آموزشی

انواع گردنبند نقره جواهری

انواع-گردنبندهای-جواهری

بارها و بارها در مقالات مختلف به نقش و اهمیت اکسسوری در استایل اشاره کردیم و تا حد ممکن به معرفی آن‌ها پرداختیم. دنیای اکسسوری‌ها همانند یک ساحل بی انتهاست و هر بخشی از آن چشم ما را به دنیای جدیدی باز می‌کند. اما امروز قصد داریم تا درباره موضوعی که تا به حال به آن اشاره نکردیم، یعنی گردنبند نقره جواهری با شما صحبت کنیم.

گردنبندها از دسته اکسسوری‌های محبوب در میان خانم‌ها و آقایان به شمار می‌آیند. آن‌ها بر یک چشم به هم زدن می‌توانند استایل شما را از این رو به آن رو کنند. به جرات می‌توان گفت که اکسسوری‌ها به خصوص گردنبند نقره جواهری یکی از چشم نوازترین مدل‌ها برای استفاده است. آیا روش صحیح استفاده از آن را می‌دانید؟ ما در این مقاله نحوه استفاده دقیق و به جا از آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

نکاتی که باید در هنگام خرید گردنبند نقره جواهری بدانید

اگر به برنامه‌های فشن و مزون‌ها و به اصطلاح ران وِی‌های (Runway) برندهای مطرح دنیا نگاهی بیندازید، متوجه جزئیاتی می‌شوید که طراحان و استایلیست‌ها اهمیت زیادی برای آن‌ها قائل‌اند. می‌دانید که رعایت این جزئیات به ظاهر کوچک، چه شگفتی‌ها را رغم می‌زند؟ و توجه نکردن به هر کدام از آن‌ها می‌تواند استایل شما را به راحتی خراب کند. شما هنگام خرید یک گردنبند نقره جواهری باید نکاتی را در نظر بگیرید که ما در ادامه به شما خواهیم گفت.

جنس کیفیت گردنبند نقره

اکسسوری‌ها از جمله کالاهایی هستند که طول عمر بالایی دارند. اما به شرط آنکه از جنس خوبی ساخته شده باشند. در هنگام خرید گردنبند نقره جواهری حتما به اصل بودن آن توجه کنید. ما در مقاله هفت روش نگهداری از گردنبند نقره نگین‌دار راه‌های شناسایی نقره اصل از تقلبی را توضیح دادیم. اما برای اطمینان بیشتر به شما توصیه می‌کنیم تا کالاهایی همچون طلا، نقره و استیل را از گالری‌های معتبر خریداری نمایید. ما در نوا گالری بهترین و مرغوب‌ترین نوع نقره را برای ساخت اکسسوری به کار می‌بریم.

اندازه گردنبند نقره جواهری

طبیعی است که برای خرید هر اکسسوری باید به اندازه آن دقت کنید. گردنبند نقره جواهری هم از این قاعده مستثنی نیست. حتی می‌توان ادعا کرد که انتخاب گردنبند، قاعده و قانون به خصوصی دارد. برای تعیین اندازه مناسب گردنبند، بهترین و راحت‌ترین روش، پوشیدن آن است. در این حالت شما به راحتی میزان بلندی و کوتاهی گردنبند را می‌سنجید.

اما آیا تنها نکته مهم اندازه گردنبند است؟ باید بگوییم خیر. در هنگام استفاده از گردنبند نقره جواهری باید به نوع یقه لباس نیز دقت داشته باشید. زیرا در صورت نادیده گرفتن این مورد، نه تنها ظاهر شما زیباتر و شیک‌تر نمی‌شود، بلکه به هم ریخته و بد فرم به نظر می‌رسد. برای مثال مناسب‌ترین نوع یقه برای گردنبندهایی که سایز کوتاه، مانند گردنبند نقره رعد نگین کوب شده، دارند، لباس‌هایی با نوع یقه دکلته است. در مقاله اهمیت استفاده از گردنبند نقره آویزدار در استایل در مورد انواع یقه‌ها به طور کامل توضیح داده شده است.

اهمیت قفل گردنبند

یکی از مواردی که شاید زیاد به آن توجه نمی‌شود، استحکام قفل گردنبند و یا قفل هر نوع دیگری از اکسسوری‌ها‌ست. ما در مقاله‌ای با عنوان انواع مدل‌های گردنبند با قفل تی  طور کامل درباره اهمیت این قطعه کوچک صحبت کرده‌ایم. امروزه قفل‌ها با شکل ظاهری متفاوت و اندازه‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. اما نکته اصلی استحکام قفل و محافظت از گردنبند نقره جواهری است. زیرا اگر در ساخت اکسسوری از قفل محکم و بادوام استفاده نشود، احتمال باز شدن و افتادن آن وجود دارد. پس در خرید گردنبند، دستبند و پابند به نوع و استحکام قفل دقت کنید.

شکل ظاهری اکسسوری

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، دنیای اکسسوری‌ها مملو از رنگ و طرح متفاوت می‌باشد. خوشبختانه طراحان در این زمینه به قدری خوش ذوق و هنرمند هستند که دست شما را برای انتخاب هر نوع اکسسوری با هر سلیقه‌ای باز گذاشتند. برای مثال در برخی از مدل‌های گردنبند نقره جواهری از سنگ‌های قیمتی استفاده شده که به زیبایی کار می‌افزاید. همچنین با استفاده از مروارید یا سنگ در انواع گردنبند و دستبند به جذاب‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کنند.

نگهداری از گردنبند نقره جواهری

نقره، این فلز سفید، زیبا، خیره کننده و پر طرفدار نیاز به مراقبت و نگهداری اصولی دارد. در کنار تمامی تعاریفی که از نقره شد، باید احتمال تیره و کدر شدن آن را در نظر گرفت. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می‌شود تا هنگام شنا در استخر، استحمام و استفاده از مواد شوینده، زیورآلات نقره را خود را در بیاورید.

بهتر است تا زیورآلات، به خصوص گردنبند نقره جواهری را در یک جعبه نگهداری کنید. از انباشته کردن آن‌ها در یک مکان خودداری نمایید، زیرا این کار باعث افتادن خط و خش و آسیب زیورآلات می‌شود، که همین کار دلیلی برای کدر شدن آن‌هاست. اگر مایل هستید که بیشتر در مورد مسئله کدر شدن فلز نقره بدانید، مقاله آیا انگشتر نقره کارتیه سیاه می‌شود را مطالعه فرمایید.

انواع گردنبند نقره جواهری

به طور کلی جواهر به سنگ‌ها، نگین‌ها، کریستال‌ها، طرح و نقش‌ها و. . . گفته می‌شود که در زیورآلات به کار می‌رود. این مدل از گردنبند زنانه نیز، طرح جواهری می‌باشد. به این مفهوم که در آن‌ها از نگین، کریستال، سنگ‌های قیمتی، طرح‌ها و نقش‌ها و . . . استفاده شده است که به همین علت، ظاهری خاص و منحصر به فردی را دارا می‎باشند. در میان آن‌ها گردنبندهایی که در آن‌ها از سنگ‌های زینتی خاص استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارند و هر کدام از این سنگ‌ها خواص خود را دارا می‌باشند که در ادامه به انواع آن‌ها اشاره می‌کنیم. با این حال اگر مایل می‌باشید سایر طرح‌ها را مشاهده نمایید به صفحه‌ی گردنبند نقره مراجعه نمایید.

  • گردنبند نقره با نگین یاقوت: این سنگ قرمز علاوه بر زیبایی، خاصیت درمانی نیز دارد. با استفاده از این سنگ، ناراحتی معده و سموم بدن را از شما دور می‌کند.
  • گردنبند نقره با نگین یشم: رنگ این نگین سبز می‌باشد و در کشورهای آسیای شرقی نوعی سنگ مقدس به شمار می‌آید. این سنگ زیبا برای تقویت معده و بیماری‌های ریه بسیار مفید است.
  • گردنبند نقره با نگین فیروزه: همه می‌دانیم که فیروزه نیشابور از مرغوب‌ترین فیروزه‌ها در ایران می‌باشد. این سنگ سبز و آبی برای قلب و بیماری‌های چشم مؤثر است.
  • گردنبند نقره با نگین مروارید: مروارید در رنگ‌های سفید، خاکستری و یا سیاه تولید می‌شود. این سنگ برای پوست و بیماری‌های روحی بسیار مناسب است.
  • گردنبند نقره با عقیق: این سنگ مات در رنگ‌های قرمز، سبز، خاکستری و سفید موجود است. عقیق‌ها می‌توانند هر نوع خون ریزی را بند بیاورند و زخم‌ها را درمان می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با نکات مهم در خرید گردنبند نقره و انواع آن آشنا کنیم. شما با رعایت این نکات نه تنها یک گردنبند با کیفیت مناسب خریداری می‌کنید بلکه با نگهداری اصولی و مناسب، به طول عمر آن‌ها می‌افزایید. ما در نوا گالری با طراحی زیباترین و خاص‌ترین زیورآلات نقره این امکان را برای شما فراهم کردیم تا شما اکسسوری طبق مد روز دنیا را با بهترین متریال و مرغوب‌ترین آبکاری خریداری نمایید.

لطفا این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهی در مورد “انواع گردنبند نقره جواهری

  1. طناز گفت:

    خیلی مفید و عالی

    1. مدیر سایت گفت:

      تشکر❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *