آموزشی

سنگ ماه تولد و خواص و ویژگی آن

covers

سنگ ماه تولد یکی از اکسسوری‌هایی است که این روزها به‌طور گسترده‌ای در انواع زیورآلات مختلف به کار برده می‌شود. اما، درست 1400 سال قبل از میلاد مسیح، این آشوری‌ها بودند که به سنگ ماه تولد جان دادند و به آن معنا بخشیدند. بعدها، در عهد عتیق و جدید یافته‌هایی راجع به سنگ ماه تولد ثبت شد. تا جایی‌که، حتی کشیش‌ها هر 12 سنگ را در قالب زره‌ای کوچک روی سینه‌هایشان می‌پوشیدند.

شاید سوال پیش بیاید که نحوه ارتباط بین ماه تولد و سنگ‌ها را چه کسانی دریافتند؟ باید گفت که این ارتباط را ستاره شناسان به هم وصل کردند. هر ماه سنگ مخصوصی دارد و باور بر این است که هر سنگ خواص، انرژی و فوایدی را برای صاحب خود به همراه می‌آورد. برای خرید گردنبند مردانه یا هر محصول دیگر با آویز یا نگینی از سنگ ماه تولد می‌توانید به فروشگاه نوا استایل مراجعه کنید و از محصولات با کیفیت و متنوع این فروشگاه خرید کنید. برای آشنایی بیشتر با سنگ ماه تولد، خواص و ویژگی آن با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید... نمایش

سنگ ماه تولد از نظر اسلام

سنگ تولد از نظر اسلام

هر دین و آئینی باورهای مختلف و مواضع متفاوت یا گاهی یکسانی نسبت به یک سری از موضوعات مختلف دارد. توصیه به استفاده از سنگ‌هایی چون سنگ عقیق، فیروزه، یشم، زمرد، یاقوت، در نجف و بسیاری دیگر از سنگ‌ها در دین اسلام به دلیل خواص درمانی و غیر درمانی آن‌ها است. آراسته بودن یکی دیگر از توصیه‌های اکید دین اسلام است. همین دو فاکتور کنار هم می‌تواند ما را به سمت استفاده از زیورهایی هدایت کند که حاوی سنگ‌های مختلف است.

• حضرت فاطمه می‌فرمایند، هر کس انگشتر عقیق در دست کند، همیشه خیر و خوبی می‌بیند.
• اما صادق (ع) می‌فرمایند، « فیروزه حاجات را برآورده کرده و باعث تسهیل در کارها می‌شود». « کسی که انگشتر فیروزه در دست کند، فقیر نمی‌شود و بی‌پول نمی‌ماند.»
• امام رضا(ع) فرموده‌اند، «داشتن انگشتر زمرد موجب می‌شود فقر از بین رفته و فرد توانگر شود.» و توصیه دیگر این است که « انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانی را زایل می‌کند.»
• امام صادق (ع) فرمودند، «دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست کند: عقیق، فیروزه و یاقوت و حدید صینی و در نجف.»
• پیامبر اکرم فرمودند، « خداوند به من خطاب کرد: ای پیغمبر! من حیا می‌کنم از این که بنده‌ای در دستش انگشتر فیروزه باشد و دستش را به دعا بلند کند و من دعای او را مستجاب نکرده و دست خالی برگردم. »
• دعای شرف‌الشمس روی سنگ عقیق زرد نوشته می‌شود و این نشان از اهمیت این سنگ از منظر اسلام دارد.

آیا سنگ‌های‌ ماه تولد ویژگی‌های خاصی دارند؟

قبل از بررسی سنگ ماه تولد سعی می‌کنیم کمی از ویژگی ماه های تولد صحبت کنیم تا بهتر با خصوصیت اخلاقی هر ماه آشنا شوید که دانستن این موضوع، به خصوص هنگام خرید هدیه بسیار حیاتی است.
سپس، سنگ مرتبط با هر ماه، خواص و فواید آن‌ها را بررسی خواهیم کرد تا هنگام خرید گردنبند نقره زنانه با آویزی از سنگ ماه تولد یا هر اکسسوری دیگری بدانید که کدام سنگ مناسب شما است و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد.

سنگ ماه تولد فروردین، الماس

انگشتر ماه تولد

فروردینی‌ها عنصر آتش هستند و سیاره حاکم بر این ماه مریخ است. شاید به این دلیل است که بسیار اهل رقابت هستند و دوست دارند همیشه حرف اول را در هر زمینه بزنند. جسور و جاه طلب هستند و تا زمانی که برنده نشوند، از تلاش دست نمی‌کشند. سنگ ماه تولد فروردین الماس است.

الماس یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها هنگام خرید انگشتر زنانه به عنوان حلقه ازدواج است. این سنگ قیمتی جلوه و زیبایی کلاسیکی دارد و بسیار شفاف و درخشنده است. ازآنجایی‌که، بسیار سخت و با دوام است و زیبایی غیر قابل انکاری دارد، به عنوان نمادی برای عشق ابدی است. به همین دلیل، در حلقه‌های ازدواج به وفور استفاده می‌شود.

بیشترین الماسی که در دنیا استفاده می‌شود، الماس بی‌رنگ است. اما، الماس در رنگ‌های دیگر مانند طیف رنگین کمانی، قرمز کمیاب، آبی تیره و زرد گرم نیز دیده می‌شود.

خواص سنگ الماس را می‌توان اینگونه دسته‌بندی کرد. گفته می‌شود که سنگ الماس به افزایش اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند و به سبب انرژی بالایی که دارد، صلح و رفاه را به سمت شما روانه می‌کند. از نظر صنعت و پزشکی نیز، پودر الماس به این دلیل که خاصیت ضد چروک دارد، در کرم‌ها و سایر محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. در صنعت نیز به دلیل سخت بودن، عنوان سر مته برای برش زدن یا حفاری استفاده می‌شود.

سنگ ماه تولد اردی بهشت، زمرد

اردی بهشتی‌ها عنصر خاک هستند و به همین اندازه آرام رفتار می‌کنند و عاشق ریلکس کردن در شیک‌ترین مکان‌ها و ماساژهای لوکس و گران قیمت هستند. البته، کمی هم یکدنده و لجوج هستند. سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد است.

همیشه تا نام زمرد به میان می‌آید، رنگ سبز در ذهن تداعی می‌شود. این سنگ، یکی از جواهرات مورد علاقه کلئوپاترا بوده است و مظهر زایش، تولد دوباره، وفاداری و عشق بوده است. اما، امروزه کمی معنای متفاوت‌تری پیدا کرده است و آن خرد، رشد و صبر است. بسیاری از افراد باور دارند که این سنگ نیرویی فرازمینی دارد که بیماری‌ها را از بین می‌برد و اضطراب را کاهش می‌دهد. کلمبیا منشا مرغوب‌ترین زمردهای جهان است. البته، برزیل نیز معادن زمرد فراوانی دارد.

سنگ ماه تولد خرداد، مروارید و الکساندریت و Moonstone یا سنگ ماه

سنگ ماه تولد خرداد

مروارید مظهر صلح، نجابت و زیبایی است. متولدین خرداد، این سومین علامت از زودیاک، عنصر هوا یا باد هستند. خرداد ماهی‌ها خودجوش، بازیگوش و به طرز اعجاب‌آوری نامنظم هستند و در دنیایی از ناشناخته‌ها زندگی می‌کنند که گویا باید تمامی آن‌ها را کشف کنند. این عنصر باد عاشق موش و گربه بازی است. سنگ ماه خرداد مروارید و الکساندریت است.

می‌توان گفت، مروارید بهترین سنگ ماه تولد خرداد ماهی‌ها است. چرا که مروارید خواص بی‌شماری دارد و تنها جواهری است که در دل موجودی زنده یعنی نرم تنان آب‌های نمکی و آب‌های شیرین یافت می‌شوند. البته، مرواریدهای کشت شده و مصنوعی نیز در بازار موجود است. مروارید خرد، پاکی و صداقت را به همراه می‌آورد و باعث آرامش خاطر فردی می‌شود که آن را می‌پوشد.

علاوه بر خاصیت آرام بخش بودن، مروارید عشق به خود را در خردادی‌ها پرورش می‌دهد و به رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای و طلایی موجود است.

الکساندریت سنگ بسیار مفیدی برای بدن است. این سنگ به مشکلات هاضمه کمک می‌کند. به عملکرد طهال، بیضه‌ها و سیستم عصبی کمک شایانی می‌کند. گلبول‌های قرمز خون را تنظیم می‌کند و از خونریزی جلوگیری می‌کندو توصیه می‌شود که افرادی که دچار سرطان خون هستند، زیورآلاتی را تهیه کنند که حاوی نگینی از الکساندریت باشد.

خواص سنگ ماه (Moonstone) به این صورت است که قدرت تخیل شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا روال اصلی احساسات و عواطف خود را در مسیر درستی بیابید. این سنگ به فردی که آن را می‌پوشد کمک می‌کند تا بر اعصابش مسلط شود و عصبانیت را کنار بگذارد و تعادل را در زندگی حفظ کند. این سنگ انرژی از دست رفته را باز می‌گرداند و مانند یک مادر از شما محافظت می‌کند.

سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ

تیرماهی‌ها عنصر آب هستند و افرادی هستند که می‌توانند بین دنیای مادی و معنوی تعادل ایجاد کنند. تیرماهی‌ها بسیار شهودی هستند و توانایی‌های روحی و روانی آن‌ها در شرایط خاص و حساس خود را بروز می‌دهد. یعنی مدیریت خوبی در مدیریت سختی‌ها دارند. برای اینکه متولدین این ماه را بهتر بشناسید، به آن‌ها اعتماد کنید.

سنگ ماه تولد تیر یاقوت سرخ است و نماد عشق، قدرت، شور و اشتیاق است. یاقوت یکی از قدیمی‌ترین انواع جواهرات است که بسیار بادوام است و همیشه به رنگ قرمز یافت می‌شود. یاقوت انرژی بالایی دارد و باعث می‌شود اتفاق‌ها و انرژی‌های مثبت به سمت شما روانه شود. زمرد سلامت جسمانی و عاطفی و قدرت بدنی فرد را بهبود می‌بخشد و خشم را از فرد دور می‌کند.

سنگ ماه تولد مرداد، پریدوت و اسپینل

سنگ ماه تولد، پریدوت

در مورد مرداد ماهی‌ها اینطور گفته می‌شود که «فرش قرمز را پهن کنید تا مرداد ماهی‌ها عبور کنند.» مردادماهی‌ها بسیار احساساتی و گرم، وفادار و کمی دراماتیک هستند. این پنجمین ماه از چرخه زودیاک، عنصر آتش هستند و دوست دارند همه جا از آن‌ها صحبت شود.

سنگ ماه مرداد پریدوت و اسپینل است که نمایانگر موفقیت، صلح و عشق است. پردوتیت انرژی‌های منفی را از فردی که اکسسوری با این سنگ به تن می‌کند محافظت می‌کند. این سنگ با تناژ رنگی سبز و زرد است و استرش و خشم را از بین می‌برد. اسپینل نیز مظهر امید و بازسازی است.

آقایان متولد مرداد ماه می‌توانند با خرید دستبند مردانه با سنگی از پریدوت سبز انرژی‌های منفی را از خود دور کنند و خشم و اضطراب را در درون خود به حداقل برسانند.

سنگ ماه تولد شهریور، یاقوت کبود

یاقوت کبود مظهر خرد و فروتنی است. شهریورماهی‌ها بسیار منطقی، عملگرا و در زندگی افراد منظمی هستند. شهریوری‌ها از عناصر خاک هستند و توسط الهه گندم و کشاورزی، رزق و روزی هدایت می‌شوند و به شدت افراد کمال گرایی هستند.

سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود است و نماد پاکی و خرد است و جواری است که پادشاهان و کشیشان علاقه بسیار زیادی به آن دارند. یاقوت کبود درمانگری طبیعی است و به رنگ آبی تیره یافت می‌شود. گفته می‌شود یاقوت کبود شما را از چشم بد و صدمات جسمانی محافظت می‌کند و خواص درمانی دارد. یاقوت کبود معروف، یاقوت راکفلر است که 62.02 قیراط وزن دارد که در میانمار کشف شده است.

سنگ ماه تولد مهر، سنگ عقیق

سنگ عقیق

عقیق سنگی است که انواع مختلفی دارد و بسیار در اسلام توصیه شده است. متولدین مهر افرادی هستند که از عنصر هوا تشکیل شده‌اند. مهرماهی‌ها با انرژی برابری، هارمونی و عدالت پا به این جهان می‌گذارند و دائما در حال برقراری تعادل هستند و تمرکز بالایی نشان می‌دهند. افراد متولد مهر سعی می‌کنند در زندگی شخصی، کاری و عاطفی خود همیشه به دنبال ایجاد تعادل باشند.

سنگ ماه تولد مهر سنگ عقیق است. عقیق نماد وفاداری و اعتمادبه‌نفس است و به معنای جواهر گرانبها است. عقیق سنگی است که فرد را در برابر همه چیز محافظت می‌کند و حسی نامرئی به او در برابر انرژی‌های بد می‌دهد.

با خرید گردنبند مردانه با آویزی از سنگ عقیق، بینایی شما محافظت می‌شود و انرژی‌های بد و سنگین را از شما دور می‌کند و بخت و انرژی خوب را به سمت شما روانه می‌کند.

سنگ ماه تولد آبان، توپاز و سیترین

سیترین سنگی است که طیف رنگی زرد، قرمز-نارنجی است و به صورت کوارتز کریستالی است. متولدین ماه آبان زیرک و رمزآلود هستند. متولدین آبان با عنصر آب به این دنیا می‌آیند و از عشق به عنوان سوخت برای بقا و ادامه زندگی خود استفاده می‌کنند. متولدین آبان بسیار هوشیار هستند و با خردی که دارند بین دنیای مادی و جهان و حقایق غیر قابل دیدن با قدرت خود را پرورش می‌دهند.

سنگ ماه تولد آبان سیترین و توپاز است و نمایانگر خرد، شجاعت و صمیمیت است. سیترین در دسته آمیتیست قرار می‌گیرد و بخش از خانواده کوارتز است. اگر فردی هستید که از بی‌خوابی رنج می‌برید یا دائما با دل درد دست و پنجه نرم می‌کنید یا فرد مضطربی هستید، بهتر است از زیورآلات حاوی سیترین استفاده کنید تا این مشکلات را در شما بهبود ببخشد و شما را آرام کند.

سنگ توپاز سنگ بسیار هوشمندی است. به‌طوری‌که، انرژی لازم را دقیقا به ناحیه درد ارسال می‌کند. این سنگ در درمان بیماری کبدی بسیار موثر است و به همین دلیل، بیماری‌های پوستی مرتبط با نارسایی کبدی را نیز بهبود می‌بخشد. این سنگ تاثیر بسیار زیادی بر کم اشتهایی یا پر اشتهایی عصبی دارد. اگر سردردهای میگرنی دارید که منشا عصبی دارد، می‌توانید از سنگ توپاز برای بهبود سردرد خود استفاده کنید. اگر به دردهای ستون فقرات دچار هستید، می‌توانید از سنگ توپاز در اکسسوری‌های مختلف استفاده کنید.

سنگ ماه تولد آذر، توپاز آبی، تانزانیت و و فیروزه

سنگ توپاز آبی

بیشتر سنگ‌های توپاز هنگامی که از دل زمین به بیرون رسوخ می‌کنند، بی‌رنگ هستند یا اینکه به صورت آبی بسیار کمرنگ دیده می‌شوند. این سنگ هنگامی که در آزمایشگاه تحت تاثیر تشعشع و گرما قرار می‌گیرد به رنگ آبی سبز در می‌آید.

متولدین آذر ماه عنصر آتش هستند و در دسته افرادی قرار می‌گیرند که همیشه به دنبال علم اندوزی هستند و تشنه دانش! این افراد به دنبال ماجراجویی هستند و دوست دارند از این سرزمین به سرزمین دیگر کوچ کنند و بیاموزند.

سنگ ماه تولد آذر توپاز آبی، تانزانیت و فیروزه است و نماد عشق، شادی و بخت و موفقیت است. توپاز سنگی بسیار زیبا و گران قیمت است و در طول زمان، سنگ توپاز یادآور ثروت است و توانایی جذب بالایی دارد. سنگ توپاز آبی برای درمان التهاب گو توصیه می‌شود و برای رفع گرفتگی صدا موثر است. به همین دلیل، به خواننده‌ها توصیه می‌شود تا از انرژی سنگ توپاز آبی بیشتر استفاده کنند. این سنگ، هم‌چنین، اخلاق و حالت روحی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سردرد را رفع می‌کند و افسردگی را درمان می‌کند. توپاز آبی چاکرای پنجم و ششم را تنظیم می‌کند.

فیروزه نیز خاصیت درمانی دارد و سنگ بسیار زیبایی است. مرغوبترین نوع فیروزه در نیشابور یافت می‌شود. آذر سه سنگ مخصوص دارد که همگی از ایجاد بیماری جلوگیری می‌کنند و هر سه آن‌ها با هم انرژی بسیار بالایی دارند و قدرت خاصی دارند که از شما در برابر هر نوع آسیبی جلوگیری می‌کنند.

سنگ ماه تولد دی، گارنت

گارنت زیبا مانند دانه‌های انار قرمز و دل‌انگیز است. دی ماهی‌ها در عین صبور بودن، پشتکار داشتن و وقف کردن خود، پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری و با اقتدار تمام طی می‌کنند. متولدین این ماه نیز تعادل خوبی بین دنیای مادی و احساسی خود برقرار می‌کنند. سنگ ماه تولد دی ماهی‌ها گارنت است.

گارنت انرژی محافظتی بالایی دارد و توصیه می‌شود که دی ماهی‌ها هنگام سفر حتما این سنگ را همراه خود داشته باشند. گارنت همچون دانه‌های انار زنده و قرمز رنگ است و به همین دلیل این نام را از آن خود کرده است. گارنت نمایانگر ایمان، شجاعت و عشق است و اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود انرژی شما افزایش پیدا کند و مورد تشویق و دیده شدن قرار بگیرید.

سنگ ماه تولد بهمن، آمیتیست و کهربا

سنگ ماه تولد

آمیتیست کوارتز کریستالی است که طیف رنگی آن از یاسی بسیار کمرنگ شروع می‌شود و تا بنفش مایل به قرمز تیره دسته‌بندی می‌شود. این سنگ، سختی به میزان 7 دارد و به این معنی است که در برابر خراشیدگی مقاوم است و در صورت استفاده در انگشتر یا زیورآلات پر استفاده دیگر، زیبایی‌اش را از دست نمی‌دهد.

بهمن ماهی‌ها افرادی با عنصر هوا هستند. بسیار خلاق، عاشق ترقی و پیشرفت با روحیه شجاع و انقلابی هستند. بهمن ماهی‌ها یکی از نوع دوست‌ترین عناصر در بین دوازده ماه سال هستند و همیشه دوست دارند، جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند.

سنگ ماه تولد بهمن آمیتیست و کهربا است. این دو سنگ نماد خوشبختی و سلامتی هستند و به دلیل رنگبندی که آمیتیست دارد، در دسته جواهرهای با پرستیژ بالا محسوب می‌شود. آمیتیست سنگی است که درمانگر است و شفافیت ذهنی را به همراه می‌آورد.

خواص سنگ آمیتیست به این صورت است که باعث هوشیاری ذهنی فرد می‌شود و هر نوع انرژی منفی را از فرد دور نگه می‌دارد. برای نوجوانان در آستانه بلوغ بسیار کاربردی است و استرس ناشی از این دوران را در آن‌ها تعدیل می‌کند و دردهای موضعی را تسکین می‌دهد. سنگ آمیتیست به دلیل انرژی که ساطع می‌کند، هر نوع احساس منفی مانند افسردگی، غم، خشم، نگرانی و اضطراب را از بین می‌برد و شرایط متعادل و آرامی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سنگ ماه تولد اسفند، آکوامارین

اسفند آخرین ماه از 12 ماه سال است. آکوامارین، سنگ ماه اسفند طیف رنگی بین آبی تا آبی –سبز دارد و با آن می‌توان جواهرهای بسیار زیبایی تولید کرد. اسفندماهی‌ها حساس‌ترین، شهودی‌ترین و همدل‌ترین ماه در بین دوازده ماه سال هستند. به عنوان آخرین ماه سال، گویا اسفندی‌ها لذت و درد را ارج می‌نهند و زندگی را با تمام پستی و بلندی‌ها، ترس و امیدها می‌پذیرند و به پیش می‌روند. سنگ ماه تولد اسفند آکوامارین است که نماد شادی و درک بالا است.

از خواص سنگ آکوامارین می‌توان به شادی بخش بودن و افزایش هوش و ذکاوت در فرد اشاره کرد. آکوامارین برای درمان دردهایی که در ناحیه شکم، قلب و کبد وجود دارد مناسب است. این سنگ نماد امید، شجاعت و خلاقیت است و معنای عمیقی دارد. این سنگ زیبا و دلربا عشق، سلامتی و شادی را در فرد تقویت می‌کند و معمولا به رنگ آبی روشن است.

نکته پایانی از سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

هر ماه علاوه بر سنگ‌هایی که نام بردیم، تعداد سنگ مخصوص دیگری دارد که هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های خاصی دارند. اینجا سعی کردیم، اصلی ترین سنگ های ماه تولد را بررسی کنیم. به‌طور مثال، یشم سنگی است که در بین سنگ ماه تولد مهرماهی‌ها و بهمن ماهی‌ها مشترک است. یشم سبز به عنوان سنگی عرفانی شناخته می‌شود که برای صاحبش بخت و شانس خوب به همراه می‌آورد.

خواص سنگ یشم سبز به این صورت است برای درمان بیماری‌های کلیوی توصیه می‌شود که فرد بیمار آن را به صورت انگشتر یا آویز گردنبند استفاده کند. این سنگ به عنوان سنگ خرد است و ذهن شما را برای یک سو شدن و تصمیم درست گرفتن هدایت می‌کند و درواقع مانند یک عدسی تمامی افکار شما را روی یک هدف مشخص متمرکز می‌کند.

گفته می‌شود بر طبق این ادعا، اگر سنگ یشم سبز را زیر نازبالش خود قرار دهید، حافظه را تقویت می‌کند. از کاربردهای دیگر این سنگ می‌توا به تنظیم سوخت و ساز بدن اشاره کرد. سنگ یشم سبز چاکرای قلب را بهبود می‌بخشد و برای افرادی که در این چاکرا دچار اختلال هستند مناسب است.

جمع‌بندی

سنگ ماه تولد روی افراد مختلف ممکن است تاثیر مختلفی داشته باشد. هر کس متناسب با میزان انرژی که دارد، می‌تواند با جریان انرژی سنگ هم مسیر شود و از خواص درمانی، عاطفی و احساسی آن استفاده کند. اما، به صورت کلی، همگی در بعضی صفات یکسان هستند که در بالا درباره آن‌ها صحبت شده است.

اصلی ترین سنگ های ماه تولد، سنگ‌هایی هستند که انرژی آن‌ها با انرژی فردی که قرار است آن‌ها را بپوشد همراستا است. اما، این به این معنا نیست که اگر شما به‌طور مثال، متولد فرودین باشید نمی‌توانید از سنگ آکوامارین که مخصوص اسفندماهی‌ها است استفاده کنید.

برعکس، البته که می‌توانید استفاده کنید. اما، سنگ مخصوص هر ماه آن انرژی و تاثیر لازم را تنها روی فرد متولد همان ماه می‌گذارد. یا بهتر بگوییم که تاثیر حداکثری را روی فردی که متولد همان ماه است می‌گذارد.

چگونه از سنگ ماه تولد در استایلمان استفاده کنیم؟

سنگ ماه تولد را می توانید با توجه به سلایق شخصی و خواص آن سنگ در استایلتان بگنجانید. اما، سعی می کنیم در ادامه کمی در این مور توضیحات بیشتری ارائه دهیم تا به شما در انتخاب مناسب و بهینه کمک بیشتری کند.

زیورآلات

یکی از متداول ترین کاربردهای سنگ ماه تولد در ساخت زیورآلاتی مانند انگشتر، گردنبند، دستیند و گوشواره است. می توانید زیوری از سنگ ماه تولد خودتان را از میان انواع زیورآلات نام برده انتخاب کرده و روزانه آن را بپوشید.

پوشاک

اگر به فشن علاقه بسیار زیادی دارید یا پوشاک برای شما اهمیت بیشتری از زیورآلات دارد، می توانید از رنگ سنگ ماه تولدتان در لباسی که قرار است به تن کنید استفاده کنید. به طور مثال، اگر سنگ ماه تولدتان زمرد است، می توانید لباسی با طیف رنگی سبز بپوشید. یا می توانید روی بخشی از لباس سنگ ها را به نشانه تزیین لباس بدوزید. درست مثل مروارید دوزی های روی پیراهن های مجلسی یا هر لباس دیگری!

اکسسوری

یکی دیگر از جاهایی که می توانید از سنگ ماه تولد در آن استفاده کنید، اکسسوری ها هستند. اکسسوری چون گل سر، گل سینه، روسری، دستمال گردن المان های مناسبی برای نصب سنگ ماه تولد هستند. این المان ها مانند گل سر یا گل سینه که با سنگ ماه تولد شما همراه شده باشد، ظرافت و زیبایی بسیار خاصی به کلیت استایل شما می بخشد.

دکوراسیون خانه

گاهی از اینکه سنگ ماه تولدتان را در استایلتان استفاده کنید حس خوبی ندارید. در عین حال، به انرژی آن باور دارید، می توانید آن را در اجزایی که در دکوراسیون خانه استفاده می کنید بگنجانید. یا حتی می توانید از رنگ سنگ ماه تولدتان در وسایل خانه استفاده کنید. به طور مثال، استفاده از فرش، قالیچه، پرده یا بالشت هایی به رنگ سنگ ماه تولدتان می تواند کمی حس و حال و رنگ به چیدمان خانه شما اضافه کند.

در نهایت، به این نکته توجه کنید که هیچ وقت قانون خاصی برای استفاده از سنگ ماه تولد در استایل شخصی شما وجود ندارد. در واقع، همه چیز بیشتر دلی و مطابق با سلیقه شخصی شما می تواند باشد. نکته اصلی، لذت بردن از موقعیت و پوشش شما است تا بتواند استایل شخصی شما را همچون یک برند شخصی به دیگران نشان دهد. یعنی داشتن خلاقیت در ست کردن یا کاملا متفاوت پوشیدن است.

سوالات متداول

1.سنگ ماه تولد از نظر اسلام چه تاثیری دارد؟

از نظر اسلام و طبق روایاتیبرخی از سنگ ها انرژی خاصی دارند و بهتر است آن را همواره و متناسب با نیازی که دارید به صورت نگین انگشتر یا آویز گردنبند استفاده کنید. از نظر اسلام، سنگ فیروزه، عقیق، زمرد، یاقوت، در نجف و بسیاری از سنگ های دیگر خاصیت درمانی دارند. یعنی از نظر جسمانی و روحی انسان را درمان می کنند.

2.خواص سنگ ماه چیست؟

سنگ ماه یکی از انواع سنگ های معدنی فلدسپات است که به خاطر ظاهر درخشان و رنگین کمانی آن شناخته می شود. سنگ ماه  Moonstone علاوه بر خواص فیزیکی دارای خواص متافیزیکی نیز هست. این سنگ انرژی آرامش بخشی از خود ساطع می کند. یعنی این سنگ استرس و تنش ها را کاهش می دهد. انرژی زنانه ای دارد و هورمون ها و سیستم تولید مثل در زن ها را بهبود می بخشد. این سنگ انرژی های منفی را از شما دور می کند و گفته می شود که بهتر است این سنگ را به هر صورتی در سفرها با خود به همراه داشته باشید. سنگ ماه تعادل را در زندگی احساسی و فیزیکی شما ایجاد می کند.

3.سنگ ماه تولد بهمن چیست؟

در گذشته باور یونانیان بر این بود که سنگ آمیتیست ماه تولد بهمن را یادآوری می کند. باور یونانی ها بر این بود که این سنگ می تواند در جنگ و امور تجاری فرد را هوشیار و سریع کند. اما، این سنگ تنها سنگ ماه تولد بهمن نیست. گارنت نیز سنگ دیگر ماه بهمن است که به بهبود زخم و خون رسانی کمک می کند و نمادی از عشق، محبت و دوستی است.

4.سنگهای ماه مرداد چیست؟

ماه مرداد هم مانند سایر ماه ای سال، سنگ های مخصوصی دارد که بیش از یکی است. مهم ترین سنگ ماه تولد مرداد، سنگ زبرجد است. این سنگ قیمتی و نیمه قیمتی محسوب می شود و به متولدین مرداد جذابیت خاصی می بخشد. سنگ الماس، سنگ دیگر ماه مرداد است که علاوه بر زیبایی و زینت بخشی زیورآلات لوکس، امرژی های منفی را از بین می برد و باعث افزایش شجاعت در فرد می شود.

5.خواص سنگ ماه تولد چیست؟

هر ماه سنگ مخصوص به خود دارد و هر سنگ ویژگی ها، انرژی و خواص درمانی مخصوصی دارد که می تواند تاثیر مثبتی روی فرد متولد آن ماه بگذارد. انرژی سنگ ها با روحیات فردی که در آن ماه متولد شده اند همخوانی دارد و به همین دلیل باعث تقویت بسیاری از ویژگی ها در او می شود. به طور مثال الماس، سنگ ماه تولد فروردین است. این سنگ به افزایش شجاعت در متولدین این ماه اضافه می کند. به همین روال بقیه سنگ ها تاثیر متفاوتی روی متولدین ماه خود دارند.

منبع:

/www.gemsociety.org

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *