آموزشی

آیا انگشتر نقره کارتیه سیاه می ‌شود؟

انگشتر-نقره-کارتیر-سیاه-شده

 

هیچ اهمیتی ندارد که مرد هستید یا زن، زیرا در هر صورت جذابیت اکسسوری‌‌هایی نظیر انگشتر نقره کارتیه شما را به سمت خود جذب می‌کند. درواقع درخشندگی و زیبایی این دسته از فلزات آنقدر زیاد است که همچون وسوسه‌ای دوست‌داشتنی به جان شما افتاده و باعث می‌شود با خرید آن؛ انگشتری زیبا را در کلکسیون زیورآلات مردانه و زنانه خود ببینید. تاکنون به خرید انگشتر نقره فکر کرده‌اید؟ از آن جهت به خرید انگشتر نقره اشاره کردیم؛ زیرا این روزها انگشتر جزء پرطرفدارترینِ زیورآلات به حساب می‌آید و افراد از هر قشری و در هر سنی، فارغ از جنسیت، به سمت آن کشیده می‌شوند. انگشترها انواع در طرح‌ها و مدل‌ها و در انواع سایزها ساخته می‌شوند. اگر سایز انگشت خود را نمی‌دانید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله چگونه سایز انگشتر مناسب خود را پیدا کنیم؟ را مطالعه فرمایید.

با این حال اما هستند کسانی که همچنان بر این عقیده‌اند؛ زیورآلات از جنس نقره پس از مدتی سیاه می‌شوند! آیا واقعا اینچنین است؟ اجازه دهید یکبار برای همیشه این مسئله را حل کرده و به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بفهمید؛ نقره سیاه می‌شود یا نه!

 

آیا نقره سیاه می‌شود؟

این مسئله را به خاطر داشته باشید که نقره اگر اصل باشد، به مرور زمان سیاه می‌شود. یعنی اگر زیورآلاتی دارید که جنس آن نقره بوده اما سیاه نشده، می‌توان گفت که نقره اصل نبوده. البته در برخی زیورآلات روی نقره آبکاری با فلز رودیوم انجام می‌شود و به اصطلاح که لایه از روکش رودیوم روی نقره کشیده می‌شود که این امر موجب دیرتر واکنش دادن نقره و دیرتر سیاه شدن آن می‌شود اما به یاد داشته باشید که هیچ چیز همیشگی نیست. نقره با روکش رودیوم هم حتی به مرور زمان سیاه می‌شود.

اما اصلا آیا این سیاهی موضوع نگران کننده ایست؟ اصلا اینطور نیست، چون شما می‌توانید با یک سری روش ساده، دوباره زیورآلات نقره خود را مثل روز اولش سفید کنید و به آن جلا بدهید. مثلا یکی از ساده‌ترین روش‌ها کشیدن انگشتر نقره کارتیه روی شلوار جین هستش؛ به همین سادگی، هر قسمتی از انگشتر کارتیر نقره که تیره شده را روی شلوار لی خود بسابانید تا بعد از چند لحظه دوباره مثل روز اول سفید و براق باشد.

دلیلی که باعث سیاه شدن زیورآلات نقره مانند انگشتر نقره کارتیه می‌شود، وجود مس در آنهاست. مس موجود در نقره با نمک و گوگرد معلق در هوا ترکیب شده و تیرگی جواهرات نقره را رقم می‌زنند. شاید این سوال برای شما بوجود بیاد که خب چرا اصلا نقره را با این فلزات ترکیب می‌کنیم که باعث پیش آمدن این مشکلات شود؟ دلیل استفاده از ترکیب چند فلز این است که فلز نقره با خلوص 100 درصد مقداری نرم می‌باشد و استحکام لازم برای ساخت زیورآلات را ندارد. به همین منظور آن را تبدیل به آلیاژ کرده تا بتوان در ساخت زیورآلات و جواهرات استفاده کرد. نکته جالب اینجاست؛ اگر این نقره در ترکیب با مواد شیمیایی بکار رفته در لوازم آرایشی و بهداشتی، رنگ مو و… قرار گیرد؛ در مدت زمان کوتاهتری سیاه می‌شود. حتی گاهی مواقع عرق بدن نیز می‌تواند عاملی بر سیاه شدن نقره‌ها باشد.

 

می‌توان از سیاه شدن انگشتر نقره کارتیه جلوگیری کرد؟

خب باید بدانید؛ هیچ راهی برای جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره کارتیه شما وجود ندارد. نقره می‌تواند با هرچیزی که در زندگی روزمره از آنها استفاده می‌کنید؛ واکنش نشان دهد. حتی آب حاوی کلر نیز می‌تواند به مرور زمان منجر به کدر شدن نقره شود. برخی از اسپری‌های مو و حتی پارچه‌های پشمی که به تن میکنید هم می‌تواند انگشتر نقره کارتیه شما را تیره کند.

با این تفاسیر؛ اگر در محیط کار شما بیش از حد ممکن از مواد شیمیایی استفاده می‌شود، این احتمال وجود دارد که انگشتر کارتیر نقره در مدت زمان کوتاهتری تیره شود. پس تا حد امکان، استفاده از آنها را به زمان دیگری موکول کنید.

اگر بتوانید بپذیرید که سیاه شدن انگشتر نقره کارتیه یک فرآیند طبیعی بوده و اگر این اتفاق نیافتد یعنی اصلا انگشتر کارتیر نقره شما از جنس نقره نبوده است؛ مطمئنا راحت‌تر به استفاده از آن خواهید پرداخت و از آن لذت می‌برید. بیایید راهکارهای ساده موجود برای تمیز کردن نقره را باهم بشناسیم.

 

راه چاره چیست؟

برای اینکه سرعت فرآیند تیره شدن انگشتر نقره کارتیه خود را به حداقل برسانید باید پس از مدتی استفاده، آنها را تمیز کنید. درواقع چربی‌های پوست شما بر روی سطح نقره جمع می‌شوند و پس از مدتی فرآیند اکسید شدن را رقم می‌زند. حال این تمیز شدن به چه صورتی انجام می‌گیرد؟

 

شستشو با آب گرم

به سراغ یک پارچه نرم بروید. کمی آن را با آب گرم خیس کنید. سپس با ملایمت بر روی انگشتر نقره کارتیه خود بکشید. این کار سیاهی روی نقره را از بین می‌برد.

 

جلا دادن جواهرات

می‌توانید هرازگاهی جواهرات نقره خود را به فردی حرفه‌ای بسپارید تا آنها را جلا دهد. جلا دادن منجر به حذف لکه‌های تیره از روی زیورآلات نقره شما می‌شود.

 

درآوردن جواهرات

هیچ اهمیتی ندارد که مشغول انجام کدام بخش از کارهای منزل هستید؛ پخت و پز می‌کنید، یا دستتان را می‌شویید یا حتی استحمام می‌کنید. باید برای محافظت از انگشتر نقره کارتیه خود، آن را از دست دربیاورید.

 

استفاده از مسواک

اگر انگشتر نقره کارتیه شما بطور کامل سیاه شد هم به خودتان نگرانی راه ندهید. کافیست از یک مسواک و مقداری آب ولرم برای شستشوی آن استفاده کنید. با این کار جواهراتی شفاف و درخشان همچون روز اول خواهید داشت.

 

فواید استفاده از جواهرات نقره

چرا به سراغ نقره می‌روید؟ آیا صرفا به این دلیل که بودجه کمی برای خرید طلا دارید؟ یا اینکه نسبت به فواید استفاده از جواهرات نقره آگاهید؟!

اصلا می‌دانستید استفاده از انگشتر نقره کارتیه و بطور کلی جواهرات نقره، به بهبود سلامتی بدن کمک می‌کند؟ براساس آخرین نتایج بدست آمده، طلا می‌تواند روند فعالیت ارگانیسم بدن را افزایش دهد. این درحالیست که نقره دقیقا برعکس طلا بوده و همچون یک آرام‌بخش عمل می‌کند.

نقره در فرم‌دهی پوست، ترمیم آن و حتی بهبود و شکل‌گیری استخوان نیز نقشی موثر عمل می‌کند. از طرفی نقره توانایی از بین بردن 650 نوع میکروب از بدن را دارد. اینجاست که می‌فهمیم چرا تا این اندازه به تمیز بودن جواهرات نقره تاکید می‌شود. زمانی که شما از جنس نقره استفاده می‌کنید نوعی احساس قدرتمندی و تازگی در شما شکل می‌گیرد که تاثیری مطلوب بر تمرکز شما دارد.

 

و در آخر

حال نسبت به تمامی نکات مرتبط به سیاه شدن انگشتر کارتیر نقره مطلع هستید. حتی چگونگی به تعویق انداختن این تیرگی‌ها را هم می‌دانید. اگر در برهه‌ای قرار دارید که برای تشکر و قدردانی از عزیزان‌تان به فکر خرید یک هدیه هستید؛ اکسسوری‌ و زیورآلات مینیمال از جنس نقره، مانند گردنبند نقره و یا یک انگشتر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از طرفی روز مادر نزدیک است! آیا فکر نمی‌کنید خرید انگشتر نقره کارتیه یک انتخاب عالی برای تشکر از زحمات مادر یا همسرتان باشد؟ می‌توانید این انگشتر  نقره را از گالری نوا تهیه کنید و یکی از شیک‌ترین هدایا را به مناسبت روز مادر به آنها کادو دهید.

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *