آموزشی

آموزش ساخت دستبند چرم، انواع دستبند چرمی

آموزش ساخت دستبند چرم

خلق یک اثر، تجربه و لذت بی‌نظیری به همراه دارد. مخصوصا زمانی که خودتان بتوانید آن اثر را در زندگی روزمره خود به کار ببرید. خلق کردن محدودیتی ندارد، چه ساخت زیورآلات باشد، چه طراحی و‌ نقاشی یا حتی نویسندگی، زمانی که برای یادگیری و‌ تمرین صرف می‌کنید، ارزشمندتر خواهد شد. محصولی که تولید می‌کنید لذت دوچندانی برای شما به همراه خواهد آورد. دستبند چرم یکی از اکسسوری‌های بسیار محبوب، شیک و کلاسیک است. سعی می‌کنیم آموزش ساخت دستبند چرم را در ادامه این مقاله به شما بیاموزیم.

در کنار آموزش ساخت دستبند چرم، اگر دوست داشته باشید زیورآلات آماده بخرید، می‌توانید از محصولات نوا استایل مانند دستبند نقره مردانه و زنانه یا انواع زیورآلات با طرح کارتیر که هم کیفیت بالایی دارند و تنوع محصولات آن‌ها در سطح خوبی قرار دارد، بازدید کنید.

آموزش ساخت دستبند چرم در انواع مختلف

آموزش ساخت دستبند چرم

یکی از لذت بخش‌ترین سرگرمی‌ها این است که بتوانید آنچه لازم دارید را خودتان با فراهم کردن ابزار و مواد لازم آن کار در خانه بسازید و نتیجه کار و تلاشتان را به‌طور ملموسی ببینید. حتی می‌توانید این سرگرمی را به مهارتی برای کسب درآمد تبدیل کنید. به‌طور مثال، حتی می‌توانید گردنبند نقره را نیز در خانه بسازید.

اما، برای یادگیری و آموزش ساخت دستبند چرم یا هر زیور دیگر، ابتدا تعیین کنید که از بین انواع دستبند‌های موجود در بازار به کدام یک بیشتر علاقه دارید تا بر این اساس بتوانید مواد اولیه و ابزار و اداوات لازم برای تهیه یک دستبند مردانه چرم یا مدل زنانه و دخترانه و پسرانه آن را فراهم کنید.

مواد لازم برای تهیه دستبند چرم

برای تهیه مواد لازم برای ساخت دستبند چرم، کافی است به خرازی‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید و مواد مورد نیاز خود که شامل موارد زیر است را تهیه کنید.
• چرم
• بند جیر یا چرمی
• نخ بافتنی
• انبر
• حلقه
• قلاب گیر
• مهره
• حلقه فلزی
• نوار چسب
• گیره مخصوص جواهرات

نحوه آموزش ساخت دستبند چرم با مهره

ساخت دستبند چرمی با مهره

در دستور آموزش ساخت دستبند چرمی با مهره، به این نکته دقت کنید که چون بند چرمی قطور است. باید مهره‌هایی را انتخاب کنید که حفره‌های بزرگی داشته باشند تا بند چرمی بتواند از آن‌ها عبور کند.

بند ضخیم چرمی که تهیه کرده بودید را می‌توانید با کمک قیچی به بندهای ظریف‌تری برش زده و برای تخمین اندازه دستبند، بندها را به دور مچتان بپیچید و به اندازه یک یا دو نوک انگشت تا مچ فاصله دهید. اندازه دستبند را که به درستی درآوردید، دو سر بند را با چسب به سطحی بچسبانید که تکان نخورد.

کمی از ابتدای دو بند را ببافید. سپس، دو سر هر دو بند را یکی بعد از دیگری از داخل مهره‌ها بگذرانید تا مهره‌ها کاملا یا تا هر اندازه که دوست دارید سطح بند را پر کند. انتهای کار را مانند تصویر گره بزنید. به این صورت دستبند چرمی مهره‌دار طرح‌دار شما آماده است.

دستبندهای چرمی مهره‌ای دستنبندهایی هستند که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اما، اگر به صورت تخصصی دوست دارید، دستبند چرم دخترانه یا پسرانه برای خود در خانه بسازید، بخش مربوط به آموزش ساخت دستبند چرمی دخترانه و پسرانه را مشاهده کنید.

آموزش ساخت دستبند چرمی ساده، دخترانه و پسرانه

دخترها و پسرها به خصوص در دوران کودکی تا شروع نوجوانی علاقه شدیدی به ایجاد گروه‌های دوستی به خصوص گروه دوستان صمیمی خود دارند و دوست دارند برای این دوستی نشانه‌ای داشته باشند. یکی از این نشانه‌ها می‌تواند مانند ایده ساخت ست دستبندهای چرمی شبیه به هم باشد. برای آموزش ساخت دستبند چرمی ساده به نشان دوستی اندازه بندها را مطابق با اندازه مچ دست دوستانتان تعیین کنید.

می‌توانید مدل‌های مختلفی را هنگام ساخت امتحان کنید. به‌طور مثال، چند بند یک رنگ را در امتداد هم به‌طور موازی قرار دهید. انتهای دو سر آن‌ها را با قفل ببندید و به هم متصل کنید. یک دستبند چند لایه روی هم خواهید ساخت.یا می‌توانید بندهای چرمی را به‌دور یک بند پلاستیکی ظریف و محکم بپیچید که جابجا نشود و شیرازه آن از هم نپاشد. سپس، انتهای آن‌ها را به کمک یک سوزن بدوزید تا محکم شود.

آموزش بافت دستبند چرمی گرد، چند رنگ چند بنده

آموزش ساخت دستبند چرمی

در اینجا آموزش بافت دستبند چرمی گرد به این صورت است که می‌توانید برای زیباتر شدن حالت دستبند از چندین بند چرمی رنگارنگ با رنگ‌های مورد علاقه خود تهیه کنید. یا می‌توانید تنها از یک رنگ چه رنگ چرم قهوه‌ای و چه رنگ‌های دیگر استفاده کنید.

ابتدا، سه بند چرمی مورد نظر را کنار هم قرار دهید و آن را به حالت زمانی که می‌خواهید موها را ببافید در بیاورید. انتهای این سه بند را با یک چسب، روی سطح محکم بچسبانید تا حرکت نکند و به شما اجازه بدهد این سه بند را به هم ببافید.

بنابر این نحوه آموزش بافت دستبند چرم به این صورت است که بند وسط ثابت، بند راست را روی بند وسط قرار دهید. سپس،بند چپ را روی این دو بتابانید. این روند را تا انتهای کار ادامه دهید. حال انتخای کار را با کمک انبر به هم محکم ببندید و گیره یا قفل را با کمک انبر به انتهای دو سر دستبند اضافه کنید. دستبندی که ساختید، آماده شده است و می‌توانید آن را در دورهمی‌های دوستانه یا مجالس دیگری بپوشید.

نحوه آموزش ساخت دستبند چرم، بافت یک بنده

در این حالت آموزش بافت دستبند چرمی مردانه یا زنانه فرقی ندارد، قرار است تنها با یک بند چرمی شذوع شود. از این نظر مردانه یا زنانه بودن آن فرقی ندارد، چون نوع دستبند چرمی بافت ساده تک جنسیتی است. مگر اینکه، با اضافه کردن آویزهایی به دستبند، کمی آن را به یک زیور زنانه نزدیک کنید.

در این روش آموزش ساخت دستبند چرمی، بند چرمی با پهنای بیشتری انتخاب کنید. روی بند و با کمک یک قیچی، سه خط موازی به گونه‌ای برش بزنید که یک انتهای بند بسته بماند. برای اینکه دستبند را ببافید، مثل روش قبل، از بافت ساده سه‌تایی یا هر روش دیگری که دوست دارید می‌توانید کمک بگیرید. سپس، قفل مورد نظر را به دو سر بند بافته شده متصل کنید. در این حالت دستبند شما آماده است.

آموزش ساخت دستبند چرم مردانه، دستبند کاف

آموزش دستبند چرمی

دستبندهای کاف پهن معمولا بیشتر مردانه هستند. برای عمل به دستورالعمل آموزش ساخت دستبند چرم مردانه کاف، یک خط کش تهیه کنید. بندها را به پهنای 2 اینچ یا معادل 5.08 سانتی‌متر برش بزنید. ارتفاع دستبند را طور در نظر بگیرید که متناسب با اندازه مچ، به علاوه یک اینچ بیشتر که معادل 2.58 سانتی متر باشد.

چرم برش خورده را روی چرم بزرگتری با چسب بچسبانید. قبل از اینکه چسب بزنید، به خوبی بند را صاف کنید تا چین و چروکی باقی نماند. سپس، آن دو را با چسب بچسبانید تا بافت صخیم‌تری به خود بگیرد. لبه‌های دو بند را در یک راستا برش بزنید تا یکدست و هم اندازه شود.به کمک یک نخ کتان موم دار و یک سوزن، لبه‌های دستبند را کوک بزنید. این کوک‌های رو کار جلوه زیباتری به دستبند شما می‌دهد. در انتها می‌توانید از یک قفل، سگک یا حتی بند برای بستن دستبند استفاده کنید.

دستبند چرم را به چه زیورآلات دیگری می‌توانید ست کنید؟

آموزش بافت دستبند چرم

یکی از فلزهایی که می‌تواند جلوه خاصی به دستبند چرمی دهد، فلز استیل است. دستبند کارتیر استیل ظریف یکی از اکسسوری‌هایی است که می‌توانید آن را به همراه یک دستبند ساده چرمی به دست کنید.دستبند کارتیر مردانه را می‌توانید در یک دست بپوشید. در دست دیگر، یک گردنبند کاف چرم که نحوه ساخت آن را در قسمت قبل اشاره کردیم، استفاده کنید. می‌توانید حتی برای شکیل‌تر شدن ظاهرتان، یک گردنبند کارتیر مردانه چرمی نیز اضافه کنید.

جمع‌بندی

تا اینجا آموزش ساخت دستبند چرمی مردانه در انواع مختلف از نحوه ساخت دستبند چرم مهره‌ای تا دستبند کاف و ساده و بافت را در بالا بررسی کردیم. خلق اثری که دوست دارید، بسیار دل‌انگیز است. می‌توانید حاصل دسترنج خود را برای روز تولد عزیرانتان یا هر آنکه به او علاقه دارید هدیه دهید.یا می‌توانید از محصولات زیبا، منحصربه‌فرد، با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب نوا استایل بهره ببرید. این محصولات شامل گردنبند نقره مردانه و زنانه تا انواع طرح‌های آویزدار و سنگ‌های زینتی استیل و نقره است.

صحبت از گردنبند به میان آمد، طرح کارتیر، یک طرح بسیار متداول این روزها است و محبوبیت بسیاری دارد. می‌توانید گردنبند کارتیر نقره یا استیل را نیز از این مجموعه تهیه کنید. آموزش ساخت دستبند چرم می‌تواند شامل ایده‌های بسیاری باشد. اما، تقریبا مواد اولیه برای ساخت همگی یکسان است. مگر اینکه بخواهید موارد افزورنی متنوعی مثل مهره یا آویز به آن اضافه کنید.

سوالات متداول

وسایل لازم برای آموزش ساخت دستبند چرمی چیست؟

وسایل لازم برای ساخت دستبند چرمی شامل چرم نازک و خط کش و مداد و کاتر میباشد.

تاریخچه‌ استفاده از چرم چیست؟

انسان در همان روزهای اولیه‌ی سکونتش روی کره زمین به کاربرد پوست حیوانات پی برد. استفاده از چرم جزو اولین دستاوردهای کاربردی بشر در طول تاریخ است. گذشتگان از این دستاورد جهت حفظ خود از پیشامد‌های محیطی و طبیعی استفاده می‌کردند.

تولید انواع پوست، چرم و تجارت‌های مربوط به آن در کدام دوره پر رونق بوده است؟

تولید انواع پوست، چرم و تجارت‌های مربوط به آن در دوره‌ی عباسی در سراسر قلمرو اسلامی پررونق بود. در این دوره از چرم برای مصارف مختلف بهره می‌گرفتند مثلا برای خود انسان جهت تولید پوستین، قبضه‌ی شمشیر، آستر کفش، لباس‌های زمستانی یا برای حیوانات جهت تولید افسار، رکاب، مشک و هم‌چنین تولید جلدهای چرمی برای حفظ و نگهداری کتاب‌ها برخی از مهمترین کاربردهای چرم در دوره‌ی عباسی است.

منبع:

www.upstyledaily.com

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *