آموزشی

ساخت جعبه جواهرات

ساخت جعبه جواهر

ساخت جعبه جواهرات برای قرار دادن طلا و زیورآلات مناسب بوده و می‌تواند از لحاظ ظاهری بسیار شیک و زیبا باشد. اکنون ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که چگونه جعبه جواهرات بسازیم؟ در این مقاله آموزش ساخت جعبه جواهرات را بررسی کرده و اطلاعات شما را در زمینه درست کردن این وسیله افزایش می‌دهیم.

اهمیت آموزش ساخت جعبه طلا و جواهرات

همانطور که می‌دانید جعبه‌سازی جواهرات کاری ساده و لذت بخش بوده و آشنایی با آموزش ساخت جعبه طلا و جواهرات، اهمیت زیادی دارد. شما عزیزان می‌توانید پس از آشنایی با انواع‌ ایده ساخت جعبه جواهرات از موادی مثل کارتن، فوم، چوب و… استفاده کرده و با خیال راحت به خرید زیورآلات بپردازید. آشنایی با طرز ساخت جعبه جواهرات باعث می‌شود بتوانید به راحتی از زیورآلات زنانه خود مراقبت کنید. ساخت جعبه جواهر ساده است. اما باید با دقت زیادی جعبه جواهرات را بسازید تا مشکلی به وجود نیاید.

یک جعبه جواهرات باید کاملا کاربردی بوده و از زیبایی ظاهری برخوردار باشد. شما عزیزان می‌توانید با وسیله‌های موجود در منزل خود، جعبه‌ای بسیار شیک و زیبا تهیه کرده و آن را با دیگر لوازم خود ست کنید. بدین ترتیب علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، ساخت جعبه جواهرات ساده و شیک را یاد گرفته و حتی می‌توانید از این طریق به کسب درآمد بپردازید.

ساخت جعبه جواهرات با استفاده از کارتن

کارتن نسبت به چوب و مخمل از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و برای نگهداری زیورآلات مردانه نیز مناسب است. همچنین به راحتی قابل دسترس بوده و می‌تواند خیلی راحت مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه شما را با مراحل ساخت جعبه زیورآلات با کارتن آشنا کرده و وسایل مورد نیاز آن را بررسی می‌کنیم. برای اینکه بتوانید پس از خرید گوشواره زنانه، جعبه مناسب و با کیفیتی را برای آن فراهم کنید، لوازم مورد نیاز زیر را تهیه کرده و مراحل گفته شده را طی کنید.

ساخت جعبه جواهرات
● کاتر
● کارتن
● قیچی
● پارچه
● کاموا یا نخ
● مداد و خط کش
● چسب سفید و چسب حرارتی

ساخت جعبه جواهرات کارتنی چگونه است؟

ابتدا به ساخت بدنه جعبه پرداخته و طرح مربع را در اندازه دلخواه خود بر روی کارتن رسم کنید. همچنین برای تمام ضلع‌های مربع، چند سانتی‌متر حاشیه در نظر گرفته و آن‌ها را دقیق به دست‌ آورید. سپس با خط کشی دو خط افقی و دو خط عمودی، ۹ مربع را در مربع بزرگتر ایجاد کرده و قسمت‌های اضافه را برش دهید.

پس از پیدایش الگوی مکعب، یک مربع استاندارد و دقیق برای قسمت درب جعبه تهیه کرده و گوشه‌های کار را به هم بچسبانید. در ادامه پارچه مناسبی را به عنوان پوشش جعبه انتخاب کرده و پس از برش دادن، آن را با چسب حرارتی به کارتن و درب بچسبانید.
در نهایت می‌توانید با کارتن های اضافه، بخش داخلی جعبه را ساخته و به تزئین درب و دیواره‌های جعبه بپردازید. برای مثال می‌توانید از نخ‌های ضخیم یا کاموا‌های رنگی استفاده کرده و یا سنگ و مهره‌های پلاستیکی را مورد استفاده قرار دهید. پس از تزئین تمام بخش‌های جعبه، آن را کنار گذاشته و اجازه دهید تا چسب‌ها خشک شوند. سپس آن را برای قرار دادن دستبند زنانه و دخترانه استفاده کرده و از جواهرات خود به خوبی مراقبت کنید.

طرز ساخت جعبه جواهرات مخملی

برای آشنایی با آموزش ساخت جعبه جواهرات مخملی می‌توانید از جعبه‌های دکوراتیو آماده استفاده کرده و لوازم زیر را تهیه کنید.
● قیچی
● پارچه نمدی
● کاتر و خط کش
● چسب پارچه یا چسب حرارتی
● چرخ خیاطی و سوزن ته گرد
● ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر پارچه مخمل روشن

ساخت جعبه جواهرات مخملی چگونه است؟

ابتدا پارچه نمدی را به اندازه عرض جعبه برش داده و آن‌ را به تعداد مورد نیاز تهیه کنید. سپس با چیدن رول‌های نمدی در داخل جعبه، آن‌ها را به وسیله سوزن ته گرد ثابت کرده و از باز شدن رول پارچه جلوگیری کنید. در مرحله بعد محیط دایره رول نمدی را اندازه گرفته و جای دوخت آن را در نظر بگیرید. سپس پارچه مخمل را در اندازه‌ای بزرگتر از طول رول‌های نمدی برش داده و آن را تا کنید. پس از ثابت کردن درز تا با سوزن ته گرد، آن را با چرخ خیاطی دوخته و رول‌های نمدی را در درون استوانه‌های مخملی قرار دهید.

بعد با دوختن بالا و پایین استوانه‌ها، از دیده شدن رول‌های نمدی جلوگیری کرده و از طریق چسب حرارتی پارچه مخمل را ثابت کنید. در نهایت زیر رول‌ها را چسب‌ زده و آن‌ها را به کف جعبه فشار دهید. جعبه جواهرات مخملی، برای نگهداری انواع انگشتر مناسب بوده و از تماس آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند.

روش ساخت جعبه جواهرات با مقوا

جعبه چوبی بهترین انتخاب برای نگهداری گردنبد زنانه و دخترانه بوده و می‌تواند شامل طرح‌های متنوعی باشد. برای تهیه این جعبه و آشنایی با روش ساخت جعبه جواهرات، لوازم مورد نیاز را آماده کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.
● کارتن
● قیچی یا کاتر
● مداد و خط کش
● رول مقوایی دستمال توالت
● کاغذ رنگی، مهره، گل مصنوعی، گیپور یا نخ‌های تزئینی

ساخت جعبه جواهرات مقوایی چگونه است؟

ابتدا دو سانتی‌متر بالاتر از خط مرکزی رول مقوایی را برش داده و از طریق بخش دایره‌ای شکل آن، دو دایره رسم کنید. سپس دایره‌های کارتنی را به ابتدا و انتهای رول چسبانده و یک مکعب مستطیل کارتنی استاندارد درست کنید. در مرحله بعد لوله کارتنی را به داخل جعبه چسبانده و آن را فیکس کنید. سپس جعبه استوانه‌ای و درب آن را با لوازم دلخواه خود تزئین کنید.

ساخت جعبه جواهرات چوبی

برای ساخت این جعبه به یک بدنه اصلی با شش وجه احتیاج دارید. بنابراین با استفاده از اره عمود، قطعات چوب را با دقت و ظرافت بالایی برش داده و از آن‌ها برای ساخت جعبه استفاده کنید. چهار قطعه چوب را با فاصله ۲۱ سانتی‌متر و دو قطعه دیگر را با فاصله ۱۴ سانتی‌متر برش بدهید. سپس چوب‌ها را با نوار چسب به هم متصل کرده و برای چسباندن لبه‌های داخلی آن‌ها از چسب چوب استفاده کنید.

چگونه جعبه جواهرات بسازیم؟
در ادامه برای چسباندن هر ۴ گوشه، چوب‌ها را به سمت داخل برگردانده و لبه‌های بیرونی را با نوار چسب محکم کنید. در مرحله بعد برای قسمت‌های بالا و پایین جعبه چوبی، اندازه‌های استانداردی مشخص کرده و آن‌ها را برش بزنید. در نهایت هر دو قسمت را به قاب چوبی چسبانده و اجازه دهید تا فیکس شوند. سپس قسمت‌های مختلف را به وسیله سمباده زدن صاف کرده و یک لولا تخت چوبی با ارتفاع ۳ سانتی‌متر بسازید. این قطعه را به لبه پایینی درب متصل کرده و آن را برای باز و بسته کردن درب جعبه جواهرات مورد استفاده قرار دهید. در نهایت برای زیباتر شدن جعبه چوبی، طرح مورد علاقه خود را حکاکی کرده و یا از لوازم تزئینی استفاده کنید.

ساخت جعبه جواهرات با وسایل دور ریختنی

همانطور که گفتیم شما می‌توانید با استفاده از چوب بستنی، مقوا، کاغذ باطله و… جعبه‌های فانتزی زیبایی ساخته و آن‌ها را برای قرار دادن جواهراتی همچون پابند زنانه مجلسی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سنگ، سی دی شکسته، نخ‌های رنگی و… استفاده کرده و جعبه گردنبند خود را تزئین کنید.

آسان ترین راه برای ساخت جعبه انگشتر

با استفاده از مقوا می‌توانید خیلی سریع و راحت نسبت به ساخت جعبه انگشتر اقدام کرده یا از آن برای نگهداری گوشواره استفاده کنید. بنابراین اگر به دنبال جعبه سازی جواهرات به روشی آسان هستید؛ کافی است تعدادی مقوا تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با آموزش ساخت جعبه جواهرات آشنا کرده و مکان مناسبی برای قرار دادن لوازم قیمتی همچون انگشتر زنانه نگین دار پیشنهاد دادیم. در پایان توصیه می‌کنیم از لوازم دور ریختنی منزل خود استفاده کرده و روش ساخت جعبه جواهر را بیاموزید. سپس به راحتی نسبت به خرید گردنبند زنانه و دخترانه اقدام کرده و بابت محل نگهداری زیورآلات خود نگران نباشید.

منبع

familyhandyman.com

wikihow.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *