آموزشی

چگونه ست کت و شلوار زنانه مناسب را انتخاب کنیم؟

بهترین ست کت و شلوار زنانه

ست کت و شلوار زنانه یکی از ترندهای سال 2022 است و این ترند هم‌چنان در هفته مد سال آینده نیز در بین انواع مدل‌های لباس زنانه دیده می‌شود. یکی از مزیت‌های خوب ست کت و شلوار زنانه این است که طرح‌های متنوعی دارد. علاوه بر آن، می‌توانید این ست را با زیورآلات زنانه بسیار شیک، لوکس یا ساده‌ و متناسب با سلیقه خودتان بپوشید.

برای خرید زیورآلات زنانه مورد نظرتان می‌توانید به گالری زیورآلات نوا استایل که فروشگاهی اینترنتی است مراجعه کنید. نوا استایل محصولات بسیار با کیفیت و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هم‌چنین، خدمات ارسال فوری را برای ساکنین شهر تهران فراهم می‌کند.

آیا پوشیدن ست کت و شلوار زنانه برای خانم‌ها زیباست؟

کت شلوار زنانه

ست کت و شلوار زنانه از سال‌ها پیش یعنی از دهه 60 میلادی تاکنون به خصوص در مراسم رسمی استفاده می‌شده است. اگرچه که، در آن سال‌ها، در بسیاری از کشورها، زنان از پوشیدن کت شلوار زنانه منع می‌شدند.چرا که تصور بر این بود که این مدل لباس، بسیار مردانه است و در شان زن‌ها نیست که کت و شلوار بپوشند. اما، به مرور زمان و رسیدن به عصر حاضر که برابری جنسیتی بیشتری دارد در جامعه حاکم شد.

در واقع کالاها از پوشک گرفته تا زیورآلات و انواع عطرها به سمت تک جنسیتی یا یونی سکس بودن پیش می‌رود. ست کت و شلوار زنانه مجلسی و غیر مجلسی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دوخته می‌شود و با استقبال بسیار زیادی نیز روبرو شده است.

کت شلوار زنانه چه با شلوار راسته و تنگ و 90 سانتی‌متری پوشیده شود، چه با شلوار طرح بگی پارچه‌ای و بلند، در همه حال، ظاهر شکیل و لوکسی به استایل شما می‌دهد. برای زیباتر به نظر رسیدن کت و شلوار زنانه می‌توانید از گردنبند زیبا در استایلتان استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه ست کت و شلوار زنانه با اکسسوری‌های مختلف و انتخاب رنگبندی مناسب با ادامه مقاله همراه باشید.

چگونه ست کت و شلوار زنانه را با زیورآلات مختلف ست کنیم؟

ست کت و شلوار زنانه

برای امسال، کت و شلوار زنانه مجلسی با فاق بلند، جیب دار با برش کلاسیک، کمی گشاد و بلند و کمی نزدیک به استایل ست مردانه بسیار متداول شده است. عمده رنگ‌هایی که امسال برای کت شلوار به کار رفته است، به صورت سبز، آبی، صورتی و نارنجی به همراه رنگ‌های خنثی چون بژ و سفید است.

ازآن‌جایی‌که، امسال آستین کت‌ها بلند است و تقریبا تا نزدیکی انگشت‌ها را می‌پوشاند، برای اینکه حس زیباتر و فشن‌تری به استایلتان بدهید، می‌توانید از انگشتر نیم بند یا انگشترهای درشت که آن‌ها را تنها در انگشت شست یا انگشت اشاره به دست می‌کنند استفاده کنید تا بیشتر به چشم بیایید.برای اینکه استایل خوبی داشته باشید، می‌توانید کت و شلوارتان را به همراه یک جفت گوشواره شیک و لوکس بپوشید. نوع میخی یا آویز یا حلقه‌ای بودن گوشواره را با توجه به مدل مو و مدل کت و شلوارتان انتخاب کنید.

نقره رنگی خنثی دارد، به همین دلیل می‌توانید زیورآلات نقره مختلفی را با ست کت و شلوار مشکی و مجلسی به تن کنید و جلوه بیشتری به لباس خود ببخشید.اگر می‌خواهید ست کت و شلوار با شلوار قد 90 و آستین کوتاه به تن کنید، توصیه می‌شود از دستبند زیبا مانند دستبند کارتیر یا انواع دیگر دستبند استفاده کنید.

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای ست کت و شلوار زنانه

هنگام خرید ست کت و شلوار زنانه انتخاب رنگ مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که، رنگ مناسب برای کت و شلوار باعث می‌شود هم بیشتر به چشم بیایید و هم با اعتمادبه‌نفس بالاتری به نظر برسید. برای انتخاب رنگ مناسب باید سه فاکتور تناژ رنگی پوستتان، رنگ مو و رنگ چشم‌تان را در نظر بگیرید.

ازآنجایی‌که، بسیاری از خانم‌ها مو و ابروهایشان را رنگ می‌کنند و از مواد آرایشی با تناژ رنگی مختلفی استفاده می‌کنند یا لنز رنگی استفاده می‌کنند، انتخاب رنگ مناسب کمی چالش برانگیز می‌شود. در این شرایط پیشنهاد می‌شود که هنگام انتخاب رنگ برای ست کت و شلوار زنانه، بهتر است از بین پالت رنگ‌های فصلی انتخاب کنید تا با تغییر این سه فاکتور بتوانید ستی با رنگ مناسب را انتخاب کنید.

• اگر پوستتان ته رنگ صورتی دارد یا به صورتی می‌زند، رنگ‌های سرد و خنک بیشتر با رنگ پوستتان سازگار خواهد بود.
• اگر پوست شما به زردی می‌زند، انتخاب رنگ‌های گرم برای شما مناسب خواهد بود.
• برای انتخاب سایر رنگ‌ها نیز این نکته را مد نظر قرار دهید. اگر رنگ ست کت و شلوار شما به گونه‌ای نیست که خیلی برجسته باشد و شما در آن محو شوید یا طوری باشد که با پوشیدن آن رنگ پریده به نظر برسید، نشان می‌دهد که رنگ درست را انتخاب کرده‌اید.
• معیار دیگر که نشان می‌دهد رنگ درست را انتخاب کرده‌اید این است که باید با پوشیدن این ست بدرخشید و احساس خوبی در آن داشته باشید.

انواع ست کت و شلوار زنانه

جدید ترین ست کت و شلوار زنانه

درست مثل بسیاری از شلوارها و پیراهن‌ها، کت و شلوارها نیز انواع مختلفی دارند و برای مراسم مختلفی استفاده می‌شوند. اگر به دنبال ست کت و شلوار دخترانه مجلسی هستید، باید در نحوه رنگبندی و استایل آن دقت کنید.

ست کت و شلوار زنانه مجلسی

ساختار پوشاک مجلسی معمولا به گونه‌ای است که رسمی است و نحوه دوخت آن به گونه‌ای است که بتوانید آن را در مراسم مختلف اداری و رسمی و مراسم ازدواج به تن کنید. ست کت و شلوار مشکی زنانه ستی است که هم رسمی و هم کژوال است. می‌توانید این ست مشکی را در مراسم ازدواج به تن کنید.

برای اینکه این ست کژوال به نظر برسد، می‌توانید آن را با یک جفت کفش اسنیکرز یا کفش کانورس بپوشید. برای رسمی‌تر شدن آن هم می‌توانید یک جفت کفش پاشنه بلند و کیف رسمی و شیک به تن کنید.ست کت شلوار اداری زنانه نیز در دسته لباس‌های مجلسی قرار می‌گیرد. می‌توانید این ست را به صورت یک کت بلندتر از کت معمولی به همراه شلوار با دمپای گشاد یا شلوار بگی پارچه‌ای همراه کنید.

ست کت و شلوار زنانه اسپرت

ست کت و شلوار اسپرت زنانه ستی است که برای مراسم دورهمی و رفتن به مکان‌های عمومی مناسب است. این روزها معمولا این ست کت و شلوار اسپرت زنانه را به صورت جدا جدا هم می‌پوشند. به این صورت که کت را به همراه شلوار جین همرنگ یا با رنگی متضاد به تن می‌کنند. شلوار آن را با لباس‌های کراپ تاپ همراه می‌کنند.ست کت و شلوار زنانه اسپرت را می‌توانید با یک جفت کفش اسپرت جور کنید و آن را حتی در محیط کار به تن کنید. هم شیک به نظر برسید و هم در مدت کار خسته نشوید و به راحتی کار کنید. البته، اگر محیط کاری شما اداری و رسمی است و لباسی اداری نیاز دارد.

در بین لباس‌های اسپرت، ست کت و شلوار جین زنانه نیز یک مجموعه کاملا اسپرت و دخترانه است. می‌توانید کت کوتاه با شلوار بگی جین را با هم ست کنید و از یک بلوز زنانه یقه ایستاده یا یقه قایقی برای زیر کت استفاده کنید.

ست کت و شلوار چرم

چرم یکی از انواع پوششی است که طرفداران خاصی را به خود اختصاص داده است. شلوار چرم، زیورآلات چرم، لباس‌های زمستانی چرم همگی نشان می‌دهد که این نوع متریال در بین قشر خاصی محبوب است. ست کت و شلوار چرم زنانه نیز در دسته اسپرت‌ها قرار می‌گیرد. معمولا این ست را بیشتر در زمستان که هوا سرد است و لباس گرم لازم است به تن می‌کنند.
یکی از جدیدترین ست کت و شلوار زنانه به کت و شلواری از جنس چرم با ترکیبی از پارچه مخمل یا پارچه ساده اختصاص پیدا می‌کند. کت و شلوار چرم در رنگ‌های مشکی براق و مات و قهوه‌ای و رنگ‌های دیگر نیز موجود هستند.

چگونه کت و شلوار زنانه را با روسری یا مقنعه یا شال بپوشیم؟

ست کت شلوار زنانه شیک

برای اینکه بتوانید چه در محیط کار و چه در محیط جامعه، هنگام خرید یا سینما رفتن کت و شلوار زنانه به تن کنید، باید آن را همراه با روسری، مقنعه با شال بپوشید. در فصل تابستان که هوا گرم است می‌توانید ست کت و شلوار زنانه با روسری‌ های کوتاهی که امسال ترند هستند بپوشید.

این روسری‌ها طرح‌های متنوعی دارند و بیشتر با ست کت و شلوار زنانه اسپرت زیبا به نظر می‌رسند. اگر بخواهید کمی رسمی‌تر به نظر برسید، می‌توانید ست کت شلوار زنانه با روسری هایی در سایز بزرگ‌تر به تن کنید.
برای اینکه این استایل شیک به نظر برسد هم می‌توانید نحوه بستن روسری را که در بسیاری از شبکه‌های مجازی نمایش می‌دهند را پیگیری کنید.

چه کت و شلواری مناسب فرم بدن ما است؟

ست کت و شلوار زنانه

هر بدن فرم منحصربه‌فردی دارد و هر لباسی با هر فرم بدنی جور نمی‌شود. برای اینکه بدانید که چگونه کت و شلوار مناسب اندام خود را تهیه کنید، ابتدا باید فرم بدنتان را بشناسید. سپس، با کمی تحقیق، لباس مورد نظر را می‌توانید پیدا کنید.

فرم بدن ساعت شنی

افرادی که فرم بدنشان به شکل ساعت شنی است، بالاتنه و باسن تقریبا یکسانی دارند. اما، ناحیه کمر آن‌ها باریک‌تر و کوچکتر است. این افراد بهتر است کت و شلواری بپوشند که فرم بدنشان را به خوبی نمایش دهد.بنابراین، می‌توان گفت که شلوارهای فاق بلند با کت بلیزر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانند انتخاب کنند. نمونه دیگری که برای اندام‌های ساعت شنی مناسب است، کت‌هایی است که در ناحیه کمر با یک بند به هم متصل می‌شوند یا بندی در ناحیه کمر گره می‌خورد. این تکنیک، ظرافت کمر را بهتر نشان می‌دهد.

فرم بدن راسته

در فرم بدن راسته، نیم‌تنه بالایی، کمر و باسن در یک خط قرار می‌گیرند. کت و شلواری که این افراد انتخاب می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که کمر آن‌ها خیلی برجسته و توی دید نباشد. یعنی یک کت بلیزر بلند را انتخاب کنید و دکمه کت را نبندید و اجازه دهید کت در بدن شما برقصد. به این شیوه تاکیدی روی کمر وجود ندارد و این باعث می‌شود، کت و شلوار در تن شما به زیبایی نمایش داده شود.

در این استایل، در واقع انتخاب کت مناسب نقطه عطف و حیاتی است که به زیباتر دید شدن شما کمک می‌کند. کت مناسب کمبود کمر باریک داشتن را می‌پوشاند و حالت بدن شما را بهتر نشان می‌دهد. این موضوع تاکیدی بر این است که یعنی می‌توانید شلوار را هر گونه که دلتان خواست انتخاب کنید.

فرم بدن سیب

در فرم بدن سیب، افراد بالاتنه و شانه‌های پهن‌تری نسبت به کمر دارند و در عین حال، باسن کوچکتری نیز دارند. این افراد یا باید کت‌هایی را انتخاب کنند که انتهای آن دقیقا روی خط باسن قرار بگیرد. یا می‌توانند کت داستر را انتخاب کنند که داستر به کت‌ها یا بارانی‌های بلندی گفته می‌شودکه تا روی زانو ادامه دارد.این افراد باید از پوشیدن کت‌های چهار دکمه جدا خودداری کنند. چرا که این کت‌ها باعث می‌شود بالاتنه شما پر تر نشان داده شود. چرا که قرار است در فرم بدن سیب مانند، از پهن بودن شانه‌ها و نیم‌تنه بالایی بکاهیم و تعادلی در استایل شما ایجاد کنیم.

فرم بدن گلابی

افرادی که فرم بدن آن‌ها به شکل گلابی است، بالاتنه و شانه‌های کوچکتر با کمری باریک نسبت با باسن دارند. یعنی ناحیه باسن و ران در این افراد بسیار بزرگتر از بالاتنه آن‌ها است. این افراد باید کت‌ها کراپ با شلوار کمر یا فاق بلند بپوشند.

جمع‌بندی

ست کت و شلوار زنانه جدید کمی با استایل متداول که قبلا استفاده می‌شد فرق کرده است. این کت و شلوارها شامل کت‌هایی گشاد با شلوارهایی گشادتر هستند که باید آن را متناسب با فرم بدنتان که در بالا توضیح داده شد انتخاب کنید تا به زیبایی بر بدن شما نقش ببندد. این نوع ست کت و شلوار زنانه جدید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تابستانی و زمستانی موجود هستند.

نوع زمستانی این ست، دارای آستری در زیر کت و شلوار است که باعث گرم شدن لایه داخلی کت می‌شود و معمولا پارچه تشکیل دهنده آن از ست پشمی و گرم تهیه می‌شود. در حالی‌که، نوع تابستانی آن از پارچه‌های خنک و خوش رنگ دوخته می‌شود تا گرمای تابستان را به تعادل برساند.برای داشتن استایلی زیبا و در خور می‌توانید از ست کت و شلوار زنانه با رنگ بندی‌های متنوع استفاده کنید. اما، این را بدانید که هر بانویی باید حداقل یک دست ست کت و شلوار زنانه در کمد لباسش داشته باشد تا مجموعه لباس‌های او تکمیل شود.

منبع:

https://hybridfashion.com

سوالات متداول

چه رنگ هایی برای ست کردن کت و شلوار دختران جوان مناسب است؟

برای دختران جوان، باید دور رنگ‌هایی مثل سبز و خردلی را خط بکشید. بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید در کت و شلوارتان انتخاب کنید، رنگ‌های سفید، مشکی، آبی کم رنگ و صورتی است.

چه مدل های پارچه ای برای دختران جوان مناسب است؟

در پارچه های مدل طرح‌دار نیز، بهترین مدل پارچه تک رنگ خال خالی و پارچه های راه راه بسیار باریک است.

چرا باید آستین کت را بالا بزنیم؟

خانم هایی که هنگام پوشیدن کت شلوار آستین خود را تا می زنند، بسیار جذاب تر دیده می شوند. این ایده شاید به نظر ساده برسد، اما به شما احساس راحتی بیشتری داده و حالت جدی و رسمی کت و شلوار را از آن دور می‌کند. بالا زدن آستین تا آرنج تاثیر بسزایی در استایل کلی شما خواهد گذاشت.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *