آموزشی

راهنمایی ست کت و شلوار

اکسسوری مردانه برای ست کت و شلوار

ست کت و شلوار به عنوان پوششی رسمی برای آقایان و خانم‌ها محسوب می‌شود. ست کت و شلوار به طور اشتباه با زیورآلات مردانه بدون شک ظاهری نامناسب از آن‌ها به نمایش می‌گذارد. در حالت کلی، ست درست می‌تواند شما را فردی دارای شخصیت، خوش استایل و البته خوش پوش نشان دهد.

این مسئله درباره زنان هم صدق می‌کند و به خوبی اهمیت انتخاب کت و شلوار و زیورآلات زنانه را نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که فقط با پرداخت پول بیش‌تر نمی‌توانید لباس مناسب خود را خریداری کنید. بلکه تنگ و گشادی و اندازه لباس در تناسب آن روی بدن شما دارای اهمیت است. در این نوشتار نکات اصولی ست کت و شلوار و نحوه ست کردن آن با بهترین زیورآلات را بیان می‌کنیم.

ست کت و شلوار زنانه و دخترانه

اما فکر کردن به اینکه پوشیدن کت و شلوار فقط مخصوص آقایان می‌باشد؛ کاملا اشتباه است. بنابراین خانم‌‌ها نیز می‌توانند بهترین ست های کت و شلوار زنانه و دخترانه را انتخاب کنند.

ست کت و شلوار زنانه

چگونه کت و شلوار زنانه را درست ست کنیم؟

ست کت و شلوار شیک زنانه مجلسی می‎تواند زیبایی و گیرایی استایل شخصی شما را چند برابر ‌کند. در این رابطه باید دقت لازم را داشته باشید؛ زیرا با یک انتخاب اشتباه، شما به راحتی جذابیتتان را از دست می‌دهید. معمولا برای ست کت شلوار شیک زنانه مجلسی برای زنان جوان بهتر است از رنگ‌هایی مثل سبز و خردلی دوری کنید. رنگ‌هایی که می‌توانید در کت و شلوارتان بکار ببرید؛ شامل رنگ‌های سفید، مشکی، آبی کم رنگ و صورتی است.

در پارچه‌های مدل طرح‌دار هم، بهترین مدل پارچه راه راه بسیار باریک و تک رنگ خال خالی است. بد نیست بدانید که ترکیب سفید و سرمه‌ای سبکی کلاسیک و زیبا برای استایل کت شلوار دخترانه می‌باشد. خلاقیت و هنر شما در انتخاب تاپ زیر کت و زیورآلات هم، بخش جذاب ماجراست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ست کت و شلوار شیک دخترانه

کت و شلوار از انواع لباس‌های رسمی برای خانم‌ها و دختران جوان می‌باشد. کت و شلوار دختران دارای انواع طرح های اسپرت و رسمی است که انتخاب طرح‌های متنوع این مدل لباس مجلسی به سلیقه شخصی شما، فرم اندام و سبک لباس پوشیدنتان بستگی دارد. بنابراین تعریف ست کت و شلوار شیک دخترانه در هر مدل متفاوت بوده و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

اگر می‌خواهید به شکل رسمی در مجالس عروسی و مهمانی‌ها حاضر شوید؛ می‌توانید ست کت و شلوار اسپرت زنانه را برای پوشیدن انتخاب کنید. کت و شلوار را بهتر است مطابق با فرم اندامتان انتخاب کنید تا شما را جذاب‌تر نشان دهد. چنانچه قد بالاتنه شما کوتاه‌تر از قد پایین تنه است؛ باید کت هایی با یقه باز و باریک را برای پوشیدن انتخاب کنید. اگر می‌خواهید که از یقه‌های برگردان کت استفاده کنید لازم است این مدل یقه‌ها را باریک و بلند در نظر بگیرید.

شکیل‌ترین مدل‌های کت و شلوار زنانه

هنگام انتخاب کت و شلوار زنانه مجلسی لازم است که به نوع برش و طرح و رنگ آن توجه کنید. مدلی را انتخاب نمایید که‌ از تمام ابعاد مناسب شما باشد و با پوشیدنش به استایلی شیک و زیبا برسید. بعضی از خانم‌ها تمایل دارند در مجالس و مهمانی‌ها استایلی جدی داشته باشند. چنانچه شما هم از این دسته افراد هستید؛ یک ست کت و شلوار می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

ست کت و شلوار کاملا رسمی بوده و تیپ و استایل شما را در مهمانی‌ها و مجالس رسمی، باکلاس و لاکچری نشان می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید برای خانم‌هایی که تمایل به حفظ ظاهر پوشیده در جشن و مجالس دارند؛ ست کت و شلوار از جمله بهترین گزینه‌های انتخاب لباس مجلسی برای آن‌هاست. پوشیدن ست کت شلوار شیک با بهترین زیورآلات، شما را در جمع منحصر به فرد می‌کند.

انتخاب اکسسوری با ست کت و شلوار

هرچند ست کت و شلوار زنانه جلوه‌ای کاملا رسمی دارد. اما در عین حال می‌تواند بسیار جذاب و شیک باشد. شما می‌توانید با استفاده از لوازم جانبی و زیورآلاتی همراه با جدیدترین ست کت و شلوار زنانه، استایل بسیار خانومانه و زیبا داشته باشید. برای مثال یک دستبند یا گردنبند ظریف می‌تواند استایل شما را با کت و شلوار بطور کلی تغییر دهد.

چنانچه ناخن‌های شما به شکل مرتب لاک زده باشد؛ ظاهری شکیل‌تر همراه با کت شلوارتان خواهید داشت. رنگ صورتی روشن بهترین انتخاب لاک برای داشتن استایلی زیبا با کت و شلوار زنانه محسوب می‌شود. همینطور لاکی به رنگ قرمز که بسیار جذاب است می‌تواند ست زیبایی در کنار زیورآلات با کت و شلوار باشد.

اکسسسوری زنانه

انتخاب کیف مناسب مطابق با کت و شلوار

برای داشتن ظاهری شکیل و رسمی برای کت و شلوار خود می‌توانید از یک کیف کوچک همراه با کفش ست آن استفاده کنید. بهتر است کیف خود را به صورتی ست کنید که از نظر رنگی و استایل، با ظاهر کت و شلوار شما ست باشد. برای مثال اگر یک کت و شلوار مینیمالیستی و سفید می‌پوشید؛ باید برای آن یک کیف کوچک ساده به رنگ سفید انتخاب کنید.

همچنین اگر کت و شلوار شما به شکل مجلسی و به رنگ سرمه‌ای است؛ می‌توانید از یک کیف کوچک با طرح و رنگ تیره استفاده کنید. بصورت کلی کیف‌های دستی بهترین گزینه برای انواع کت و شلوار زنانه می‌باشند. این کیف‌ها به خاطر ظرافت و سایز کوچکشان، مکمل خوبی برای کت و شلوار شما هستند. این کیف‌های کوچک فرم ساده کت و شلوار را به خوبی حفظ کرده و ظاهری بسیار ایده‌آل و فوق‌العاده به آن می‌بخشند.

انتخاب شومیز درست با کت و شلوار زنانه

ست های کت و شلوار ممکن است به تنهایی باعث ایجاد ظاهری مردانه شوند. اما تاپ و بلوزی و هر آنچه که در زیر کت و شلوار می‌پوشید؛ می‌تواند تاثیر بسیاری در جذابیت ظاهری شما داشته باشد. به همین خاطر لازم است بلوزی در زیر کت و شلوار خود بپوشید که از المان‌های زنانه تشکیل شده باشد. چنانچه در زیر کت و شلوار زنانه خود بلوزهای متفاوت بپوشید؛ این امکان را دارید تا چندین استایل متنوع ایجاد نمایید. خوب است که رنگ بلوز خود را متناسب با رنگ کت و شلوارتان انتخاب کنید تا هارمونی مطلوبی ایجاد شود. پوشیدن شومیز یا تاپ سفید در زیر کت و شلوارهایی با رنگ تیره رنگ مثل قهوه‌ای بهترین انتخاب به حساب می‌آید.

معرفی چند مدل کت زنانه

جدیدترین ست کت و شلوار زنانه مدل‌های متنوعی دارد. کت‌های زنانه دارای انواع مختلفی مدل هستند که هر شخص باید با توجه به فرم بدن خود، مدل متناسب را انتخاب و با زیورآلاتی مثل گوشواره مناسب ست کند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به مدل مجلسی، رسمی، اسپرت، کت و شلوار زنانه بلند و… اشاره کرد.

همینطور کت‌های زنانه از نظر مدل یقه و… متنوع هستند. برای نمونه یقه اسپرت، یقه ساده، کت زنانه بدون یقه، یقه مجلسی دخترانه، یقه B B، و…. از مثال‌هایی از نواع متنوع یقه برای کت زنانه هستند. که هر یک متناسب با اندام‌های مختلف هستند. بنابراین در صورت استفاده از ست کت و شلوار زنانه مجلسی باید آن را حتما به همراه یکی از بهترین زیورآلات امتحان کنید.

ست کت و شلوار مردانه و پسرانه

آیا شما هم به عنوان یک آقا هیچ ایده‌ای برای اصول خرید کت و شلوار مردانه و پسرانه ندارید؟ با این نکات می‌توانید استایل شیکی داشته باشید و در هر مراسمی منحصر به فرد به نظر برسید.

اهمیت جنس

جالب است بدانید در پوشش مردانه، جنس کت و شلوار رابطه‌ای مستقیم با رسمی یا غیر رسمی بودن آن دارد. اصولا کت‌های رسمی دارای جنس پشم هستند. بهترین ست کت و شلوار به خاطر داشتن نوع مرغوب پشم به کار رفته جنس خوبی دارند. البته بد نیست که نقطه ضعف‌شان را هم بدانید. پارچه‌های پشمی سریع‌تر و بیش‌تر چروک می‌شوند و چون نظم و آراستگی در محیط‌های اداری و رسمی مهم است؛ باید فکر پوشیدن این جنس کت و شلوار را از سرتان بیرون کنید.

اهمیت سایز

نباید سایز ست کت و شلوار اسپرت پسرانه و ست کت و شلوار اسپرت مردانه خیلی بزرگ باشد. توجه کنید سرشانه‌های کتتان جذب شانه‌ها باشد؛ نه بزرگ‌تر و نه کوچک‌تر. قد کت و شلوار به جز موارد استثنا، استانداردهای ثابتی دارد که لازم است رعایت شود. رعایت این نکته باعث می‌شود خوش تیپ و شیک به نظر برسید. برای کت های معمولی که مدل آن‌ها آنچنان بلند یا کوتاه نیست. زمانی که کت را می‌پوشید؛ در وضعیت ایستاده دست‌ها را کنار بدن قرار داده و قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد. قد آستین نیز به اندازه‌ای باشد که یکی دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند.

بلندی یقه کتتان هم باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که یقه پیراهن از کت بیرون باشد. به قد شلوار توجه داشته باشید. لبه پشت شلوار بایستی تا لبه پایین پاشنه کفشتان بیاید و در زمان راه رفتن جورابتان معلوم نباشد. به رنگ جوراب توجه کنید که همرنگ شلوارتان انتخاب نشود. در ضمن در جدیدترین ست کت و شلوار مردانه دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار رایج نیست.

استفاده‌ی صحیح از اکسسوری

اکسسوری‌هایی مثل کراوات، پاپیون، دستمال جیبی و انگشتر که جزئی از زیورآلات مردانه می باشد می‌تواند بخش خوبی برای بازتاب سلیقه‌ی شخصی خاص شما باشد. برای مثال ست کت و شلوار با کراوات می‌تواند استایل خاصی برایتان بسازد.

اکسسوری مردانه مناسب ست کت و شلوار

ست کت و شلوار دیپلمات

در ابتدا بانکداران شهر لندن کت و شلوار دیپلمات استفاده می‌کردند. آن‌ها این نوع کت و شلوار را به عنوان لباس کار یا یونیفرم می‌پوشیدند. ست کت و شلوار دیپلمات از دو نوع راه متفاوت، کت و شلوار دیپمات میل درشت و کت و شلوار دیپلمات میل نازک تشکیل شده است. در کت و شلوار دیپلمات میل نازک راه راه‌ها با فاصله اندکی از هم قرار گرفته‌اند و در کت و شلوار دیپلمات میل درشت راه راه‌ها با فاصله بسیار زیادی از هم قرار دارند. رنگ میل‌ها به تناسب با رنگ پس‌زمینه کت و شلوار متفاوت است. برای نمونه ست کت و شلوار مشکی دارای رنگ میل‌های روشن است و اگر رنگ زمینه روشن باشد؛ رنگ راه راه‌ها تیره است.

سخن پایانی

هنگام انتخاب کت و شلوار مردانه و زنانه باید به نوع برش و طرح و رنگ آن توجه کنید و در نهایت مدلی را انتخاب نمایید که‌ همراه با زیورآلات و اکسسوری‌هایتان از همه جهات برازنده و مناسب شما باشد و با پوشیدن آن شیک‌تر و جذاب‌تر از همیشه به نظر برسید. در این مقاله سعی شد نکات جامع و کاربردی در رابطه با ست کردن کت و شلوار با انواع اکسسوری و زیورآلات به شما داده شود. شما می‌توانید بهترین مدل‌های گردنبند را با کت شلوار خود ست کنید.

منبع

themanual.com

سوالات متداول

ست کت و شلوار مشکلی مخصوص چه ظاهر و چه موقعیت هایی است؟

این نوع کت و شلوار پوشش مناسبی برای مجلس عروسی و یا جلسه خیلی رسمی است اما این لباس همه جا قابل پوشیدن نخواهد بود. این کت و شلوار مناسب آقایانی است که دارای رنگ پوست و یا موی تیره هستند .

مزیت ست کت و شلوار سورمه ایی چیست؟

این رنگ را می تواند در هر مناسبتی استفاده نماید . رسمی ترین رنگ برای کت و شلوار آبی سورمه ایی می باشد . ست کردن این رنگ کت و شلوار با رنگ های پیراهن و کروات آسان است.

ست کت و شلوار طرح دار برای چه موقعیت مناسب هست؟

اگر به یک مجلس غیر رسمی و دوستانه دعوت هستید و می خواهید کمی متفاوت به نظر برسید ، پوشیدن کت و شلوارهای طرح دار انتخاب هوشمندانه ای است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *