داده و یک قطره اسید نیتریک روی آن بریزید. اگر این خراش به رنگ سبز در آمد به معنی وجود ناخالصی زیاد در نقره است. این روش را محک زدن نیز می‌نامند.

سفید کردن نقره

یک مطلب دیگر در زمینه نقره سیاه شدن آن است. ممکن است نقره‌ی شما در اثر گذشت زمان و یا استفاده‌ی ناصحیح، سیاه شود. درباره این مورد ما در مقاله آیا انگشتر نقره کارتیه سیاه می‌شود؟ بیشتر توضیح داده‌ایم. اما در اینجا چند راهکار برای برگرداندن زیبایی دستبند شما پیشنهاد می‌کنیم:

  1. اولین و بهترین راه بردن زیورآلات نقره حود پیش متخصص است تا ابزار حرفه‌ای آن را ترمیم کند و جلا دهد.
  2. نشاسته ذرت را به صورت خمیر در آورده و با یک پارچه ی مرطوب روی نقره قرار دهید. بعد از خشک شدن خمیر، آن را از روی نقره با یک فرچه زبر بتراشید.
  3. از خمیردندان، شیشه پاک کن و یا نرم کننده مو استفاده کنید. هر یک از این مواد را جداگانه روی نقره بمالید و بعد تمیز کنید.

دستبند مردانه استیل

در میان انواع جنس‌های دستبند، بدلیجات جایگاه خاصی برخوردارند. در میان بدلیجات نیز استیل از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند. دستبند مردانه استیل دارای قیمتی مناسب، ظاهری زیبا و استحکام زیادی نسبت به سایر بدلیجات است. این دستبندها را آبکاری طلا، رادیوم یا نقره می‌کنند تا دوام بیشتر و ظاهری زیبا یابند. دستبند استیل در کنار ساعت، زیبایی زیادی به ارمغان می‌آورد. مهم است به جنس استیل خریداری شده دقت کنید تا باکیفیت باشد و آبکاری آن حساسیت به پوست شما ندهد و در اثر استفاده زیاد تغییر رنگ ندهد. درگالری نوا استایل در تمامی بدلیجات ساخته شده مانند دستبند استیل مردانه کارتیر  از مرغوب‌ترین استیل با آبکاری درجه یک می‌باشد.

نکات استفاده از دستبند استیل

رطوبت بدترین دشمن اکسسوری‌های استیل است، بنابراین سعی کنید آن‌ها را در جعبه‌های مناسب نگهداری کرده و در زمان استفاده نیز از مرطوب نبودن مچ دست خود اطمینان حاصل کنید.

برندهای معروف دستبند مردانه

برندهای لوکس و جهانی مانندر رولکس، لویی ویتون، گوچی و ورساچه به تولید دستبندهای مردانه با کیفیت بالا مشغول شده‌اند. پرداختن این برندهای معروف به این دستبندها نشان از استقبال آقایان سراسر جهان از این اکسسوری جذاب دارد. برند کارتیر که در طراحی محصولاتش امضای منحصر به فردی دارد نیز از جمله محبوب‌ترین برندها در جهان و ایران است. احتمالاً دستبندهای النگو عشق کارتیر را تا کنون در دست بسیاری از آقایان دیده‌اید.

در ایران نیز برندهای نقره و چرم بسیاری اهمیت این محصول را درک کرده و برای مشتریان خود دستبندهای زیبایی ساخته و ارائه نموده‌اند.

خرید آنلاین اکسسوری مردانه

با شیوع کرونا در قرن 2019 میلادی فکر خرید آنلاین در ذهن مردم پررنگ شده است. نکات مهم در خرید اینترنتی اطلاع کامل از محصول و توان پیگیری سفارش است. اطلاع از رنگ، سایز و جنس دستبند، نوع قفل و قابلیت سایز شدن، مسائلی است که باید در خرید آنلاین دستبند مردانه به آن دقت کنید.

ما در نوا استایل تمام آن چه نیاز دارید در خصوص یک محصول بدانید در اختیار شما گذاشته‌ایم تا با آرامش و اطلاع کامل از خرید خود لذت ببرید. می‌توانید در مناسبت‌های مختلف مانند تولد، روز مرد و روز پدر، سالگرد ازدواج و یا تبریک هر اتفاق مبارکی از دستبند مردانه به عنوان یک کادوی شیک و زیبا استفاده کنید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *