آموزشی

راهنمای انتخاب بدلیجات

راهنمای خرید بدلیجات

انتخاب بدلیجات مناسب به یکی از دغدغه‌های مهم افراد تبدیل شده است. دنیای امروزه پر از سبک‌های متفاوت مد، ترند و پوشش‌ها می‌باشد که داشتن استایل مخصوص به خود را در معرض دید و نمایش قرار می‌دهند. یکی از ملاک‌های این استایل‌های منحصر به فرد و مختص به خود، استفاده و انتخاب بدلیجات، اکسسوری و زیورآلات می‌باشد که نشان دهنده حالات روحی و شخصیت فرد است. این اکسسوری‌ها و بدلیجات ارزان قیمت جایگزین بسیار مناسبی برای زیورآلات و جواهرات گران قیمت هستند که در ادامه در انتخاب بدلیجات و نحوه انجام این کار بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید... نمایش

جنس بدلیجات

جنس بدلیجات یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. علاوه بر اندازه‌ها، طرح‌ها و سبک‌های مختلفی که از بدلیجات در بازار وجود دارد؛ جنس‌های بسیار متنوعی نیز از آن‌ها موجود است. آب نقره، تیتانیوم و رادیوم از جمله روکش‌های پرکاربردی هستند که برای بدلیجات به کار ‌می‌روند و هر کدام از آن‌ها در میزان و درجه‌های گوناگونی برای ساخت بدلیجات استفاده می‌شوند.

جنس بدلیجات

روکش آب نقره همانطور که از نامش مشخص است، باعث می‌شود که اکسسوری‌ها مانند نقره به نظر برسند. اما معمولا پس از گذشت مدتی رنگ خود را از دست داده یا زرد می‌شوند. روکش تیتانیوم رگ سفیدی دارد و در طولانی مدت می‌تواند رنگ تیره‌ای بگیرد. اما به نسبت روکش آب نقره از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار است.

روکش رادیوم به نسبت دو روکش دیگر برای بدلیجات مردانه از جمله گردنبند مردانه مناسب‌تر است. زیرا مقاوم‌تر بوده و رنگ آن مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند و برای پوست هیچ گونه حساسیتی به وجود نمی‌آورد. به صورت کلی می‌توان گفت انتخاب بدلیجات با جنس استیل پرطرفدار‌تر هستند. زیرا رنگ ثابتی داشته، حساسیت ایجاد نمی‌کنند و بسیار راحت‌تر و با کیفیت‌تر هستند.

مراقبت از بدلیجات

مراقبت از بدلیجات

جدای از جنس بدلیجات که می‌تواند در حفظ آن‌ها در طولانی مدت موثر باشد؛ مراقبت از بدلیجات نیز تاثیر بسیار زیادی در حفظ رنگ آن‌ها و جلوگیری از کدر شدنشان دارد. پس بهتر است با راهکار‌های مراقبت از آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید مدت زمان بیش‌تری از بدلیجات خود استفاده کرده و مانع از تغییر رنگ و کدر شدن آن‌ها شوید.

بدلیجات را همیشه تمیز کرده و خشک نگه دارید

همیشه توجه داشته باشید که قبل از زدن کرم مرطوب‌کننده، عطر و ادکلن یا شستن دست و صورتتان، برای جلوگیری از تغییر رنگ و اکسیده شدن بدلیجات، آن‌ها را در بیاورید. زیرا اگر با این مواد در ارتباط باشند باعث ایجاد حساسیت و اکسید شدن آن‌ها می‌شود.

بدلیجات و زیورآلات خود را در جای مناسب نگه دارید

هنگام نگهداری بدلیجات، به هیچ عنوان همه‌ آن‌ها را یک جا و کنار یکدیگر قرار ندهید. زیرا به دلیل برخورد سطح آن‌ها با هم، واکنش شیمیایی یا خش روی آن‌ها ایجاد می‌شود. از طرفی نقره و بدلیجات خود را در کنار طلا قرار ندهید. زیرا سبب ایجاد واکنش شیمیایی می‌شوند.

بدلیجات خود را تمیز نگه دارید

پس از استفاده از بدلیجات، آن‌ها را با یک دستمال معمولی و نرم تمیز کنید تا رطوبتشان از بین برود و تغییر رنگ ندهند. نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان از دستمال مرطوب استفاده نکنید. زیرا مواد تمیز‌کننده درون آن‌ها می‌توانند آسیب جدی به زیورآلات شما وارد کنند.

سعی کنید فقط در مواقع خاص از بدلیجات خود استفاده کنید

از آن جایی که در طول روز دست و گردن عرق می‌کنند و سبب اکسیده شدن بدلیجات و تغییر رنگ آن‌ها می‌شود. در نتیجه از بدلیجات خود به صورت روزانه استفاده نکنید. زیرا بدلیجات مناسب استفاده روزانه نیستند.

نکات مهم انتخاب بدلیجات

در این بخش قصد داریم به معرفی نکات مهم انتخاب بدلیجات بپردازیم تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید:

گردنبند های پروانه ای

1) اگر گوشواره‌های آویز دار بلند دارید؛ جهت بیش‌تر شدن جلوه گوشواره‌تان بهتر است که از گردنبند صرف نظر کنید.

2) هنگامی که از گردنبند پهن استفاده می‌کنید؛ بهتر است که از گوشواره صرف نظر کنید. توجه داشته باشید که بهتر است رنگ سنگ‌های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست و لباس شما هماهنگ باشد.

3) در صورتی که گوش‌هایتان کوچک است؛ گوشواره‌های چسبان گزینه مناسب‌تری هستند.

4) اگر گردنی بلند و کشیده دارید و همینطور مو‌هایتان همیشه جمع شده یا کوتاه است؛ استفاده از گوشواره‌های پهن و بلند گزینه مناسبی می‌باشد.

5) همواره احتمال دارد که در اثر استفاده از انگشتر، گوشواره و… حساسیت پوستی به وجود بیاید. در صورتی که نشانه‌هایی از این حساسیت‌ها در پوست خود مشاهده کردید؛ حتما جهت درمان به پزشک مراجعه کنید.

6) موقع انتخاب خرید دستبند باید توجه داشته باشید که دستبندتان زیادی تنگ یا بزرگ نباشد که با تغییر وزن امکان استفاده از آن را نداشته باشید. همچنین راحتی دست را در نظر بگیرد و این نکته را در نظر داشته باشید که دستبند‌های تنگ همواره دست را چاق‌تر نشان می‌دهند.

7) در نهایت همیشه سعی کنید جواهرات و بدلیجات مورد نیازتان را متناسب با سلیقه و معیار‌های خود انتخاب نمایید تا همیشه از خریدتان راضی باشید. از جمله طرح‌ها و بدلیجاتی که همواره مورد پسند افراد می‌باشند می‌توان به دستبند کارتیر اشاره کرد.

راهنمای خرید بدلیجات

انگشتر-نقره-کد-451218

در اینجا راهنمای خرید بدلیجات مناسب می‌تواند تجربه یک خرید خوشایند و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. امروزه با بالا رفتن قیمت طلا و جواهرات، افراد به دنبال جایگزین‌هایی با قیمت مناسب برای آن‌ها می‌باشند که سهم عمده‌ای از آن را بدلیجات‌ها ایفا می‌کنند. تنوع بالا این محصولات انتخاب بدلیجات را کمی سخت می‌کند که در این قسمت قصد داریم به شما جهت انتخاب و خرید بهتر کمک کنیم:

نوع فلز به کار رفته در انتخاب بدلیجات

یکی از عوامل مهم و موثر روی کیفیت، قیمت نهایی و ظاهر زیورآلات، فلز به کار رفته در آن می‌باشد و یکی از المان‌های بسیار موثر روی انتخاب بدلیجات است. در بخش‌های قبلی به صورت کامل درباره جنس فلز‌ها صحبت کردیم. پس از انتخاب ظاهر زیورآلات مورد نظر، قیمت آن گزینه بعدی می‌باشد که باید در نظر داشته باشید.برخی از فلزات به دلیل کمیاب بودن و مقاومت بالای آن‌ها، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که جنس فلز به کار رفته از لحاظ ایجاد حساسیت پوستی مهم می‌باشد.

تجربه ثابت کرده است در صورتی که به جنس خاصی از فلزات حساسیت دارید؛ دور آن را خط بکشید. زیرا سلامتی شما در اولویت قرار دارد. فلزاتی چون برنج، استیل یا آلیاژ مس گزینه‌های مناسبی می‌باشند که با کیفیت بالایی که دارند از قیمت پایینی برخوردار هستند. اما فلزاتی همچون نقره، تنگستن و… دارای قیمت بالاتری می‌باشند.

زمان و مکان مورد استفاده از بدلیجات

یکی از مواردی که در انتخاب بدلیجات و خرید آن‌ها موثر بوده، زمان و مکان استفاده از این بدلیجات است. در ابتدا باید از خود بپرسید که نیاز به یک سرویس دارید یا انگشتری که همیشه در دستتان باشد؟ به دنبال گردنبندی هستید که در جشن صرفا براق و چشمگیر باشد یا به دنبال دستبند زنانه هستید که هنگام بیرون رفتن آن را در دست بندازید؟

انتخاب بدلیجات و زیورآلات برای استفاده در جشن و مجالس مناسبتی و خاص با انتخاب بدلیجات برای استفاده روزانه با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید برای استفاده روزانه یک زیورآلات رنگ ثابت مانند گردنبند کارتیر را انتخاب کنید و برای استفاده در انواع مجالس انتخاب بدلیجات نگین دار می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

زیورآلات نقره با توجه به ماهیتی که دارند؛ از ظرافت و درخشندگی بسیار بیشتری نسبت به سایر بدلیجات برخوردارند که می‌توانند گزینه مناسبی برای استفاده در مراسمات و مهمانی‌ها باشند. همچنین می‌توان گفت اگر به دنبال حلقه جایگزینی برای استفاده هر روزه و دائم به جای حلقه طلا می‌باشید؛ حلقه‌ای از جنس نقره بسیار مناسب است.

اگر حلقه‌ای با قیمت مناسب می‌خواهید و اسپرت پسندید؛ حلقه استیل انتخابی مناسب می‌باشد. بنابر این می‌توان گفت که موقعیت استفاده از بدلیجات یکی از المان‌های مهم در انتخاب آن‌ها بوده که اگر نیازسنجی به درستی انجام شود با استفاده از متریال مناسب می‌توان سبب افزایش طول عمر بدلیجات و زیورآلات شد.

کیفیت سنگ‌های استفاده شده در انتخاب بدلیجات و زیورآلات

بررسی کیفیت سنگ‌ها معمولا هدف نهایی افراد می‌باشد که در واقع این موضوع به کارخانه سازنده مرتبط است. معمولا سنگ‌ها توسط ماشین به شکل و اندازه‌های استاندارد و متد‌های ویژه برش می‌خورند. ارزش سنگ‌ها و نگین‌های به کار رفته در زیورآلات و بدلیجات در محدوده وسیعی از قیمت ناچیز تا قیمت‌های فوق‌العاده بالا قرار دارند. از این رو توصیه می‌کنیم جهت تهیه زیورآلات با سنگ و نگین، به یک فروشگاه یا سایت معتبر مانند نوا استایل مراجعه کنید. ما، در فروشگاه خود انواع زیورآلات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به فروش می رسانیم.

انگشتر-نقره-سنگ-فیروزه-کد-451212

انتخاب بدلیجات متناسب با سایز و اندازه

انتخاب بدلیجات همچون انگشتر، النگو، دستبند مردانه و زنانه و… که سایز‌های متفاوتی دارند؛ جزء نکاتی می‌باشد که در هنگام خرید باید بسیار به آن‌ها توجه داشته باشید. این نکته در خرید‌های اینترنتی بسیار حساس‌تر و مهم‌تر می‌شود. از این رو توصیه می‌شود سایز‌های مربوط به خودتان در زیورآلات پرکاربرد مانند دستبند و انگشتر را در اولین فرصت محاسبه و یادداشت کنید.

نحوه ست کردن بدلیجات با یکدیگر

یکی از دانستنی‌ های بدلیجات در زمینه‌ی نحوه ست کردن آن‌ها با یکدیگر است. هماهنگی و وجود هارمونی در بدلیجات یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ست کردن زیورآلات با هم می‌باشد که این هماهنگی می‌تواند در اندازه آن‌ها بر اساس درشتی و ظرافت، ترکیب رنگ آن‌ها با هم یا هم جنس بودن آن‌ها با یکدیگر باشد. در برخی مواقع این هارمونی‌ها در ترکیب و تضاد بدلیجات ایجاد می‌شود که سبب تبدیل استایل به سبکی مدرن و خاص می‌شوند.

ست بدلیجات

اولین نکته‌ای که در ست کردن بدلیجات با هم مهم می‌باشد، در نظر گرفتن استایل و اندام خود است. اگر اندام کشیده‌ای دارید؛ توصیه می‌شود از زنجیر‌های بلند و انگشتر‌های درشت و بدلیجاتی با اشکال هندسی استفاده کنید. همچنین اگر رنگ پوست شما تیره است؛ ست کردن بدلیجات طلایی رنگ و استفاده از زیورآلات طلا، مناسب رنگ پوست شما می‌باشد.

در نظر گرفتن یک بدلیجات به عنوان معیار

قرار دادن یک تکه از بدلیجات به عنوان معیار و ست کردن باقی بدلیجات با آن، یکی از رایج‌ترین روش‌های ست و هماهنگی بدلیجات با یکدیگر است. بسیاری از افراد از ابتدا بدون اینکه از این موضوع آگاه باشند؛ از این روش برای ست کردن و انتخاب بدلیجات خود با استایل‌های روزانه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شما با استفاده از یک ساعت خاص و شیک در دست، سایر تکه‌های زیورآلات مانند دستبند، انگشتر و… را با آن هماهنگ و ست می‌کنید.

ترکیب سبک مدرن و سنتی بدلیجات با هم

ترکیب سبک مدرن و سنتی با هم یکی از پرطرفدارترین و زیباترین روش های ست کردن است. در دنیای مد امروزی ترکیب این دو سبک با یکدیگر و انتخاب بدلیجات بر اساس آن، بسیار چشمگیر و مورد توجه کاربران می‌باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید دستبند‌های نازک و استیل امروزی را با استفاده از دستبند‌های بافت طرح قدیمی ست کنید.

استفاده از دستبند و انگشتر در ست بدلیجات

دستبند و انگشتر در انتخاب بدلیجات دو عضو اصلی ست کردن محسوب می‌شوند که در استایل‌های امروزی استفاده از دو یا چند انگشتر به عنوان بند انگشتی و انگشتر‌های حلقه بسیار پرطرفدار می‌باشد. با استفاده از یک یا چند دستبند می‌توان به راحتی آن‌ها را با سایر بدلیجات همچون انگشتر، گردنبند زنانه، ساعت و… هماهنگ کرد. همچنین شما می‌توانید این دستبند‌ها را بدون هیچ محدودیتی با رنگ گشواره، نگین خرید گردنبند یا جنس انگشترتان ست کنید.

نیم ست نقره کارتیه

هماهنگی بدلیجات با توجه به نوع لباس‌ها

دقت به رنگ لباس، نوع لباس و استایل خود، یکی دیگر از روش‌های ست کردن بدلیجات می‌باشد. به عنوان مثال اگر رنگ و طرح لباس شما پرحاشیه و شلوغ است؛ استفاده از اکسسوری‌های پر نقش و‌ نگار گزینه مناسبی برای ست کردن با آن نمی‌باشد. برای این نوع لباس‌های پرطرح و رنگ، استفاده از بدلیجات ساده به صورت تک رنگ در اندازه‌های گوناگون گزینه مناسب‌تری است. از این رو می‌توان گفت هنگام استفاده از لباس‌های شلوغ، طرح‌های ساده و هنگام استفاده از لباس‌های ساده، زیورآلات شلوغ نمای زیباتری را ایجاد می‌کنند.

سخن پایانی

راهنمای انتخاب بدلیجات و زیورآلات در خرید درست و مناسب بدلیجات متناسب با سبک و استایل شما کمک شایانی می‌کند. در این مقاله سعی کردیم درباره انتخاب بدلیجات و اکسسوری‌ها، نحوه ست کردن آن‌ها با هم و… صحبت کنیم. از این رو توصیه می‌شود به نکات گفته شده دقت کنید تا بتوانید بهترین بدلیجات را متناسب با سبک خود خریداری نمایید. شما می‌توانید هر مدل دلخواه از زیورآلات مورد نظر خود را از نوا استایل به عنوان بهترین سایت بدلیجات خریداری کنید.

سوالات متداول

برای خرید بدلیجات مردانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید بدلیجات مردانه اولین نکته ای که باید رعایت کرد توجه به جثه افراد است. اگر جثه شما بزرگ است از بدلیجات درشت استفاده کنید و برای جثه های کوچک بدلیجات ظریف گزینه مناسبی است. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری این موضوع را بررسی کنیم ابتدا به سراغ دستبند می رویم.

جنس بدلیجات مردانه عموما از چیست؟

امروزه در بازار بدلیجات مردانه مثل بدلیجات زنانه طرح ها و سبک های متنوعی را می توان پیدا کرد؛ اما عموما جنس بدلیجات مردانه از جنس استیل و تیتانیوم است. بدلیجات استیل باعث ارزان بودن و در دسترس تر بودن بدلیجات مردانه می شود؛ اما ثبات رنگ آن بستگی به کیفیت آبکاری آن دارد. پس قبل از خرید حتما از کیفیت آبکاری آن مطلع شوید.

چرا بدلیجات می‌خریم؟

پوشیدن جواهرات بسیار لذت‌بخش است و از گذشته‌ها به ما کمک کرده تا  در مراسم مختلف زیبایی‌های خود را دو چندان کنیم. اما استفاده از جواهرات و زیورآلات گران بها همیشه چاره‌ی کار نیست. خیلی وقت ها قیمت بالای جواهرات گران بها با جیب ما جور در نمی‌آید!
اینجاست که خرید بدلیجات با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از طلا پا به میدان می‌گذارند. مدل‌های متنوع بدلیجات این امکان را برای ما به وجود می‌آورد‌ تا با پرداخت مبلغی بسیار کم‌تر، زیورآلات زیبا و چشم‌نواز‌ی را در جعبه‌ی جواهرات خود داشته باشیم.

چگونه از بدلیجات مراقبت کنیم؟

اگر از جواهرات خود به‌خوبی مراقبت نکنیم رنگ آن‌ها کدر می‌شود. بدلیجات بیشتر در معرض کدر شدن و تغییر رنگ هستند. پس بهتر است راه‌کار‌های مراقبت از بدلیجات را بدانیم تا بتوانیم مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده ببریم.

منابع

rhinestonesu.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *