آموزشی

معنی سمبل ماه تولد

سمبل ماه تولد

قطعا برای شما هم پیش آمده‌است که مسائلی نظیر سمبل ماه تولد و علامت ماه‌ها ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد. خوب است بدانید امروزه در صنعت مد، سمبل ماه تولد استفاده‌ زیادی می‌شود و نقش پررنگی در زیورآلات از جمله انگشتر، دستبند،گردنبند و جاکلیدی و… دارد. آیا شما از سمبل ماه تولد اطلاعی دارید؟ آیا به هنگام خرید گردنبند مثل خرید گردنبند استیل زنانه به این نمادها توجه می‌کنید؟ قدمت این نمادها به هزاران سال پیش برمی‌گردد.

براساس بررسی‌های انجام شده، این نمادها را گذشتگان از ترکیب صور فلکی با ویژگی‌های اخلاقی متولدین ماه های گوناگون ترکیب نموده‌اند. اینگونه، سمبل ها خلق گشتند. این نمادها نام زودیاک دارند و بیشتر آن‌ها نشات گرفته از یونان باستان هستند. در این مقاله از نوا استایل می‌خواهیم نماد ماه‌های سال را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید. ضمنا صفحات گردنبند فیروزه و سرویس نقره و گردنبند نقره سایت ما هم کلی محصول داره که آپدیت کردیم که میتونید نگاه کنید و با لذت خرید کنید!

سمبل ماه تولد فروردین Aries

حیوان قوچ سمبل ماه فروردین است و عنصر وجود متولدین این ماه آتش می‌باشد. همینطور گل محبوبشان رز سرخ است و روز مبارک آن‌ها روز سه شنبه می‌باشد. متولدین ماه فروردین به نوزاد طبیعت معروف هستند و ستاره حاکم بر آن‌ها مارس یا همان مریخ است. رنگ محبوب متولدین این ماه قرمز و صورتی روشن بوده و عدد خوش یمن آن‌ها ۹ است. شخصیت کاردینالی در متولدین ماه فروردین وجود دارد و شعار آنان من هستم است.

سمبل ماه تولد فروردین

از جمله گران‌بهاترین و زیباترین سنگ‌های موجود در طبیعت الماس است که با متولدین این ماه ارتباط بیشتری برقرار می‌نماید. الماس سمبل قدرت و شجاعت می‌باشد. این سنگ عشقی جاودانه را با خود دارد. این سنگ اعتماد به نفس را بالا برده و باعث تقویت احساس شکست ناپذیری در انسان می‌شود. نماد عنصر ماه تولد فرودین ماهی به فرد حس شجاعت و اعتماد به نفس می‌دهد.

سمبل ماه تولد اردیبهشت Taurus

سمبل ماه اردیبهشت حیوان گاو نر می‌باشد و عنصر وجود آن‌ها خاک است. همچنین گل محبوب آنان، رز صورتی بوده و روز مبارکشان روز جمعه می‌باشد. متولدین ماه اردیبهشت به عنوان طفل شیرخوار طبیعت شناخته می‌شوند و ستاره حاکم بر آن‌ها ونوس یا همان زهره است. آبی آسمانی و صورتی بنفش رنگ محبوب متولدین ماه اردیبهشت است و عدد خوش یمن آنان ۶ می‌باشد. متولدین ماه اردیبهشت شخصیت متزلزلی ندارند و شعار آن ها همه چیز مال من است می‌باشد.

سنگ سمبل ماه تولد دومین ماه بهار زمرد است. این سنگ از گذشته‌های خیلی دور به عنوان سنگ درمانی شناخته می‌شده. از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های آن این است که باعث تعادل روح و جسم می‌شود. این سنگ ادراکات شهودی را بالا برده و در ایجاد نبوغ تاثیرگذار است. یوگی‌ها و افرادی که مدیتیشن انجام می‌دهند باور دارند وقتی زمرد با خود دارند به تمرکز زودتر می‌رسند. این سنگ همینطور باعث تقویت قدرت بیان ودفع‌کننده حساسیت و زودرنجی می‌باشد. زمرد به عنوان سمبل ماه تولد اردیبهشت، بصیرت قوی را به شخص می‌دهد. این سنگ نگرانی‌ها و دلواپسی‌های پنهان را رفع می‌کند. طلسم سلامتی در مسافرت‌، زمرد است.

سمبل ماه تولد خرداد Gemini

دوقولوها نماد ماه خرداد است و عنصر وجود این گروه هوا می‌باشد. گل محبوب خردادی‌ها کاملیا است و روز مبارکشان روز چارشنبه می‌باشد. خرداد ماهی‌ها به عنوان کودک طبیعت شناخته می‌شوند و ستاره حاکم آن‌ها مرکوری یا همان عطارد است. زرد، سبز و آبی رنگ موردعلاقه متولدین ماه خرداد بوده و عدد شانس آن‌ها ۵ می‌باشد. متولدین ماه خرداد دارای شخصیت راوی هستند و شعار آن‌ها من فکر می‌کنم است.

سمبل ماه خرداد

مروارید سنگ ویژه متولدین خرداد ماه است. مروارید باعث افزایش نیروی حیات می‌شود و ضداضطراب می‌باشد. داشتن مروارید منجر به عملکرد بهتر قوه ابتکار شما می‌گردد و خلاقیتتان را بالا می‌برد. ناین سنگ ماد ازدواج موفق می‌باشد. از اضطراب، افسردگی و تغیرات ناگهانی اخلاق جلوگیری می‌کند و باعث لطافت روحی و تقویت خلاقیت است.

سمبل ماه تولد تیر Cancer

حیوان خرچنگ سمبل ماه تیر است و عنصر وجودی آن‌ها آب می‌باشد. بنفشه و لی لی، گل محبوب متولدین این ماه است. روز مبارک آن‌ها روز دوشنبه است. متولدین ماه تیر به عنوان تازه بالغ طبیعت شناخته می‌شوند و ستاره حاکم بر آن‌ها ماه است. سایه‌ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز رنگ موردعلاقه متولید ماه تیر می‌باشد. عدد شانس تیرماهی‌ها ۲ است. متولدین ماه تیر دارای شخصیت کاردینالی بوده و شعار آن‌ها من احساس می‌کنم است.

سنگ ماه تولد اولین فرزند تابستان، یاقوت است. این سنگ حامی مسافرینی که با کشتی سفر می‌کنند می‌باشد. یاقوت باعث بالا رفتن انرژی و شهامت و بیداری احساسات می‌گردد. با تغییر دادن رنگ سنگ صاحبش از خبری ناگوار، از بیماری و یا بداقبالی دور می‌ماند. این سنگ لبریزکننده قلب از عشق به خود و آینده است. عموما در حالت تمرکز، نیروها و انرژی‌های معنوی را گسترش می‌دهد. بنابراین انرژی‌هایی که جهت رشد شخصیت بکار گرفته می‌شود را تقویت می‌کند. براساس نوشته‌های قدیمی سنگ یاقوت به برآورده شدن آرزوها، رها کردن تعلقات و همینطور جلوگیری از خیانت و بی‌وفایی شریک زندگی منجر می‌شود. تفکرات پایه را تقویت کرده و مخالفان را دور می‌نماید.

سمبل ماه تولد مرداد Leo

حیوان شیر سمبل ماه مرداد است و عنصر وجودی آنان آتش می‌باشد. همینطور گل محبوب این دسته آفتابگردان است و روز شانس آن‌ها یکشنبه می‌باشد. متولدین ماه مرداد به عنوان جوان طبیعت شناخته می‌شوند و ستاره حاکم بر این افراد خورشید است. رنگ‌های غروب خورشید رنگ موردعلاقه متولدین ماه مرداد بوده و عدد خوش یمن آنان ۱ می‌باشد. متولدین ماه مرداد دارای شخصیت باثباتی هستند و شعار آن‌ها من اراده می‌کنم است.

سمبل ماه تولد مرداد

زبرجد سنگ این ماه بوده و نماد خورشید جان بخش، شکوه و آرامش می‌باشد. توهم، کابوس‌های شبانه و خشم را دفع می‌کند و موجب تعادل خواب و طلسم قدرتمند دفع شیاطین می‌شود. باعث بالا رفتن قدرت تمرکز، خلاقیت و آگاهی می‌گردد. ایجاد کننده تفکرات عالی و برجسته است و روحی شاداب و چالاک را هدیه می‌دهد. زبرجد منجر به نشاط، خلق و خوی خوش، صلح با هماهنگی و نظم می‌شود.

سمبل ماه تولد شهریور Virgo

فرشته سمبل ماه شهریور بوده و عنصر وجود شهریور ماهی‌ها خاک می‌باشد. همینطور گل محبوبشان Forgetmenot است. روز مبارک این ماه چهارشنبه می‌باشد. متولدین ماه شهریور به عنوان بالغ طبیعت شناخته می‌شوند و ستاره حاکم بر آن‌ها ولکان و مرکوری است. سایه‌ای از خاکستری، سبز و نقره‌ای رنگ موردعلاقه متولدین شهریور بوده و عدد شانس این ماه ۵ است. متولدین ماه شهریور دارای شخصیت راوی می‌باشند و شعار آن‌ها من تجزیه و تحلیل می کنم است.

سنگ ماه تولد آخرین فرزند تابستان یاقوت است. یاقوت سمبل فرزانگی و دانایی می‌باشد. برای مدیتیشن مناسب بوده و باعث بیداری قدرت درونی و قدرت پیش‌بینی و حس ششم خواهد شد. تردید و دودلی را کم می‌کند. به حامل خود بصیرت و روشنایی می‌بخشد، در مقابل خشم و ناملایمات کمک‌کننده است. به عنوان سنگ وفاداری، واقعیت و خردمندان هم شناخته می‌شود. نماد ماه شهریور را می‌توانید به صورت گردنبند یا انگشتر تهیه کنید.

سمبل ماه تولد مهر Libra

ترازو سمبل ماه مهر می‌باشد و عنصر وجودی آن‌ها هوا است. گل محبوب این دسته رز سفید می‌باشد و روز مبارکشان جمعه است. متولدین ماه مهر به عنوان با آرمان و ازدواج شناخته می‌شوند و ستاره حاکم بر آن‌ها ونوس یا همان زهره است. بژ و قهوه‌ای رنگ پرطرفدار متولدین ماه مهر بوده و عدد خوش یمن آن‌ها ۶ می‌باشد. متولدین ماه مهر دارای شخصیت کاردینالی هستند و شعار آن‌ها من تعادل برقرار می کنم است.

سمبل ماه تولد مهر

از خانواده عقیق یعنی اوپال سنگ مختص این ماه است. سنگ اوپال در کشور استرالیا بدست می‌آید. این سنگ به‌عنوان طلسم خوشبختی هم شناخته می‌شود و نماد پاکی، شفافیت، عشق، امید و پیروزی بر دشمنان می‌باشد. پیشتر توصیه می‌شد اشخاص مبتلا به افسردگی، به اوپال سیاه نگاه کنند چراکه باور داشتند این قضیه افسردگی آنان را از میان خواهد برد. اوپال آشکار کننده واقعیت است. این سنگ بازکننده چشم‌ها بر روی زندگی و افکار درونی است. همینطور سنگ اوپال نیروهای مثبت و منفی را ادغام می‌کند و صفات خوب را در ما تقویت می‌نماید. اوپال منجر به ایجاد روشنایی، شادی، بصیرت و شم قوی می‌گردد.

سمبل ماه تولد آبان Scorpio

حیوان عقرب سمبل ماه تولد آبان می‌باشد و عنصر وجودی آبان ماهی‌ها آب است. همچنین گل موردعلاقه‌شان ارکیده و رازقی می‌باشد و روز مبارک آن‌ها روز سه شنبه است. پلوتو ستاره حاکم بر آنان می‌باشد. قرمز تیره رنگ موردعلاقه متولدین ماه آبان است و عدد شانس آنان ۹ می‌باشد. متولدین ماه آبان کاراکتر باثباتی دارند و شعار آن‌ها من آرزو میکنم است.

توپاز سنگ ماه تولد آبان می‌باشد که نماد برکت و رشد است. در انجیل هم از توپاز یاد شده است. این سنگ التیام‌بخش و جوان‌کننده می‌باشد. سنگ توپاز شخص را در برابر خطرات احتمالی حفظ کرده و قدرت فکر، خلاقیت و ثروت را افزایش می‌دهد. این سنگ بسیار نیرومند بوده و اغلب روشنایی‌بخش و گرم‌کننده قلب است. توپاز جهت درمان افسردگی، عصبانیت و نگرانی‌ بکار گرفته می‌شود.

سمبل ماه تولد آذر Sagittarius

خوب است هنگام خرید گردنبند نقره زنانه اصل به نماد ماه تولدتان توجه کنید مثلا اسب با سیمای انسان نماد ماه آذر بوده و عنصر وجودی متولدین این ماه آتش است. همینطور، گل موردعلاقه‌شان میخک بوده و روز پنجشنبه روز مبارک آنان است. متولدین ماه آذر به عنوان با آرمان کسب اطلاعات شناخته می‌شوند و ستاره حاکم بر آن‌ها ژوپیتر یا همان مشتری است. ارغوانی رنگ موردعلاقه متولدین آذر است و عدد خوش یمن آنان ۳ می‌باشد. متولدین ماه آذر دارای کاراکتر راوی هستند و شعار آن‌ها من میبینم است.

سمبل ماه آذر

سمبل ماه تولد دی Capricorn

حیوان بز سمبل ماه تولد دی است و عنصر وجودی متولدین این ماه خاک می‌باشد. همینطور گل موردعلاقه‌شان ماگنولی است. روز مبارک دی ماهی‌ها روز شنبه می‌باشد. متولدین ماه دی به عنوان با آرمان تجربه کردن شناخته می‌شوند و ساترن یا همان زحل ستاره حاکم بر آنان است. ماگنولی رنگ موردعلاقه متولدین ماه دی است و عدد خوش یمن آنان ۸ می‌باشد. متولدین ماه دی دارای کاراکتر کاردینالی هستند و شعار آنان من به کار میگیرم است.

سنگ این ماه گارنت است. گارنت سمبل وفاداری و پایداری می‌باشد. از این سنگ به عنوان التیام‌بخش یاد می‌شود. آرامش و خوابی بدون کابوس، ارمغان گارنت است. سنگ گارنت محافظی مناسب بوده و مانع از تاثیر امواج منفی به ویژه در تاریکی می‌شود. این سنگ قوای بدن و استقامت جسمی را افزایش می‌دهد. گارنت کاهش‌دهنده آشفتگی‌های ذهنی است. این سنگ اثر اصلاح‌کنندگی دارد و انرژی و شجاعت را در فرد بالا می‌برد منجر به هوشیاری اعتماد به نفس، اراده و موفقیت می‌گردد. به خاطر نفوذ پذیری بالا به غده هیپوفیز برای مدیتیشن بسیار مناسب و کاربردی است. اگر متولد ماه دی هستید حتما به هنگام خرید گردنبند مردانه با قیمت مناسب به نماد ماه تولدتان توجه کنید و گردنبندی مناسب با این ماه خریداری نمایید.

سمبل ماه تولد بهمن Aquarius

مرد و دلو سمبل ماه تولد بهمن ماهی‌ها است. عنصر وجودی آن‌ها هوا می‌باشد. همینطور گل محبوب این افراد نرگس بوده و روز مبارک آن‌ها شنبه است. متولدین ماه بهمن به عنوان آرمان ایده آلیستی شناخته می‌شوند و ستاره حاکم بر آنان اورانوس می‌باشد. آبی آسمانی رنگ محبوب متولدین بهمن ماه است و عدد 4 عدد شانس آن‌ها است. متولدین ماه بهمن دارای شخصیت باثباتی هستند و شعار آنان من می دانم است.

سمبل ماه تولد بهمن

سنگ ماه تولد بهمن ماهی‌ها آماتیست می‌باشد که رنگ بنفش داشته و سنگی کریستالی است. این سنگ ضداضطراب و کابوس بوده و اضطراب را کاهش می‌دهد. آماتیست برای آن دسته از افرادی که بدخواب می‌باشند یا همیشه کابوس می‌بینند پیشنهاد می‌شود. براساس تجربه و بررسی‌های انجام شده، افراد مضطربی که آماتیست به همراه دارند، آرامش کسب می‌کنند.

این سنگی سمبل صلح، آشتی و صمیمیت می‌باشد. همینطور به تقویت ذهن و جسم، جرات و شجاعت و اراده راسخ، دفع ترس، دودلی‌ها، تنش‌های عصبی و افکار منفی کمک می‌کند. آماتیست تعادل متابولیسمی و هورمونی بدن را به ارمغان می‌آورد. در انجام ارتباطات روحی و معنوی حمایت‌کننده فرد است. این سنگ به ارتباطات و دوستی‌ها کمک می‌کند و انصاف و منطق را در شخص بوجود می‌آورد.

سمبل ماه تولد اسفند Pisces

ماهی سمبل ماه تولد اسفند می‌باشد و عنصر وجودی اسفند ماهی‌ها آب است. همینطور بنفشه و لی لی گل موردعلاقه آن‌ها است. روز مبارک اسفند ماهی‌ها روز پنجشنبه می‌باشد. متولدین ماه اسفند به عنوان با آرمان تفویض شناخته می‌شوند و نپتون ستاره حاکم بر آنان می‌باشد. سایه آبی و سبز دریایی رنگ موردعلاقه متولدین ماه اسفند است و عدد شانس آن‌ها ۷ می‌باشد. متولدین ماه اسفند دارای کاراکتر راوی می‌باشند و شعار آن‌ها من باور دارم است.

آکوامارین سنگ ماه تولد اسفند ماهی‌ها می‌باشد. این سنگ سمبل جوانی، وفاداری، سلامتی، صداقت و زیبایی است. آکوامارین باعث بیداری یا تقویت عشق می‌شود. این سنگ غم، اندوه، اضطراب و تشویش خاطر را رفع می‌نماید. دیدن آکومارین در خواب، معنی یافتن دوستی جدید را می‌دهد. قدرت بیان و هوش با آکوامارین افزایش می‌یابد. این سنگ برای هنرمندان موسیقی و هنرپیشه‌ها کابردی و سودمند است.

سخن پایانی

 با این حال طبق توضیحاتی که پیشتر دادیم، توصیه می‌کنیم حتما به نماد ماه تولد توجه کنید. در بالا به سمبل ماه ها پرداختیم. آشنایی با نمادهای ماه های تولد به شما کمک می‌کند تا به هنگام خرید زیورآلات و اکسسوری‌ها مثل خرید دستبند مردانه  یا خرید گردنبند زنانه نماد مربوط به ماه تولدتان را خریداری کنید. با شناخت سمبل ماه تولد خود می‌توانید خودتان را نیز بیش‎تر بشناسید.خرید انگشتر زنانه با ارسال فوری در سایت نوا استایل صورت می‌گیرد.

منبع

peanut-app.io

britannica.com

4.5/5 - (15 امتیاز)

1 نظر در “معنی سمبل ماه تولد

  1. ابراهیم فیروزه گفت:

    واقعا مطلب خوب و کاربردی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *